Mitkä tavarat kodissa ovat muuttuneet tarpeettomiksi sitten -95?
Luetelkaamme mitkä tavarat ovat muuttuneet tarpeettomiksi kodeissa sitten vuoden 95 digitaalisaation takia
- c-kasetit ja cd-levyt
- videokasetit ja dvd-levyt
- bussiaikataulut
- puhelinluettelot
- kirjat
- paperiarkistot
- valokuvakansiot
- aikakaus- ja sanomalehdet
Kommentit (69)
Opiskelijaboksistani löytyi vuonna 1995 sähkökirjoituskone, tilisiirtolomakkeita, markkoja (ainakin opintotukipäivän jälkeen), eri arvoisia postimerkkejä että sai kirjeet lähtemään opiskelijavaihdossa oleville kavereille, elintarvikepakkausten kyljestä ja pirkka-lehdistä leikelty perusruokareseptien kokoelma, rakkauskirjeitä ja vihko, johon olin kirjoittanut muutamien hyvien nettisivujen osoitteita yliopiston atk-luokassa piipahdusta varten.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:38"]
Opiskelijaboksistani löytyi vuonna 1995 sähkökirjoituskone, tilisiirtolomakkeita, markkoja (ainakin opintotukipäivän jälkeen), eri arvoisia postimerkkejä että sai kirjeet lähtemään opiskelijavaihdossa oleville kavereille, elintarvikepakkausten kyljestä ja pirkka-lehdistä leikelty perusruokareseptien kokoelma, rakkauskirjeitä ja vihko, johon olin kirjoittanut muutamien hyvien nettisivujen osoitteita yliopiston atk-luokassa piipahdusta varten.
[/quote]
no olisit daiju ladannu appsin, niin ei olis tarvinnu osoitteit muistaa!!
Yleis sivistys eli lukio
Googlella pärjää!!!
Amiksesta saa suoraan ammatin.
levykkeet eli korput nyt ainakin :)
Aviomies. Siitä ei ole enää mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:12"]Pankkikirja
[/quote]
Anteeksi, mikä tää on? Olen syntynyt -94, ja muistan vain verkkopankkiajan. Jos tää nyt jotenkin sellaiseen liittyi. Äh, kun tunnen itseni tyhmäksi :D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:12"]Pankkikirja [/quote] Anteeksi, mikä tää on? Olen syntynyt -94, ja muistan vain verkkopankkiajan. Jos tää nyt jotenkin sellaiseen liittyi. Äh, kun tunnen itseni tyhmäksi :D
[/quote]
Kirja, joka otettiin mukaan pankkiin, kun mentiin tekemään panoja tai ottoja. Pankkivirkailija kirjoitti kynällä, että otto 100 mk ja tilin uuden saldon. Myöhemmin nämä tiedot tulostuivat jotenkin pankkikirjalle.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:12"]Pankkikirja [/quote] Anteeksi, mikä tää on? Olen syntynyt -94, ja muistan vain verkkopankkiajan. Jos tää nyt jotenkin sellaiseen liittyi. Äh, kun tunnen itseni tyhmäksi :D
[/quote]
Aikaisemmin oli sellainen pieni kirja, johon alunperin käsin pankkineiti kirjasi, kun tilille laittoi rahaa tai kävi nostamassa. Myöhemmin kirjaa täytettiin koneella. Kirja piti siis olla mukana, että pankista sai rahaa. En enää muista missä vaiheessa poistui käytöstä.
Thighmaster