Tuusulan Jokela kokemuksia
Olisi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia Tuusulan Jokelasta. Harkitsemme sinne muuttoa Helsingistä, onko ajatuksessa mielestänne järkeä? Kiitos!
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:08"]
Todella pieni kylä, kaikki tuntevat toisensa. Aika tylsä paikka jos Helsingistä muutatte. Itse muutin sieltä Helsinkiin enkä takaisin menisi. Millaista paikkaa etsitte?
[/quote]
Omakotitaloa ajattelimme rakentaa. Tontit olisivat siellä huomattavasti halvempia kuin Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:08"]
Todella pieni kylä, kaikki tuntevat toisensa. Aika tylsä paikka jos Helsingistä muutatte. Itse muutin sieltä Helsinkiin enkä takaisin menisi. Millaista paikkaa etsitte?
[/quote]
Omakotitaloa ajattelimme rakentaa. Tontit olisivat siellä huomattavasti halvempia kuin Helsingissä.
[/quote]
Onko teillä lapsia? Millaisia palveluita yms haluatte? Järvenpää on paljon kivempi, asuin siellä ennen. Jokela on liian pieni varsinkin jos Helsingistä muutatte.
Olen henkeen ja vereen stadilainen, mutta Jokela ei tunnu mitenkään pahalta. Siinä missä Järvenpäät ja muut ovat sellaisia kuolleita ex-teollisuuskaupunkeja laatikkotaloineen ja tuulipukuineen, Jokela on kuin jokin vanha Helsingin kauppala: vanhoja kauniita rakennuksia pääradan vieressä. Helsingissä ja Jokelassa näkyy vielä antiikkikauppoja ja antikvariaatteja ym. perinteisiä kaupunkikuvaan kuuluvia yrityksiä. Nuo Jäket ja Hyvinkäät taas on sitä ABC-Suomea yleisilmeeltään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:29"]Olen henkeen ja vereen stadilainen, mutta Jokela ei tunnu mitenkään pahalta. Siinä missä Järvenpäät ja muut ovat sellaisia kuolleita ex-teollisuuskaupunkeja laatikkotaloineen ja tuulipukuineen, Jokela on kuin jokin vanha Helsingin kauppala: vanhoja kauniita rakennuksia pääradan vieressä. Helsingissä ja Jokelassa näkyy vielä antiikkikauppoja ja antikvariaatteja ym. perinteisiä kaupunkikuvaan kuuluvia yrityksiä. Nuo Jäket ja Hyvinkäät taas on sitä ABC-Suomea yleisilmeeltään.
[/quote]
Ymmärrän pointtisi mutta pakko nyt todeta, että Jäkessä Keski-Uudenmaan viimeinen kivijalkadivari (n. 30 vanha) ja muutenkin kaikenlaista kyldyyriä ja kädentaitajaa, kahvilaa ja tapahtumaq löytyy. Arkkitehtuuriltaan keskusta kaamea toki.
onko lisää kokemuksia? minäkin haluaisin kuulla :)
Suomikaksneljän mukaan Jokelassa liikkuu paljon huumeita. Onkohan totta?