Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajat ei itse luovu eduistaan työntekijöiden hyväksi?

Vierailija
09.09.2015 |

Taasko pitää heikoimman lenkin eli pätkätyöntekijän maksaa omalla kustannuksellaan työnantajan huvitukset.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tiedä pienyrittäjän arjesta mitään! Meidän yritys työllistää 10 henkilöä, ja työntekijät tekevät 7-15.30 töitä. Kesälomakuukausi on heinä- tai elokuu. Mites puolisoni, joka on kentällä töissä? Menee kuudeksi töihinja jos hyvin käy on klo 18 kotona, jonka jälkeen riittää vielä ajatustyötä ja sähköpostien läpikäyntiä. Kesälomia ei ole todellakaan pidetty, koska on haluttu antaa työntekijöille parhaat kuukaudet. Että minkä noista "eduista" haluat?

Vierailija
2/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole tainnut käsittää, että tässä nyt nimenomaan ollaan vähentämässä työantajan taakkaa eikä "leikkaamassa kaikilta". Periaatteessa sillä pitäisi tulla lisäinvenstointeja ja työllistämistä, mutta käytäntö on sitten toinen asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että maksetaanko nyt kaikissa yrityksissä tessin mukaista minimipalkkaa? Jos ei, niin miksei vaan toimita sopimuksen puitteissa ja leikata lisistä tms ja säästetä sillä? Vai pelataanko tässä kaksilla korteilla eli yritys voi olla reilu työntekijöille ja maksaa lisisä, mutta paha hallitus tulee ja vie palkasta osan?

Vierailija
4/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on lopettaa/ajaa firma konkkaan niin eipä tarvi enää työntekijöiden kärsiä

Vierailija
5/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:51"]

Mä olen miettinyt, että maksetaanko nyt kaikissa yrityksissä tessin mukaista minimipalkkaa? Jos ei, niin miksei vaan toimita sopimuksen puitteissa ja leikata lisistä tms ja säästetä sillä? Vai pelataanko tässä kaksilla korteilla eli yritys voi olla reilu työntekijöille ja maksaa lisisä, mutta paha hallitus tulee ja vie palkasta osan?

[/quote]

Mitä sinä selität? Yritysten on noudatettava tessiä, ja maksaa ihan normaalit lisät.

Vierailija
6/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä.tekee pitkää.päivää, jos itse niin haluaa.

Kävin yliopistolla yrittäjyyskurssin osana opintojani. Jäi mieleeni, että ei kannata ryhtyä yrittäjäksi, jos ei saa siitä.merkittäväö etua palkansaajaan verrattuna. Eli enemmän vapaa-aikaa tai paljon enemmän rahaa. Muuten on vaan todella tyhmää alkaa yrittäjäksi.

Vierailija
7/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:51"]

[/quote]

Kerrothan minulle miten vain minimipalkkaa maksavissa firmoissa pysyy hlöstön vaihtuvuus pienenä? Niinpä, ei mitenkään, kosaka ne talon tavat oppineet lähtevät paremman palkan perään heti kun sellainen jostain muualta irtoaa.

Palkan määrällä ja lisillä sitoutetaan sitä osaavaa hlökuntaa jota ilman firma olisi  pulassa.

Vierailija
8/8 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kantaa yrittämisen riskin ja saa siitä voitot itselleen. Ei sitä riskiä työntekijän kannettavaksi voi kaataa.

Sitä paitsi nuo sipilän leikkaukset ei uusia työpaikkoja tuo. Taloudellinen hyöty valuu vain suurempina voittoina omistajien ja osakkeenomistajien taskuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi