Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotimaisen luomuvalkosipulin ylistys

Vierailija
09.09.2015 |

Yhdet sukulaiset viljelevät harrastusmielessä luomuvalkosipulia ja olen nyt kahtena syksynä hankkinut valkosipulit heigän kauttaan - toivottavasti tänä syksynäkin onnistaa. Nimittäin mulla on vielä jäljellä viimesyksyistä satoa, koska talvella sitä kului vaikean refluksini takia normaalia vähemmän. Se on siis edelleen aivan hyvää - kiinalainen tehovalkosipulihan pahentuu viikoissa, eikä Espanjalaisen luomuvalkosipulikaan kauhean paljon paremmin säily. Ja maku - kinkkisipuli maistuu lähinnä persvaolle kotimaiseen luomusipuliin verrattuna.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväähän se on.
T: valkosipulin kasvattaja

Vierailija
2/5 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:38"]

Hyväähän se on. T: valkosipulin kasvattaja

[/quote]

Se on hyvää. Miksei kaupoista voi saada kotimaista valkosipulia? (Ja miksihän mä muuten en lukenut avaustani läpi ja editoinut sitä?)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:38"]

Hyväähän se on. T: valkosipulin kasvattaja

[/quote]

Se on hyvää. Miksei kaupoista voi saada kotimaista valkosipulia? (Ja miksihän mä muuten en lukenut avaustani läpi ja editoinut sitä?)

Ap
[/quote]
Kasvatan itse vain omaan käyttöön ja lasten perheille. Torilta olen ostanut suomalaista valkosipulia, jos omat kasvatukset on epäonnistuneet tai loppuneet kesken.

Vierailija
4/5 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:38"] Hyväähän se on. T: valkosipulin kasvattaja [/quote] Se on hyvää. Miksei kaupoista voi saada kotimaista valkosipulia? (Ja miksihän mä muuten en lukenut avaustani läpi ja editoinut sitä?)   Ap [/quote] Kasvatan itse vain omaan käyttöön ja lasten perheille. Torilta olen ostanut suomalaista valkosipulia, jos omat kasvatukset on epäonnistuneet tai loppuneet kesken.

[/quote]

Mä en koskaan ole törmännyt siihen torillakaan!

Ap

Vierailija
5/5 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Suomessa kasvatetaan valkosipulia n. 20 ha alalla.

Olen valkosipulin viljelijä ja kerron hyvän esimerkin, miksi sitä ei ole markettien hyllyillä.

Sovin paikallisen K-kauppiaan kanssa valkosipulin toimituksesta kauppaan, erä oli 20kg. Kauppias ei kysynyt kilohintaa sopimusvaiheessa. Vein sipulit kauppaan sovitusti ja ilmoitin hinnan. Kauppias totesi, hän ottaa sipulit myyntiin kuten sovittiin mutta laittaa ne myyntiin puolella siitä hinnasta minkä hän minulle maksoi.Kauppias oli tyytyväinen saadessaan lähiruokaa tiskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi