Miksi monella hoikallakin naisella on pönppis?
Kyse ei ole biologiasta koska malleilla tai urheilijanaisilla sellaista ei ole. Selitystä pöytään AV mammat! Onko kyse yksinkertaisesti laiskuudesta?
(ja ennen kuin joku alkaa projisoimaan niin olen itse calvin klein alusvaatemallien mitoissa oleva mies27!)
Kommentit (92)
Voi junpe, luen tätä pönppiskeskustelua ihan sanpo-ilmeellä
Mulla on kikkelissä koko ajan pönppis, enkä ollenkaan tiedä miksi :(
-Surullinen
Kahden raskauden jälkeen alavatsa on pullahtanut ulospäin. Kunhan tässä kerkeis teeenaamaan enemmän, niin ehkä vois auttaa. Kaippa on jotkut kudokset venyny, ihan sama, on muutakin ajateltavaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:50"]Riippuu mikä nyt määritellään pömppikseksi. Mallit ja urheilijat ovat kisakaudella/shooteissa niin mataloissa rasvoissa että yleensä terveyssyistä nostavat rasvaprosenttia kausittain. Naisilla lisääntymiselinten suojana kuuluu olla hieman rasvaa, eli pieni pyöreys alavatsassa voi olla ihan kohdun suojaamiseksi tarkoitettua rasvaa.
[/quote]
Malleilla ei ole vara nostaa painoaan/rasvaprosenttiaan silloin, kun ovat mallitoimiston listoilla, sillä töitä on ympäri vuoden.
Senkun tietäisi. Mulla on ollut ihan lapsesta saakka, ja jopa silloin nuorena kun painon 44 kiloa (155 cm). Olen aina harrastanut jonkin verran liikuntaa. Eli mulla ei tuossa vaiheessa vielä selittänyt mikään ulkoinen tekijä. Yksi mikä voisi olla syy, voisi olla liian vähäinen rasvansyönti ja vatsan lihasten treenamattomuus, mutta mikä selittää sen lapsena? Olen itse pohtinut asiaa paljonkin ja miettinyt, että johtuisiko siitä, että meillä ruuat olivat hyvin hiilaripitoisia, leipää, makaronia yms. Makaronivelli tai mannapuuro oli hyvin yleinen ruoka meillä.
Minulla on pömppis ja kannan sitä ylpeänä.
Kolme raskautta, olen synnyttänyt kolme isokokoista poikaa, kaikki syntyivät vielä rv 42 käynnistettynä tekivät suurimman tehtävänsä. Lisäksi ikä tekee pömppistä. Olen nyt 40v ja vasta nyt huomaan kuinka jokainen suuhun laitettu ruoka valahtaa vatsan seudulle :) Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, karu fakta.
Harrastan urheilua, käyn salilla, mutta pömppis ja raskauksista jäänyt löysä vatsanahka pysyvät. Luulen,että tähän toimisi enää kirurgin veitsi. Mutta itsetuntoni on hyvä, joten kannan pömppikseni ylpeydellä.
Mutta... Olen äärimmäisen loukattu, koska mieheni vittuilee ja kuittailee pömppiksestäni. Käskeen laihduttamaan, varoittelee, että pian pömppis on pidempänä kuin tissit jne. Olen yrittänyt nätisti sanoa, että ei tälle enää mitään voi, varsinkin kun syön nykyään enää vain salaatteja (en syö läpimiä ruokia edes), käyn urheilemassa jne. Miehen mielestä se on vain itsestä kiinni miltä näyttää. Toivottavasti muilla ei ole tuollaisia miehiä!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 07:29"]
Minulla on pömppis ja kannan sitä ylpeänä.
Kolme raskautta, olen synnyttänyt kolme isokokoista poikaa, kaikki syntyivät vielä rv 42 käynnistettynä tekivät suurimman tehtävänsä. Lisäksi ikä tekee pömppistä. Olen nyt 40v ja vasta nyt huomaan kuinka jokainen suuhun laitettu ruoka valahtaa vatsan seudulle :) Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, karu fakta.
Harrastan urheilua, käyn salilla, mutta pömppis ja raskauksista jäänyt löysä vatsanahka pysyvät. Luulen,että tähän toimisi enää kirurgin veitsi. Mutta itsetuntoni on hyvä, joten kannan pömppikseni ylpeydellä.
Mutta... Olen äärimmäisen loukattu, koska mieheni vittuilee ja kuittailee pömppiksestäni. Käskeen laihduttamaan, varoittelee, että pian pömppis on pidempänä kuin tissit jne. Olen yrittänyt nätisti sanoa, että ei tälle enää mitään voi, varsinkin kun syön nykyään enää vain salaatteja (en syö läpimiä ruokia edes), käyn urheilemassa jne. Miehen mielestä se on vain itsestä kiinni miltä näyttää. Toivottavasti muilla ei ole tuollaisia miehiä!
[/quote]
Lähtis mun mies vaihtoon tollaisten kommenttien jälkeen! Se ei sano koskaan mitään negatiivista mun ulkonäöstä, joka onkin kyllä keskimääräistä parempi :)
Itseasiassa siskon mies on monesti julkisesti haukkunut mun siskon ulkonäköä, sillä on olematon vatsa, painaa joku 49 kiloa. Kaikki on ihan vaivaantuneita kun se mies laukoo niitä totuuksia miten on nainen päässyt rupsahtamaan jne. Sisko vielä teki tuolle juntille lapsen, harmittaa ettei vaihtanut parempaan ennen sitä.
Miten naisen luonnollinen vartalo on noin hukassa? Jos naisella on rinnat ja peppua, niin on se pyöreä massukin. Niihin paikkoihin naisvartalossa kertyy rasvakudos. Voi olla kapeakin vyötärö ja pyöreä pömppis. Oma mieheni tykkää hyväillä kaikkia niitä kurveja, myös pömppistä :)
Synnyttäneellä naisella tietysti vatsalihakset on venyneet ja erkaantuneet.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:32"]
Miten naisen luonnollinen vartalo on noin hukassa? Jos naisella on rinnat ja peppua, niin on se pyöreä massukin. Niihin paikkoihin naisvartalossa kertyy rasvakudos. Voi olla kapeakin vyötärö ja pyöreä pömppis. Oma mieheni tykkää hyväillä kaikkia niitä kurveja, myös pömppistä :)
Synnyttäneellä naisella tietysti vatsalihakset on venyneet ja erkaantuneet.
[/quote]
Ajatella että nykyään täytyy Vauva-lehden palstalla näin itsestäänselviä asioita kertoa. Taitaa olla aika paljon nuorta sinkkua palstalla.
Muista naisista en tiedä, mutta mulla on selkäranka mutkalla eteenpäin, eli mulla vaikka oon hoikka on aina vatsa sen näköinen kuin olisi pieni pömppis, ihan vaan sen mutkan takia.
Ns laihat läskit, jotka eivät treenaa. Valkoiset jauhot ja sokerit aiheuttavat turvotusta vatsaan.
Pömppömaha=pömppis