Laiskamatoja harmittaa kun krapulapäivistä ei enää makseta :D
Yllättikö, että "saikuttamisesta" tunnettujen alojen väki ruikuttaa eniten?
Kommentit (38)
En ole ikinä saikuttanut turhaan ja joudun olemaan joka kk 1-2pv sairaslomalla sairauteni takia.. Ei paljon naurata. Ja kyse ei ole mistään pikkujutusta, vaan siitä, että joudun olemaan sairaalahoidossa tuon 1-2pv..vuodessa menee siis hukkaan lähemmäs tuhat euroa :(
Tuntuu niin pahalta kun ei ole millään tavoin itse aiheutettu sairaus
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:07"]Olet ap itse mt-ongelmainen juoppo?????
Itse olen ollut yhden päivän saikulla. Työt aloitin 1998.
Mutta kuten tutkija sanoi, Ruotsin malli EI toimi!
Lisäksi kuka ottaa vastuun jos työntekijä kuolee, koska tulee sairaana töihin? Tai syöpäpotilas kuoöee, kun hoitaja räkii ja yskii?
Nauraako ap silloinkin?
Lisäksi tämä rokotus ei koske eduskuntaa. He saavat rahaa ekasta päivästä lähtien. Reilua????? Herätkää nyt jo! !
[/quote]
Juuri näin
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:44"]
Meidän perheessä tämä ainakin tarkoittaa sitä, että joudutaan mennä sairaanakin töihin. Sairastelusta tulee liian iso lovi kukkaroon, kun menettää yhden päivän palkan (n. 100 euroa) ja sen lisäksi joutuu maksamaan omavastuun lääkärikäynnistä ja menettää vielä seuraavilta sairaspäiviltä 20 euroa per päivä. Eli menetät yli 200 euroa rahaa flunssan vuoksi. Se on meidän perheessä niin iso raha, että enemmin vedetään buranaa ja tehdään töitä puolikuntoisena ja tartutetaan samalla muutkin työntekijät. Kun molemmat kuitenkin ollaan flunssassa yhtäaikaa ja menetettäisiin 400 euroa rahaa sen vuoksi, niin siinä meni sitten kuukauden ruokarahat.
[/quote]
Kuinka usein teillä on flunssaa? Kannattaisiko korjata elintapoja parempaan suuntaan?
[/quote]
Tänä vuonna muitaakseni miehellä on ollut yksi flunssa, lapsilla 2.
[/quote]
Kuinka kauan miehesi oli tuon flunssan takia pois töistä? Ja lasten sairastumistahan tämä ei koske.
Jos nyt on kerran ehkä pari vuodessa pois tuon kolme päivää, josta siis yhden joutuu maksamaan ja lopuista 20%, niin ei voi maailma kaatua.
Itse kärsin migreenistä ja ainoat poissaoloni on juuri näitä yhden päivän sairastamisia. En ylipäätään keksi miksi työnantajan pitäisi maksaa minun migreenistäni? Pienelle yrittäjälle poissaoloni jo sinällään on tosi kallista.
En usko että tämä palkaton sairaspäivä menee läpi. Niin laaja vastustus ja lakkoilut tulee. Eiköhän tämä ole hallitukselta ihan taktinen veto, että saavat muut leikkaukset ajettua läpi.
STANAN TYHJÄPÄINEN IDIOOTTI!!!
Alallamme on päinvastoin, ei hevillä saikuteta, jumalavita mikä sana, kun tiedetään ettei sijaisia saa ja se kuormittaisi vain lisää muita. Työnnä pää takaisin anukseesi ja tukehdu!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terv.lähes absolutisti
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:10"]
Meidän perheessä tämä ainakin tarkoittaa sitä, että joudutaan mennä sairaanakin töihin. Sairastelusta tulee liian iso lovi kukkaroon, kun menettää yhden päivän palkan (n. 100 euroa) ja sen lisäksi joutuu maksamaan omavastuun lääkärikäynnistä ja menettää vielä seuraavilta sairaspäiviltä 20 euroa per päivä. Eli menetät yli 200 euroa rahaa flunssan vuoksi. Se on meidän perheessä niin iso raha, että enemmin vedetään buranaa ja tehdään töitä puolikuntoisena ja tartutetaan samalla muutkin työntekijät. Kun molemmat kuitenkin ollaan flunssassa yhtäaikaa ja menetettäisiin 400 euroa rahaa sen vuoksi, niin siinä meni sitten kuukauden ruokarahat.
[/quote]
Kuinka usein teillä on flunssaa? Kannattaisiko korjata elintapoja parempaan suuntaan?
[/quote]
[/quote]
Kuinka kauan miehesi oli tuon flunssan takia pois töistä? Ja lasten sairastumistahan tämä ei koske.
Jos nyt on kerran ehkä pari vuodessa pois tuon kolme päivää, josta siis yhden joutuu maksamaan ja lopuista 20%, niin ei voi maailma kaatua.
Itse kärsin migreenistä ja ainoat poissaoloni on juuri näitä yhden päivän sairastamisia. En ylipäätään keksi miksi työnantajan pitäisi maksaa minun migreenistäni? Pienelle yrittäjälle poissaoloni jo sinällään on tosi kallista.
[/quote]
Olisikohan ollut 3 päivää poissa. En muista tarkalleen. Jo nykyisellään joutuu maksamaan sairastelusta, kun työnantaja ei tarjoa täysin ilmaista työterveyshuoltoa, vaan työntekijä joutuu maksaa vakuutuksen omavastuuosuuden. Siinä on jo riittävästi syytä olla ottamatta turhia sairaslomia.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja normaalisti aikuisella on 1-5 flunssaa vuodessa. Tämän kun kertoo kahdella kun on 2 aikuista taloudessa, on se pahimmillaan 10 flunssaa kertaa 200 euroa mistä tulee 2000 euron lasku eli yhden kuukauden palkka bruttona. Näin kärjistettynä.
[/quote]
Normaalisti ei kyllä taida olla viittä flunssaa vuodessa aikuisella. Itselläni yksi n. kerran kahdessa vuodessa. Pikkuy n uhasta ei tarvitse jäädä saikuttamaan, sen verran jokainen kestää. Me ei ainakaan mun miehen kanssa olla oltu kuin minä yhden kerran sairauslomalla reilun puolentoista vuoden sisällä. Ja sekään ei ollut flunssasta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:32"]Yllättikö, että "saikuttamisesta" tunnettujen alojen väki ruikuttaa eniten?
[/quote]
Ei harmita yhtään. Saa jäädä rauhassa potemaan darraa päiväksi silloin tällöin pelkällä puhelinsoitolla pomolle. Eikä tartte joka kerta mennä lääkärille selittelemään jotain vatsataudista. Yks kärpäsen paska mun palkassa kerran tai kaks vuodessa.
Ap taitaa olla hiukan yksinkertainen jos ajattelun taso on tämä. Ei kannata turhaan suuttua sille.
Saan 1-3 kertaa vuodessa migreenikohtauksia, ja kerran kuukaudessa endometrioosista johtuvia kipukohtauksia, joskus joudun saikkuilemaan näistä, joskus saan kivut taltutettua.
Olen hyväkuntoinen, muuten terve, ahkera ja tunnollinen työntekijä. Aion jatkossa mennä työpaikalle makaamaan lattialle näinä päivinä, voin jotain öristä asiakkaille sieltä. Tervetuloa asioimaan!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:07"]
Olet ap itse mt-ongelmainen juoppo????? Itse olen ollut yhden päivän saikulla. Työt aloitin 1998. Mutta kuten tutkija sanoi, Ruotsin malli EI toimi! Lisäksi kuka ottaa vastuun jos työntekijä kuolee, koska tulee sairaana töihin? Tai syöpäpotilas kuoöee, kun hoitaja räkii ja yskii? Nauraako ap silloinkin? Lisäksi tämä rokotus ei koske eduskuntaa. He saavat rahaa ekasta päivästä lähtien. Reilua????? Herätkää nyt jo! !
[/quote]
Ihan oma vika jos kuolee, kun huhkii puolikuntoisena. Lisäksi mistä kuolemanvakavasta taudista määrätään vain 1 päivä saikkua? :D
Jos taas hoitaja tappaa potilaansa toimiessaan puolikuntoisena, niin hoitajan vika,
Simppeliä, eikö totta? Tai ei ehkä tässä maassa, missä kaikki on aina jonkun toisen vika, eikä kukaan ota vastuuta edes omasta itsestään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:11"]
STANAN TYHJÄPÄINEN IDIOOTTI!!!
Alallamme on päinvastoin, ei hevillä saikuteta, jumalavita mikä sana, kun tiedetään ettei sijaisia saa ja se kuormittaisi vain lisää muita. Työnnä pää takaisin anukseesi ja tukehdu!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terv.lähes absolutisti
[/quote]
No jokaista sun alan SUPER-työläistä kohtaan löytyy ainakin parikymmentä tuhatta saikuttaja urpoa.
Miksiköhän päähäni ei mahdu, että työnantajan pitäisi "tienata" sairauslomapäivistä, vaikka ei edes palkkaisi sijaisia, vaan työkaverit hoitaisivat kiirehommat ilman ylimääräisiä korvauksia kuten kesälomienkin aikana (ainakin meillä)? Aika harvoin kai kuitenkaan joutuvat tekemään ylitöitä.
Tiedättekö, että Amerikassa työnantaja ei maksa lainkaan palkkaa sairauslomalta? Työntekijän pitää itse vakuuttaa itsensä. Mitään äitiysloman palkkoja ei myöskään makseta työnantajan pussista, miksi pitäisi? Miksi pidätte työnantajaa vihollisena jolta pitää yrittää kupata kaikki mahdollinen? Hän tekee teille palveluksen antaessaan työpaikan, ja teidän sairasteluistanne on muutenkin harmia kun joutuu etsimään sijaisen.
Onko 36 itse työnantaja, kun puhuu hän-muodossa? Työntajahan tässä tuntuu pitävän työntekijöitä vihollisinaan, joita koko ajan pitää vahtia, etteivät vain syö työnantajalle kuuluvaa voittoa, sillä oikeastaan eihän mun tarttis, kun nyt oikeen aattelen, niin sitäkään...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:07"]En ole ikinä saikuttanut turhaan ja joudun olemaan joka kk 1-2pv sairaslomalla sairauteni takia.. Ei paljon naurata. Ja kyse ei ole mistään pikkujutusta, vaan siitä, että joudun olemaan sairaalahoidossa tuon 1-2pv..vuodessa menee siis hukkaan lähemmäs tuhat euroa :(
Tuntuu niin pahalta kun ei ole millään tavoin itse aiheutettu sairaus
[/quote]
Miksi työnantajan on maksettava nämä säännölliset poissaolot? Vaihda osa-aikaiseen ja sairasta säännölisesti omalla kustannuksella
Kuka maksais mulle krapulapäivärahaa?
t: työtön kaljaveikko
Olet ap itse mt-ongelmainen juoppo?????
Itse olen ollut yhden päivän saikulla. Työt aloitin 1998.
Mutta kuten tutkija sanoi, Ruotsin malli EI toimi!
Lisäksi kuka ottaa vastuun jos työntekijä kuolee, koska tulee sairaana töihin? Tai syöpäpotilas kuoöee, kun hoitaja räkii ja yskii?
Nauraako ap silloinkin?
Lisäksi tämä rokotus ei koske eduskuntaa. He saavat rahaa ekasta päivästä lähtien. Reilua????? Herätkää nyt jo! !