Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää Helsingin rautatieasemalla asuva Sari, 53v, on varmaan monille palstalaisille tuttu tapaus

Vierailija
26.03.2022 |

Kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta persoonalta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2cfe43b9-049a-4873-8bdd-7ace2eb1d365

Kommentit (414)

Vierailija
181/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://saxpi.vuodatus.net/

Youtubesta löytyy hänen kanavansa ja videoita niin vuosien takaa kuin nykyisyydestäkin.

Tuossahan noita 

Siis tuo lääkärihän puhui Sarin terveystiedoista ja hoitoon liittyvistä asioista poliisin kuullen ilman Sarin lupaa? Mitä ihmettä.

Terveydenhuollossa ollaan hirveän tarkkoja siitä että potilaiden asioista eivät puhu edes työntekijät keskenään jos siihen ei ole annettu lupaa. Ja potilaiden tietoja pitää käsitellä niin etteivät ne ole ulkopuolisten nähtävissä.

Vierailija
182/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni rantojen asukas ei halua muuttaa hänelle tarjottuun asuntoon, vaa mieluiten elää metsissä.. vapautta sekin.

Rohkenen epäillä. Mitä olen lukenut näistä tapauksista niin siinä on ollut joku toinen syy.

"Olen asunut koko elämäni Helsingissä ja kaikki tuttuni ovat täällä. Nyt minulle tarjottiin asuntoa Keravalta. Miksi minä sinne lähtisin?"

"Minulle tarjottiin asuntoa, se olisi kimppakämppä 3 tuntemattoman parantuvan alkoholistin kanssa."

Asuin jossain vaiheessa yhden Helsingin yömajan vieressä. Sinne piti mennä aika aikaisin sisään, ei saanut olla alkoholia mukana (kaikki vedettiin ovella kurkusta alas), tavaroita varastettiin, jne. Ei ihme ettei mielenkiinto ollut suurta.

Noissa tapauksissa kyse on nimenomaan siitä, ettei halua asuntoa.

Yömajoissa on eroa, toisiin ei päihteisenä edes pääse. Joten, oma valinta kummoiseen päätyy. Se on sitten ongelmallista, että niitä siivostielävien yömajoja ei ilmeisesti ole tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kenenkään tarvitse olla asunnoton ellei halua ja jos haluaa asunnotonta leikkiä niin miksei leikkisi sitä toisaalla euroopassa missä on lämpimämpää, halvempaa ja eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa samat terveyspalvelut kuin täälläkin, pankkiautomaatista saa nostettua kaikki tuet, suomalaisen lääkärin kirjoittamat reseptit käyvät euroopassa jne.

Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa vain lääketieteellisesti välttämätöntä hoitoa. Tosin en tiedä, minkä verran nämä laitapuolen kulkijat ylipäätään terveyspalveluita käyttää. Ehkä juurikin vain välttämätöntä.

No minkä vuoksi ylipäätään sairaanhoitopalveluita tarvitaan kuin välttämättömyyden?

Tiedätkö ketään joka käy lämpimikseen terveyskeskuksessa, minä en, mutta minä tiedän miten sairaanhoitokorttia täällä euroopassa käytetään ja sinulla ei näköjään ole mitään tietoa.

Kulta, ei aina ole suinkaan välttämätöntä käyttää sitä sairaanhoitopalvelua. Eikä sitä myöskään silloin yleensä anneta. Katsos kaikki ei ole kiirreellistä, vaan voi tulla hoidelluksi myöhemmin.  Näitä ihmisiä, joiden sairaanhoitopalveluita on siirretty, on Suomessa ja ympärimaailmaa valitettavan paljon. Ehkä olet kuullut siitä koronasta ja sen vuoksi siirretyistä leikkauksista, tutkimuksisista, hoidoista....

Vierailija
184/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sattunut tämän kanssa samaan aikaan steissin vessaan. Vain kärryt olivat näkyvissä. Hihitteli kopissa itsekseen ja sanoi jotain että katsokaa nyt kun hän pissaa kun pitää jokainen liike taltioida.

Aivan antakaa olla rauhassa ja tuskin hän pitää siitä että täällä kirjoitellaan hänen yksityisasioitaan.  

Ihan tietoisesti ja vapaaehtoisesti on suostunut haastateltavaksi ja jutun aiheeksi.

Ehkä jopa toivonut, että saa lisää näkyvyyttä ja kuuluvuutta itselleen ja asialleen.

