Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mieluummin puoli vuotta vankilassa vai 2 vuotta suljettuna kotiisi? Ruoka toimitettaisiin kotiisi

Vierailija
26.03.2022 |

Kumman valitsisit?

Olisitko mieluummin puoli vuotta vankilassa vai 2 vuotta suljettuna kotiisi? Ruoka toimitettaisiin kotiisi

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselyn otos ei ole vielä suuri (28 vastaajaa), mutta olin silti aika yllättynyt jakautumasta, että yli 85% valitsisi olla 2vuotta kotona puolen vuoden vankilan sijaan. Olin varma että 1/2 vuotta vankilassa olisi selvästi suositumpi vaihtoehto. 2 vuotta on pitkä aika vankina, vaikka kotona. 1/2 vuotta kuluu sen sijaan aika nopeasti. Vapaus on itselle tärkeä arvo, aika ratkaisee itselläni siis enemmän kuin paikka. Valitsisin myös 1/2 vuotta vankilassa mieluummin kuin 1 v kotona... Lyhyekön vankilassaolon voi myös ottaa haasteena itselleen. 2 vuotta taas tuntuu oikeasti pitkältä ajalta.

Mullekin vapaus on tärkeä arvo, mutta en koe kotona olemista vapaudenriistoksi. Päinvastoin. Vapaudenriistoa olisi se, jos en saisi olla kotona. 

Vierailija
42/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa olisi enemmän aktiviteetteja kuin kotonani niin valitsin vankilan.

Tuollaista on varmaan ihmisillä, jotka asuvat minimalistikodissa, jossa ei ole mitään tavaroita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselyn otos ei ole vielä suuri (28 vastaajaa), mutta olin silti aika yllättynyt jakautumasta, että yli 85% valitsisi olla 2vuotta kotona puolen vuoden vankilan sijaan. Olin varma että 1/2 vuotta vankilassa olisi selvästi suositumpi vaihtoehto. 2 vuotta on pitkä aika vankina, vaikka kotona. 1/2 vuotta kuluu sen sijaan aika nopeasti. Vapaus on itselle tärkeä arvo, aika ratkaisee itselläni siis enemmän kuin paikka. Valitsisin myös 1/2 vuotta vankilassa mieluummin kuin 1 v kotona... Lyhyekön vankilassaolon voi myös ottaa haasteena itselleen. 2 vuotta taas tuntuu oikeasti pitkältä ajalta.

Mullekin vapaus on tärkeä arvo, mutta en koe kotona olemista vapaudenriistoksi. Päinvastoin. Vapaudenriistoa olisi se, jos en saisi olla kotona. 

Samoin, ja vankilassa joutuisi olemaan sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, joita ei voi sietää. Olisipa tosi "vapautta" se. 

Vierailija
44/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- vankilassa saisi ihmiskontakteja

Mielenkiintoisia nämä ihmiset, jotka haluaisivat viettää aikaa väkivaltaisten ja rikollisten kanssa. Kuvastaa hyvin heidän omia arvojaan. Joutuvat varmaan jo muutenkin jossain vaiheessa vankilaan. 

Vierailija
45/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni täällä vastaava on kokeillut oikeasti täyttä lockdownia. Suomessahan sellaista ei ole ollut, mutta minä asun maassa, jossa koronan alkupuolella oltiin kolmisen kuukautta lockdownissa. Saatiin poistua kotoa vain viemään koira lenkille ja ruokakauppaan. Olin oikeasti tulla hulluksi parin kuukauden jälkeen.

Puoli vuotta vankilassa olisi ehdottomasti parempi. Siellä voi kuitenkin opiskella tai tehdä töitä ja näkee muita ihmisiä.

Vierailija
46/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa ehdottomasti. Olen asianajaja ja käynyt kaikki Suomen vankilat läpi. Useimmissa lukuisia kertoja. Työni yrittäjänä on aika kiireistä, joten olisi ihan hyödyksi minulle olla puolen vuoden lomalla. Tosin varmaankin opiskelisin jotain. Kari Uotikin opiskeli aikoinaan vankilassa oikeustieteen tohtoriksi, joten vain taivas kattona opiskeluille... 

Naisena olisin varmaankin Hämeenlinnassa. Hämeenlinnassa suht vapaat olot. Tai no, riippuu, miksi vankilassa olisin. Jos tämän kyselyn vuoksi, niin aika vapaat olot olla. 

Ei tarvitsisi miettiä safkaa, tehdään mitä sanotaan, saa olla rauhassa halutessaan, ei tuloja tarvi miettiä, jne. Syitä on paljon lisää, mutta tässä nyt muutamia. 

F

ps. Niin ja kyllä useimmissa vankiloissa pääsee nettiin, vaikkakin rajoitetusti ja pitää olla perusteltu syy, miksi kyseiselle sivulle pitää päästä (esim. tuo Uoti). Vauva -palstalle ei pääse :D

Vierailija
47/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni täällä vastaava on kokeillut oikeasti täyttä lockdownia. Suomessahan sellaista ei ole ollut, mutta minä asun maassa, jossa koronan alkupuolella oltiin kolmisen kuukautta lockdownissa. Saatiin poistua kotoa vain viemään koira lenkille ja ruokakauppaan. Olin oikeasti tulla hulluksi parin kuukauden jälkeen.

Puoli vuotta vankilassa olisi ehdottomasti parempi. Siellä voi kuitenkin opiskella tai tehdä töitä ja näkee muita ihmisiä.

Mun elämä on juuri tuota, paitsi ettei ole koiraa. Käyn kaupassa, apteekissa ja vien roskani. Vankilaan en menisi. Haluan vessarauhan.

Vierailija
48/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa käsin voi opiskella ja tehdä töitä. Sulla on se koirakin, joten et ole yksin kotonasi.

Vierailija
49/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa ehdottomasti. Olen asianajaja ja käynyt kaikki Suomen vankilat läpi. Useimmissa lukuisia kertoja. Työni yrittäjänä on aika kiireistä, joten olisi ihan hyödyksi minulle olla puolen vuoden lomalla. Tosin varmaankin opiskelisin jotain. Kari Uotikin opiskeli aikoinaan vankilassa oikeustieteen tohtoriksi, joten vain taivas kattona opiskeluille... 

Naisena olisin varmaankin Hämeenlinnassa. Hämeenlinnassa suht vapaat olot. Tai no, riippuu, miksi vankilassa olisin. Jos tämän kyselyn vuoksi, niin aika vapaat olot olla. 

Ei tarvitsisi miettiä safkaa, tehdään mitä sanotaan, saa olla rauhassa halutessaan, ei tuloja tarvi miettiä, jne. Syitä on paljon lisää, mutta tässä nyt muutamia. 

F

ps. Niin ja kyllä useimmissa vankiloissa pääsee nettiin, vaikkakin rajoitetusti ja pitää olla perusteltu syy, miksi kyseiselle sivulle pitää päästä (esim. tuo Uoti). Vauva -palstalle ei pääse :D

menetäthän sä vankilassa olosi aikana asuntosi ja muun.

Vierailija
50/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on juuri tuota, paitsi ettei ole koiraa. Käyn kaupassa, apteekissa ja vien roskani. Vankilaan en menisi. Haluan vessarauhan.

Tuo vessarauha! En käy yleisissä uimahalleissakaan, haluan pitää yksityisyyteni. En soveltuisi muutenkaan vankilaan, missä mulle sanotaan mitä pitää tehdä ja millon. Valkkaisin 2 vuotta kotona. Yksityisyyden ja oman rauhan takia.

Vierailija
51/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tässä on oltu suljettuna kotiin niin et ruoka toimitetaan ovelle yli 2 vuotta eikä loppua näy.

Miksi ihmeessä? Astu nyt pihalle sieltä ja elä niin kuin muutkin.

Vierailija
52/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vankilassa saisi ihmiskontakteja

Mielenkiintoisia nämä ihmiset, jotka haluaisivat viettää aikaa väkivaltaisten ja rikollisten kanssa. Kuvastaa hyvin heidän omia arvojaan. Joutuvat varmaan jo muutenkin jossain vaiheessa vankilaan. 

Aika pinttyneet kuvat sinulla on rikollisista.

Rikollisten joukkoon mahtuu muunkinlaista porukkaa kuin väkivaltarikollisia.

Yleensähän väkivaltarikolliset pääsevät ehdollisilla.

Vierailija
53/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi se kotiinsuljettu ei voisi käydä vaikka lenkkeilemässä tai asioita hoitamassa /harraste. Mikäli siis ei ole hyökkäävä mustahanskainen tyyppi. Moni kaupungissa asuva on aikas paljon sisätiloissa, koska ei ole pihaa tai rauhallista parveketta, säätilakin suomessa vaikuttaa usein ja taloustilanteet. Ellei päädy jotenkin ulkomaille asumaan.

Vierailija
54/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi se kotiinsuljettu ei voisi käydä vaikka lenkkeilemässä tai asioita hoitamassa /harraste. Mikäli siis ei ole hyökkäävä mustahanskainen tyyppi. Moni kaupungissa asuva on aikas paljon sisätiloissa, koska ei ole pihaa tai rauhallista parveketta, säätilakin suomessa vaikuttaa usein ja taloustilanteet. Ellei päädy jotenkin ulkomaille asumaan.

Jos aloitus olisi tuollein kuten sanot niin aloitus tarkottaisi minun kohdallani, että "Olisitko mielummin puoli vuotta vankilassa vai eläisit normisti?"

Vierailija
55/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kodissani tietty. Minulla on täällä kaikkea viihdykettä. :D En jaksaisi missään muiden kontrollissa vankilassa olla.

Vierailija
56/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä. Paitsi etten käy edes ruokakaupassa. Ja paljon pidempään kuin vain 3 kuukautta. Töitä olen tehnyt etänä jo 9 vuotta, ruokaostokseni tilannut kotiinkuljetuksella jo 4 vuotta. Mun ei tarvitse olla fyysisesti samassa tilassa muiden ihmisten kanssa. Olin jo ennen pandemiaakin niin tottunut Teams-palavereihin työni vuoksi, ettei tuottanut mitään ongelmaa siirtyä samaan systeemiin sukulaisten ja ystävien kanssa, kun pandemia alkoi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi