Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mieluummin puoli vuotta vankilassa vai 2 vuotta suljettuna kotiisi? Ruoka toimitettaisiin kotiisi

Vierailija
26.03.2022 |

Kumman valitsisit?

Olisitko mieluummin puoli vuotta vankilassa vai 2 vuotta suljettuna kotiisi? Ruoka toimitettaisiin kotiisi

Vaihtoehdot

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sanoisin että kotona, mutta kärsisin siitä, että en pääsisi kahteen vuoteen mökille. Sen vuoksi valitsisin puoli vuotta vankilassa, koska sen jälkeen voisi taas nopeammin matkustella, mennä mökille ja yleensäkin minne haluaa. Viihdyn kyllä kotona hyvin, mutta eihän kotiarestissa oleva ihminen ole vapaa. Jos on pakko valita vapauden menetyksen pituus, niin tietysti mahdollisimman lyhyt aika.

Vierailija
22/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollu vaikea valinta. Voisin olla vaikka 10v kotona kuin puoli vuotta vankilassa.

Vankilassa on väkivaltaisia kalluja, mutta kotona saat tehdä mitä huvittaa.

Vankilassa on myös talousrikollisia ja ihan mukaviakin ihmisiä vankilassa voi olla.

Joidenkin älykkyysosamäärät ovat vaan johtaneet toisia kaidalle tielle. Ei me sentään Venäjällä tai Amerikassa asuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos myös alkoholia toimitettaisiin, voisin harkita kotona oloa. Mutta koiran takia en. Kiva siivoilla sen jätöksiä täällä jos ei vois roskia viedä. Mukava löyhkä olis :D

Vierailija
24/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollu vaikea valinta. Voisin olla vaikka 10v kotona kuin puoli vuotta vankilassa.

Vankilassa on väkivaltaisia kalluja, mutta kotona saat tehdä mitä huvittaa.

Vankilassa on muuten tosi paljon kaikenlaisia rajoituksia. Esim. jos et lähde ulkoiluun juuri sillä tietyllä kellon lyömällä, niin sitten et lähde ollenkaan. Nettiä ei ole ja sitä rataa. Lisäksi vankilamaailma on raaistunut hirveästi jostain 10 vuoden takaa.

Vierailija
25/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista häpeää ei ilmeisesti oteta huomioon. Enhän minä, lapseni ja läheiseni vankilareissun jälkeen samoja ihmisiä oltaisi.

Muiden silmissä luopioita. Kuinka pahasti, riippuu tietysti rikoksen laadusta.

Mutta kysymykseen: mieluummin kotona kuin pahennusta herättävä rikollinen. Jos vain olosuhteista olisi kysymys, niin sosiaalisena ihmisenä ehkä vankila.

Vierailija
26/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut vankilassa.

Ymmärtääkseni vankilassa saa asua ilmaiseksi, voi opiskella esim. oikeustiedettä ja kuntoilla. Toisaalta luuseriseura ei välttämättä mieltä ylennä.

Kotona on turvallisempaa.

Vierailija
27/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että kaksi vuotta kotona menisi sohvalla maaten kännykkä kädessä. Terveyden ja tulevaisuuden takia mun olisi varmaan parempi mennä vankilaan.

Vierailija
28/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tietysti, arvostan omaa rauhaa yli kaiken eikä sos. elämää ole muutenkaan. Kotona on lisäksi netti, sauna ja kuntopyörä - mitä sitä ihminen muuta tarvitsee?

Vierailija
29/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila.

Sais opiskella rauhassa, käydä salilla, vapaille aina välillä kun käyttäytyis hyvin. 

Täys ylläpito ja terveydenhuolto

Vierailija
30/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut vankilassa.

Ymmärtääkseni vankilassa saa asua ilmaiseksi, voi opiskella esim. oikeustiedettä ja kuntoilla. Toisaalta luuseriseura ei välttämättä mieltä ylennä.

Kotona on turvallisempaa.

Ei sinua murhaajien sekaan laitettaisiin. Osastokavereina muutama pasifisti, aiku kauheeta.

Vierailija
31/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuitenkin valitsisin kodin.

Vaikka avovankila voisikin olla ihan jees paikka niin siellä on kuitenkin muita vankeja.

Tosin jos saisin olla vankilassa onassa sellissä yksin ja siellä olisi tv ja vessa niin ei sekään olisi hullumpaa. Treenaisi ja opiskelisi samalla. Apua olisi koko ajan saatavilla eli joku muu hoitaisi kaikki hakemukset sun muut. Voisi itse keskittyä vaan olennaiseen.

Vierailija
32/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyn otos ei ole vielä suuri (28 vastaajaa), mutta olin silti aika yllättynyt jakautumasta, että yli 85% valitsisi olla 2vuotta kotona puolen vuoden vankilan sijaan. Olin varma että 1/2 vuotta vankilassa olisi selvästi suositumpi vaihtoehto. 2 vuotta on pitkä aika vankina, vaikka kotona. 1/2 vuotta kuluu sen sijaan aika nopeasti. Vapaus on itselle tärkeä arvo, aika ratkaisee itselläni siis enemmän kuin paikka. Valitsisin myös 1/2 vuotta vankilassa mieluummin kuin 1 v kotona... Lyhyekön vankilassaolon voi myös ottaa haasteena itselleen. 2 vuotta taas tuntuu oikeasti pitkältä ajalta.

Vierailija
33/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tässä on oltu suljettuna kotiin niin et ruoka toimitetaan ovelle yli 2 vuotta eikä loppua näy.

No tuo on kyllä vähä oma valinta. Me muut ollaan eletty aika normaalisti. Työt joo olleet mullakin 2 vuotta kotoa käsin, mutta kukaan ei kiellä menemästä kauppaan, salille, leffaan, keikoille yms. Ei oo pakko istua suljettuna kotiin.

Vierailija
34/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lasketaan 'kotiisi'.... kuuluuko tontti myös, eli ei saisi tontilta poistua-ko....kyllä valtsen mieluusti kotona olon. Emmehän muutoinkaan käy muualla kuin kaupassa ja se on ihan sama meneekö sinne vai ei....netistä tilaamalla toimitetaan multaakin puutarhaan....joten mikäpä olisi ollessa, säästyisi hurjasti aikaa turhalta kaupoassa käymiseltä omiin juttuihin puutarhassa  ja kotona yleensäkin.Kaikki harrastukset tapahtuu kotona, ompelu, puutarha, maalaus, lukeminen, valokuvaus, kissan kanssa touhuilu, ruuan laitto....miksi lähtisin vapaaehtoisesti mihinkään, kun kaikki paras on kotonamme.

Vierailija
35/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona tietysti, ,minulla on iso piha ja tekemistä riittää. Tosin pelkkä ruoka ei hengissä pysyttelemiseen auta, lääkkeet myös ja niitähän vangeille annetaan ilmaiseksi joten...

Suljettuna kotiisi. Eli pihaa katselisit vain ikkunasta.

Ei ollut sellaisia ehtoja aloituksessa, älä mene muuttamaan. Silti olisin mieluummin kotona, iso talo ja paljon tekemistä.

Vierailija
36/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tässä on oltu suljettuna kotiin niin et ruoka toimitetaan ovelle yli 2 vuotta eikä loppua näy.

Mä olen ollut jo 4 vuotta. Ensin siksi, että en päässyt kunnolla kävelemään ja kun lopulta sain polviini tekonivelet ja olin kuntoutunut, tulikin jo pandemia. 

Vierailija
37/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut jo 4 vuotta. Ensin siksi, että en päässyt kunnolla kävelemään ja kun lopulta sain polviini tekonivelet ja olin kuntoutunut, tulikin jo pandemia. 

Jaksamisia!

Vierailija
38/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole oikeasti kahteen vuoteen poistunut kotoa?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta mä en ole poistunut kuin viemään roskia, käyttämään koiraa ulkona sekä joitakin kertoja lääkärissä. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että joku kävisi parin vuoden ajan viemässä roskani ulos. Eikä mitään sitäkään vastaan, jos ei tarttis käydä lääkärissä. Koirani saisin tarvittaessa siskolleni pariksi vuodeksi hoitoon. Voisin ikkunasta katsoa, kun systeri (asuu vastapäisessä rakennuksessa) lähtee viemään koiraani ulos. Ja jos saisi mennä parvekkeelle, niin jutellakin hänen kanssaan. Keväällä 2020 me vietettiin systetin kanssa yhdessä aikaa niin, että kummallakin oli viinit ja syötävät itsellään ja systeri istui omalla pihallaan ja mä omallani. Välimatkaa oli noin 10-13 metriä. Voisin oikein hyvin istua myös parvekkeellani ja välimatka olisi suunnilleen sama. 

Vierailija
39/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamisia!

Kiitos :) Mä luulen, että mulle tämä kotona kökkiminen ei ole tuottanut samanlaisia vaikeuksia kuin monille muille just siksi, että ehdin tottua kökkimiseen polvieni vuoksi. Pandemian alussa kieltämättä otti päähän, kun VIHDOIN olisin voinut lähteä jonnekin, mutta sitten ei voinutkaan lähteä. Ehdin just ennen koronaviruksen rantautumista Suomeen ostaa erilaisia konsertti- ja tapahtumalippuja, museokortin yms, mutta mitään niistä ei tullutkaan käytettyä, koska museot meni kiinni ja kaikki tapahtumat peruttiin. Sopeuduin kuitenkin aika nopeasti asiaan.

Vierailija
40/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole oikeasti kahteen vuoteen poistunut kotoa?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta mä en ole poistunut kuin viemään roskia, käyttämään koiraa ulkona sekä joitakin kertoja lääkärissä. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että joku kävisi parin vuoden ajan viemässä roskani ulos. Eikä mitään sitäkään vastaan, jos ei tarttis käydä lääkärissä. Koirani saisin tarvittaessa siskolleni pariksi vuodeksi hoitoon. Voisin ikkunasta katsoa, kun systeri (asuu vastapäisessä rakennuksessa) lähtee viemään koiraani ulos. Ja jos saisi mennä parvekkeelle, niin jutellakin hänen kanssaan. Keväällä 2020 me vietettiin systetin kanssa yhdessä aikaa niin, että kummallakin oli viinit ja syötävät itsellään ja systeri istui omalla pihallaan ja mä omallani. Välimatkaa oli noin 10-13 metriä. Voisin oikein hyvin istua myös parvekkeellani ja välimatka olisi suunnilleen sama. 

Nyt muuten kun asiaa vielä tarkemmin mietin, niin mikäli ulko-ovi ei olisi teljetty kiinni vaan ainoastaan en saisi poistua ovesta ulos, ei mun tarvitsisi antaa koiraani systerillekään. Voisin pitää koiran seuranani ja kun tulee ulkoilun aika, pistäisin sille vaan valjaat ja hihnan, avaisin oven ja koira juoksisi pihassa odottavan siskoni luokse. Mulla asuu myös aikuinen tyttäreni puolisonsa kanssa 500 metrin päässä, joten he varmaan hoitaisivat koirani ulkoilutukset silloin, kun siskolleni ei sopisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi