Teini oli koko yön kadoksissa. Kaverit olivat menneet kotiinsa ja oma viilettänyt koko yön teillä tietämättömillä
Lähti illalla kavereiden kanssa ulos. Näin koko porukan kun kävivät täällä illalla. Meillä 24 on ihan viimeinen kotiintuloaika. Jätkää ei kuulunut vielä yhdeltäkään eikä hän suvainnut vastata mun soittoihin tai viesteihin. Mies lähti autollakin ajamaan kylille etsimään poikaa. Laitoin pojan parin kaverin äidille viestiä, että onko poika siellä. Lähinnä sillä ajatuksella, että huomaavat aamulla ja lähettävät sankarin himaan. Yksi äiti soitti melkein heti mulle takaisin, että hänen poikansa on tullut jo pari tuntia sitten kotiin. Ysin maissa meidän sankari saapui tukka kipeänä kotiin. Ei suostunut kertomaan missä on viilettänyt koko yön. Hieman huolestuttaa että ei ollut ainakaan omien kavereiden seurassa.
Kommentit (111)
Käynyt varmaan hankkimassa lisätienestejä lommottamalla setämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten se homma lähtee vanhemmilla noin lapasesta, että teini vaan on omilla teillään. En tajua. Tällä palstalla se on kyllä ihan normi, sen tiedän, nuoret on nuoria ja kaikki ryyppää ja plaa plaa. Kaikki nuoret ei todellakaan ole tuollaisia.
Minkälaisen kruunun haluat? Laitan tulemaan. Ootko ihan pälli? Ei tietenkää kaikki nuoret ole sellaiisa, mutta YLLÄTYS toiset ovat.
Kottinkaan ei voi ketään vangita. Se nuori saattaa sanoa, että "joo, joo en tee mitään, tuun ajoissa" mutta sitten se ei tulekkaan.
Sillä nuorella on semmonenkin ku oma tahto ja se saattaa uhmata vanhempiaan, välittämättä seurauksista.
Joten voitko mennä Jesseilemään muualle? Ja olla syyllistämättä vanhempia? Niistä ihan normaaleista ja hyvistä vanhemmista voi syntyä semmosia lapsia, jotka ei usko mitään tai ne tekee mitä niitä huvittaa.
Voitko kuvitella? Vaikka kaikkes teet, ni vit.....uiks menee? Joten, älä pliis syyllistä vanhempia. EI tää elämä oo mikään mustavalkoinen .
Ja tiedän mistä puhun. Joten pää kiinni, kiios
Ihan pikkasen tuntuu nyt kolahtavan suhun. Tollanen vuodatus vaan pistää miettimään, että huono omatunto on sulla itselläsi. Kielenkäyttösi ja haukkumisesi ei ainakaan susta kovin älykästä kuvaa anna.
Aivan sama mulle, minkälaisen kuvan annan jollekki ihmiselle, joka ei tunne. EI tämä sinunkaan vastaus nyt antanu sinusta sellasta kuvaa, että osiaist katsoa asioita muultakin kannalta , kun omastas. Vertaamalla omia lapsias muiden lapsiin.
Ei mulla oo huono omatunto. Sainoin, että tiedän mistä puhun. Useamman nuoren kanssa eläneenä.
Ovat kovin erilaisia, siitä huolimatta vaikka lähtökohdat ovat samat.
Enkä koe mitään huonoa omaatuntoa siitä, että teinari ns. perseilee kaikesta huolimatta vaikka kaikkes teet.
Ei silloin tarvii kärsiä huonosta omasta tunnosta, jos tiedät tehnees mihin pystyt
Mulla ei ole edes omia lapsia, että en tiedä mistä vertailusta puhut. Työskentelen kyllä nuorten kanssa ja totean edelleen sen perusteella, että tällä palstalla on ihan pimeää se miten normalisoidaan nuorten sekoilua ja huonoa käytöstä vaan perusteella, että semmosta nyt vaan sattuu. Isolle osalle ei satu.
Ja sen kyllä huomaa, että sulla ei ole omia lapsia. Ne on just pahimpia moralisteja , joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta.
JA yllätys. Suurinosa nuorista tekee ihan samoja asioita, mutta tiiätkö mitä? NE EI JÄÄ KIINNI.
Mä en moralisoi mitään, mua vaan ärsyttää kaikkien fiksujen nuorien puolesta, että aikuiset täällä selittää, että kaikki nuoret perseilee kun se oma nuori niin tekee. Kaikki ei todellakaan ole sellaisia. Nuoret on todella paljon fiksumpia tänä päivänä kun me joskus 90- luvulla.
Sun mielestäsi suurin osa sekoilee, mun mielestäni taas pieni osa sekoilee. Mulla on paljon omakohtaista kokemusta, taatusti suuremmasta määrästä nuoria, kuin sulla vaikka lapset ei omia olekaan.
Höpö höpö. Luuletko että sulle kerrotaan. Nuoret kokeilee ja se ei tarkoita jatkuvaa perseilyä.
Kokemus nuorista ei tarkoita sitä että avautuvat sulle kaikista asioistaan.
Yksikään ei tunnusta kokeilleensa alkoholia paitsi jos jää kiinni.
T.Eri
Kyllä meillä on ihan avoimesti kerrottu alkoholikokeiluista. Me kun keskustellaan nuorten kanssa, ei ole tarvetta salailla ja ”jäädä kiinni”.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Sai pillua 👍
Tai munaa. Äläpäs nyt sentään seksuaalistasuuntautumista arvaile noin.
Mitenkäs tässä kävi? Selvisikö pojan seikkailut? Kyllä terve ja normaali poika tytöistä tykkää.
Vanhat hyvät ajat kirjoitti:
Mitenkäs tässä kävi? Selvisikö pojan seikkailut? Kyllä terve ja normaali poika tytöistä tykkää.
Kiitos kaikille viesteistä. Puhuttiin pojan kanssa ja tässä kävi just niiku täällä joku arvasi. Tytön luona oli ollut. Ei kuulema muistanut laittaa viestiä. Lupasi ensi kerralla laittaa. Hyvässä yhteisymmärryksessä käytiin tuo keskustelu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille viesteistä. Puhuttiin pojan kanssa ja tässä kävi just niiku täällä joku arvasi. Tytön luona oli ollut. Ei kuulema muistanut laittaa viestiä. Lupasi ensi kerralla laittaa. Hyvässä yhteisymmärryksessä käytiin tuo keskustelu. Ap
Hyvä että selvisi :)
Vierailija kirjoitti:
Oliko saanut pillua?
Vastahan tämä sama kaveri tuli kotiin kännissä ja oksensi rajusti. Siitäkin oli pitkä viesti ja palstalla pohdittiin kovasti pojan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa te "virheettömät äidit" myös se, että lapsi on elänyt turvallisen lapsuuden, jos se uskaltaa kokeilla rajoja. Jos on turvaton lapsuus taustalla, eivät uskalla ottaa mitään riskejä, päinvastoin sulkeutuvat kotiin ja yrittävät suojella vanhempiaankin. Siinä on peiliin katsomisen paikka.
Et nyt paljoa tiedä turvattomassa lapsuudesta ja riskien ottamisesta.
Ap:lla kova yö mies kusee sänkyyn ja lapset hukassa
Tekisin välittömästi rikosilmoituksen ja lasun.