Yliliikkuvat nivelet ja kipu
Kipeytyykö muilla esim. Töissä tai kuntoillessa nivelet, etenkin muillakin yliliikkuvilla? Oli enemmän käsillä tehtävä työmaa, ja nyt ranteet on niin pirun kipeät että tekisi mieli itkeä...
Onko kivun hoitoon ja ehkäisyyn vinkkejä?
Kommentit (8)
Ne voi olla hyvä. Kotikuntoilu mm. Kahvakuula saa niin särkemään. Mut entäs työ? Olen maatalouslomittaja, ja on työpaikkoja jossa kaikki tehdään käsin... Alanvaihto edessä? :( ap
Itse olen korjannut asian salitreenillä. Ei siis liikaa ja liian nopeasti, vaan sopivalla tahdilla vahvistaa lihakset nivelten ympäriltä. Nykyään kipuja ei juurikaan tule :)
Ilmeisesti treeniin tarvii aluksi ammattilaisen apua, vai voiko tehdä itsrnäisesti?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:46"]Yliliikkuvat nivelet eikä urheilusta tarvi edes haaveilla. Siirrypä suosioll vesijuoksuun ja pyöräilyyn....
[/quote][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:46"]Yliliikkuvat nivelet eikä urheilusta tarvi edes haaveilla. Siirrypä suosioll vesijuoksuun ja pyöräilyyn....
[/quote] mulla pyöräily on kidutusta polville kun nivelet liikkuu liikaa.
Fysioterapeutilta ohjeet oikeanlaisiin liikkeisiin jpilla vahvistat lihakset nivelten ympärille. Käsiä vain on vaikeaa jumpata...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:18"]
Fysioterapeutilta ohjeet oikeanlaisiin liikkeisiin jpilla vahvistat lihakset nivelten ympärille. Käsiä vain on vaikeaa jumpata...
[/quote]
Yliliikkuvuutta on niskoista nilkkoihin, ranteet, lonkat ja polvet pahimmat... Ja kipeimmät. Jonkun niistä kun saisi kuntoon :D ap
Yliliikkuvat nivelet eikä urheilusta tarvi edes haaveilla. Siirrypä suosioll vesijuoksuun ja pyöräilyyn....