En minäkään tästä henkilöstä tiennyt mitään, mutta nyt olen lukenut blogipostauksiaan ja katsonut videoitaan. Hän on itse tuonut yksityisasiansa julkisiksi, totta kai ne herättävät keskustelua.

Sitä en tiedä, onko hän todellisuudessa sillä tavalla sairas ja suojeltava, ettei lehtijuttuja pitäisi julkaista, vrt. Johanna Tukiainen.

ei hän ole tälle palstalle antanut mitään lupaa levitellä yksityisasioitaan.  ei kenestäkään voi mitä tahansa kirjoittaa. juoruämmät..

Mistäs nyt tuulee? Kyllä tällä palstalla saa keskustella lehtijutusta ja henkilön omien postausten esiintuomista asioista. Hän itse on levitellyt yksityisasioitaan julkisuuden ja huomion toivossa. 🤔

Kommentoijien silminnäkijähavainnot eivät tietysti ole 100% luotettavia, mutta niin kauan kuin ei suoranaista herjausta tapahdu, en näe niitä vaarallisina.

Sari on huumorintajuinen ihminen.

luepa ketju uudestaan lävitse. Montako mielisairas yms. Nimittelyä löydät hänestä joita kirjoittavat ihmiset jotka eivät edes tunne häntä. Se ei ole keskustelua yleisellä tasolla vaan yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä. Jopa vessakäynnitkin pitää ilmoittaa kaiken kansan naurettavaksi. Se on todellakin yksityisasia. Ja mitä sinä hänen huumorista tiedät kun et tunne? Tuskimpa itselläsi riittäisi huumori yksityisasioittesi levittämiseen kaikelle kansalle!

Vierailija
185/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni rantojen asukas ei halua muuttaa hänelle tarjottuun asuntoon, vaa mieluiten elää metsissä.. vapautta sekin.

Rohkenen epäillä. Mitä olen lukenut näistä tapauksista niin siinä on ollut joku toinen syy.

"Olen asunut koko elämäni Helsingissä ja kaikki tuttuni ovat täällä. Nyt minulle tarjottiin asuntoa Keravalta. Miksi minä sinne lähtisin?"

"Minulle tarjottiin asuntoa, se olisi kimppakämppä 3 tuntemattoman parantuvan alkoholistin kanssa."

Asuin jossain vaiheessa yhden Helsingin yömajan vieressä. Sinne piti mennä aika aikaisin sisään, ei saanut olla alkoholia mukana (kaikki vedettiin ovella kurkusta alas), tavaroita varastettiin, jne. Ei ihme ettei mielenkiinto ollut suurta.

Noissa tapauksissa kyse on nimenomaan siitä, ettei halua asuntoa.

Yömajoissa on eroa, toisiin ei päihteisenä edes pääse. Joten, oma valinta kummoiseen päätyy. Se on sitten ongelmallista, että niitä siivostielävien yömajoja ei ilmeisesti ole tarpeeksi.

Naisille ovat myös turvattomia paikkoja nuo yömajat, moni ei niihin halua arvaamattomien miesten joukkoon. Tyypillisesti tällaiset palvelut on suunniteltu miehiä ajatellen, naiset tarvitsisivat omia paikkoja.

Vierailija
186/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://saxpi.vuodatus.net/

Youtubesta löytyy hänen kanavansa ja videoita niin vuosien takaa kuin nykyisyydestäkin.

Tuossahan noita 

Siis tuo lääkärihän puhui Sarin terveystiedoista ja hoitoon liittyvistä asioista poliisin kuullen ilman Sarin lupaa? Mitä ihmettä.

Terveydenhuollossa ollaan hirveän tarkkoja siitä että potilaiden asioista eivät puhu edes työntekijät keskenään jos siihen ei ole annettu lupaa. Ja potilaiden tietoja pitää käsitellä niin etteivät ne ole ulkopuolisten nähtävissä.

Paitsi psykiatrialla. Se on ihan oikeasti totaalisen kaoottinen ja ihmisyydenvastainen ”hoitoala”. Siellä mikään ei ole pyhää, ihmisellä ei ole omaa tahtoa, alistamisesta ja häpäisystä nautitaan. Lääkehoito on silkkaa puoskarointia; vuosikymmenniin ei olla saatu aikaan mitään läpimurrollista, vaan jumitetaan vanhassa toimimattomassa. Psykiatria on oikeasti pahuuden henkäys yhteiskunnassamme.

Vierailija
187/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt jaksaa täällä kiinnostaa joku asunnoton,luulisi että olisi mielenkiintoisimpiakin tyyppejä tarjolla. Voisi luulla ettette ole asunnotonta ennen nähnyt.

Vierailija
188/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt jaksaa täällä kiinnostaa joku asunnoton,luulisi että olisi mielenkiintoisimpiakin tyyppejä tarjolla. Voisi luulla ettette ole asunnotonta ennen nähnyt.

Ja taas opistoinsinööriä itkettää 🙄

Vierailija
189/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt häntä, mutta käyn aika harvoin rautatieasemalla, kun en enää ole keskustassa töissä.

Mitähän kuuluu Rautatientorin rappusten vieressä vuosia kerjänneelle vanhemmalle naiselle? "Anna kaks euroo!" En ole moneen vuoteen nähnyt häntä.

Jos meinaat naista jota kutsuttiin Markka Sirkaksi ja sittemmin Euro Sirkaksi niin hän on menehtynyt muutama vuosi sitten. Asutaan samassa talossa missä hän asui ennen kuolemaansa. Hän ei elämäntyylistään huolimatta ollut vähävarainen vaan ihan varakas nainen.

Vierailija
190/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettava tosiasia on että tässä maassa kun tippuu kaikkien turvaverkkojen läpi niin ainoa vaihtoehto alkaa olemaan asema-itselläni se on juuri ja juuri siinä etten sinne joudu asumaan. Raitis ,lapseton(ei alle 18 v lapsia)nainen ei juuri saa mitään järkevää apua esim: sossusta. Olen ollut useamma kaupungin asuntojonossa sossun lausunnolla että kiirellinen asunnon tarve- ei ole tullut asuntoa. Ei raitista ihmistä voida laittaa samaan majaan alkoholistejen kanssa -se on fakta.Luottotietojen menetys ajaa ihmisiä ulos asumaan jne aikamoista psyykettä vaatii myös se että asioit työkkärin,kelan ,sossun kanssa -saat lähinnä sellaisia neuvoja jotka olisi pitänyt antaa jo 10 vuotiaana.

Tämä ei pidä paikkansa. Apua saa, jos sen ottaa vastaan.

Olen ollut tuossa tilanteessa. Hirveän parisuhteen ja avioeron jälkeen olin koditon, vakavasti masentunut, itsetuhoinen ja minulla oli traumaperäinen stressihäiriö. Olin ihan palasina.

Olin ensimmäistä kertaa tapaamisessa sosiaaliviranomaisten kanssa. Kerroin heille rehellisesti tilanteestani ja he ottivat ohjat käsiinsä. Varasivat minulle ajan lääkärille (sosiaalityöntekijä jopa vei minut lääkärille), täyttelivät kaikki kupongit, asuntopaperit jne. Kysyivät aina lupaa varailla aikoja ym. mutta tein heidän kanssaan aina yhteistyötä. Hommasivat minulle asunnon vähän yli viikossa, auttoivat perus-juttujen hankinnassa ym.  

Sosiaalityöntekijät kävivät tsekkaamassa minua, alussa useammin, sitten harvemmin ja nyt eivät ole käyneet vuosiin. 

Myös lääkäri ja muu terveydenhuolto kohteli minua aina asiallisesti ja sain hyvää, asianmukaista hoitoa  nopeasti. 

Olen kaikille minua auttaneille ihmisille elämäni velkaa. Eivät nuo lääkärit ja sossut tee työtään ihmisiä kiusatakseen. 

Vierailija
191/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin monia muitakin tälläinen juoruilu ja yksityiselämään sekaantuminen,antakaa hänen elää elämäänsä rauhassa. Tuskin kaipaa enempää kommentteja mitä hänelle muutenkin huudellaan. Hoitakaa vaan omat asianne.

Vierailija
192/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt häntä, mutta käyn aika harvoin rautatieasemalla, kun en enää ole keskustassa töissä.

Mitähän kuuluu Rautatientorin rappusten vieressä vuosia kerjänneelle vanhemmalle naiselle? "Anna kaks euroo!" En ole moneen vuoteen nähnyt häntä.

Jos meinaat naista jota kutsuttiin Markka Sirkaksi ja sittemmin Euro Sirkaksi niin hän on menehtynyt muutama vuosi sitten. Asutaan samassa talossa missä hän asui ennen kuolemaansa. Hän ei elämäntyylistään huolimatta ollut vähävarainen vaan ihan varakas nainen.

Voi ei. Tarkoitatko sitä naista, joka kulki aseman ympäristössä ennen ja kerjäsi rahaa. Sanoi ilmeettömästi että "Onks sul markkaa antaa?" Sellaiset vaaleahot (harmaat?) puolipitkät hiukset...

Muistan hänet jo opiskeluajoilta ysäriltä.

Hänen lisäkseen asemalla pyöri myös nuorempi tukeva vaalea mies, joka yritti myydä runojaan.

Vierailija
193/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin monia muitakin tälläinen juoruilu ja yksityiselämään sekaantuminen,antakaa hänen elää elämäänsä rauhassa. Tuskin kaipaa enempää kommentteja mitä hänelle muutenkin huudellaan. Hoitakaa vaan omat asianne.

Ihan sivusta: jos annat omalla persoonallasi jutun keltaiselle lehdistölle, on varmasti aika selvää, että siitä keskustellaan? Se on vähän kuin sen tarkoitus. Minusta Sari on saanut täällä tosi paljon tukea ja ymmärrystä. Aina on trollaajia ja niitä, joiden mielestä kaikki normista poikkeava olisi toimitettava hoitoon. Mutta pääsääntöisestihän tämä on ollut todella siistiä! Lopuksi vielä hämmästelen; miksi antaa Iltasanomiin haastattelu, jos haluaisi elää ”rauhassa”?

Vierailija
194/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kenenkään tarvitse olla asunnoton ellei halua ja jos haluaa asunnotonta leikkiä niin miksei leikkisi sitä toisaalla euroopassa missä on lämpimämpää, halvempaa ja eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa samat terveyspalvelut kuin täälläkin, pankkiautomaatista saa nostettua kaikki tuet, suomalaisen lääkärin kirjoittamat reseptit käyvät euroopassa jne.

Suosittelen keskittymään asioihin, joista on omakohtaista kokemusta.

Vierailija
195/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se joka huusi ohikulkijoille "Hei! Hei! HEI!"?

Eipä ole aikoihin näkynyt

Hei hei.

Vierailija
196/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivusta: jos annat omalla persoonallasi jutun keltaiselle lehdistölle, on varmasti aika selvää, että siitä keskustellaan? Se on vähän kuin sen tarkoitus. Minusta Sari on saanut täällä tosi paljon tukea ja ymmärrystä. Aina on trollaajia ja niitä, joiden mielestä kaikki normista poikkeava olisi toimitettava hoitoon. Mutta pääsääntöisestihän tämä on ollut todella siistiä! Lopuksi vielä hämmästelen; miksi antaa Iltasanomiin haastattelu, jos haluaisi elää ”rauhassa”?

on eri asia keskustella yleisellä tasolla asioista kuin alkaa penkoa yksityisasioita. Ja sitähän täällä tehdään. Etteikö joku haluaisi elää rauhassa onko tuollaista edes syytä kysyä,heh.. taidat olla nuori vielä niin et elämää ymmärrä.

Vierailija
197/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä artikkeli. Mielenterveysongelmia.632

Vierailija
198/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on eri asia keskustella yleisellä tasolla asioista kuin alkaa penkoa yksityisasioita. Ja sitähän täällä tehdään. Etteikö joku haluaisi elää rauhassa onko tuollaista edes syytä kysyä,heh.. taidat olla nuori vielä niin et elämää ymmärrä.

Olen eri, mutta voitko kertoa miten tuo haastettelun antaminen ja halu elää rauhassa sopivat yhteen? Ja vielä omalla naamalla ja nimellä? Minä olen 52, enkä silti ymmärrä 🤷🏻‍♀️

Vierailija
199/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelen, että oli holhouksen alaisena, silloin et sa omilla rahoillasi ostaa edes kenkiä, kun et pääse niihin rahoihisi käsiksi. Kaikkeen pitää olla holhoojan lupa. jos on virkaholhooja, hänellä voi olla satoja holhottavia, eivätkä yhteydenottoihin, että tarvitset vaikkapa ne kengät vastata mitenkään.

Vierailija
200/414 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se lupa on annettu sille lehdelle ja toimittajalle kirjoittaa hänestä . Ei kellekkään muulle. Hän ei ole julkisuuden henkilö josta voi levitellä mitä juoruja hyvänsä.