Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä noissa fb- ja ig-synttärionnitteluissa? Kaikki kirjoittavat vain onnea tai paljon onnea

Vierailija
26.03.2022 |

Mielestäni jotenkin surullista. Mitä sellaisella tekee? Mieluummin niin, että viisi ihmistä soittaisi ja onnittelisi ja juttelisi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt syntymäpäivätiedon pois fb:sta  kokonaan. Kukaan mitään sillä tiedolla tee

Vierailija
2/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös muutamalle ei-aktiiviselle tilille toivotetaan onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo, että ihmiset vain aivottomana laumana menevät mukaan onnittelemaan, kun huomaavat, että joku on onnitellut. Aivan hirveää.

Vierailija
4/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, että kaverit onnittelevat. Työpaikallakin tiedettiin, että minulla on synttärit, ja ihan samalla tavalla moni sanoi vain, että onnea, ei sen pidempiä puheita. Samat ihmiset onnittelivat kuin fb:ssakin ja yksi lurautti onnittelulaulun.

Vierailija
5/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on niin moneksi. Itse en yleensä kaipaa puhelinsoittoja, koska olen aika introvertti. Silti haluan ylläpitää jotain yhteyksiä tuttuihin, joten fb:n onnittelut sopivat luonteelleni. En kaipaa sen isompaa muistamista eikä minulla yleensä ole mitään puhuttavaakaan.

Vierailija
6/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyy, miksi piilotin sieltä syntymäpäivätiedon, on juurikin tuo onnittelutulva.

Ei se vielä haittaa, että onnitellaan mutta kun lähes ventovieraat ihmiset onnittelevat ärsytti lähinnä.

Vierailija
7/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syntymäpäivätiedot salattuna, ihan syystä. Enkä onnittele muita somessa, jos tapaan face to face voin onnitella.

Vierailija
8/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama järki kuin fb/ig yms muutenkin. Älykkäiden mielestä ei mitään järkeä.

Vierailija
9/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsyy, miksi piilotin sieltä syntymäpäivätiedon, on juurikin tuo onnittelutulva.

Ei se vielä haittaa, että onnitellaan mutta kun lähes ventovieraat ihmiset onnittelevat ärsytti lähinnä.

No mulla ei ole ollut fb:ssa ventovieraita, joten ei ole tullut mitään onnittelutulvaa.

Aiemmin syntymäpäivää muistettiin postikorteilla, mutta kun nykyään moni ei låhetä niitäkään, koska ei halua tuhlata paperia, niin miksei fb olisi hyvä kanava joidenkin mielestä?

Vierailija
10/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että olen harkinnut itseni poistamista somesta kokonaan.

Siellä on ylipäänsä ihan turha olla. Vie liikaa aikaa muulta elämältä.

Siis eihän siellä ole pakko olla ollenkaan, jos ärsyttää.

Vierailija
11/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet aivan oikeassa. Jokin persoonallinen toivotus olisi jo aivan toista, mutta ei. Ilmeisesti 90% ihmisistä on kerta kaikkiaan täysin mielikuvituksettomia tai sitten eivät vain jaksa panostaa onnitteluihin.

Ajattelepa, että yhtäkkiä tilillä olisi vaikka 20 erilaista lyhyttä itse keksittyä runoa tai edes aforismiä. 🙄

Vierailija
12/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että olen harkinnut itseni poistamista somesta kokonaan.

Siellä on ylipäänsä ihan turha olla. Vie liikaa aikaa muulta elämältä.

Siis eihän siellä ole pakko olla ollenkaan, jos ärsyttää.

Mulla on fb oikeastaan vaan harrastuksen vuoksi. Olen uppoutunut  ko. harrastukseen kohtalaisen intohimoisesti ja kerään tietoa ja etsin löytöjä, ostan ja myyn ja vaihdan . Aiemmin eli joskus 10 - 20 vuotta sitten kaikki tapahtui huutonetissä , nyt oikeastaan ainoastaan fb-ryhmissä.   

Muuhun en juuri facebookkia tarvitse. Joskus innostun jotain päivittämään, mutta pääosa someen laittamistani kuvista on ig:ssa, jossa kaksi tiliä eli lemmikkini kuvat ja sitten harrastukseen liittyvä tili. Jälkimmäinen pitäisi lopettaa ja aloittaa vähän uudentyylisenä.  Minulla on   paljon kaikkea kaunista keräilytavaraa ja ne ansaitsisivat päästä esille. Arvotonta rihkamaa sanoo mieheni, tuo totuuden torvi. Rahallinen arvo ei ole suuri, mutta onhan arvoa silläkin, että olen niitä kirppareilta 20 vuotta metsästänyt

Tavoite ei ole irrottautua somesta vaan tulla enemmän esille ja eri tavalla.

Vierailija
13/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole siellä synttäriä esillä, enkä onnittele muita kuin läheisimpiä ystäviä. Karuinta minusta on se, että kuolleen ihmisen sivulle tulvii syntymäpäivänä onnitteluita ihmisiltä, jotka ei välittäneet siitä elävänäkään niin paljoa, että oisivat tienneet sen kuolleen jo jokin aika sitten...

Vierailija
14/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun syy piilottaa syntymäpäivätiedot oli se nolous, ettei onnittelijoita ollut kuin pari sukulaistätiä, ei kukaan muu. Toinen sisarus ja äiti laittoi yksityisviestin, toinen sisarus ei yleensä muistanut. Yksi vanha ystävä laittoi aina pari päivää myöhässä "muistin vasta nyt".

Todennäköisesti entiset ja nykyiset työkaverit ja moni muukin tuttu kyllä näki syntymäpäiväni, mutta jostain syystä kukaan ei lähtenyt onnittelemaan. Ehkä jos yksikin olisi onnitellut, niin muutkin olisi velvollisuuden tunteesta lähteneet mukaan. Noh, sitten voi pohtia, kuinka paljon ilahtuu vain velvollisuuden tunteesta tehdystä onnittelusta...

Vierailija
15/15 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun syy piilottaa syntymäpäivätiedot oli se nolous, ettei onnittelijoita ollut kuin pari sukulaistätiä, ei kukaan muu. Toinen sisarus ja äiti laittoi yksityisviestin, toinen sisarus ei yleensä muistanut. Yksi vanha ystävä laittoi aina pari päivää myöhässä "muistin vasta nyt".

Todennäköisesti entiset ja nykyiset työkaverit ja moni muukin tuttu kyllä näki syntymäpäiväni, mutta jostain syystä kukaan ei lähtenyt onnittelemaan. Ehkä jos yksikin olisi onnitellut, niin muutkin olisi velvollisuuden tunteesta lähteneet mukaan. Noh, sitten voi pohtia, kuinka paljon ilahtuu vain velvollisuuden tunteesta tehdystä onnittelusta...

Haha ja fb sitten riemulla esittelee joskus "Neela, sait 0 ONNITTELUA syntymäpäivänäsi vuonna xxxx!" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi