Helen nostaa sähkön hintojaan 26 prosenttia. "Onnea", Helsinki!
"Onnea", Helsinki! On teillä viksut päättäjät päätöksiä tekemässä... Niin viksuja, että minua maalaisena ihan naurattaa!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ecbb28b2-4032-40bf-8bc7-5e435ef634c0
Kommentit (41)
Landepaukkujen aivopieruja ei ole ennenkään Stadissa noteerattu!
Sori, näiden loisten palkat maksetaan edelleenkin oikeista töistä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sähkösopimuksen toimittajan voi valita vapaasti. Tänään tehdyn vertailun perusteella edullisimman toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen tarjoaa Kokkolan Energia.
Nimenomaan! Tosin yli kymmentä senttiä per kWh on kaikilla tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuosta? Tuli tehtyä sähkösopimus pari kuukautta sitten: 5€/kwh eikä mitään lisämaksuja. Revi siitä :)
Kohta opit termin force majure merkityksen...
Miten niin Helsinki? Mä asun Porissa ja mulla Helenin sopimus. Se tosin on määräaikainen, joten korotus ei koske mua.
1. Tuo on sähköenergian hinta, sen voi jokainen kilpailuttaa ja valita tarjouksista haluamansa.
2. Toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa nosto on täysin sallittua ja normaalia, sillä sähkömarkkina elää jatkuvasti
3. Helenin sähkösopimuksen voi tehdä kuka tahansa Suomessa, joten ei koske erityisesti helsinkiläisiä
4. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa lyhyellä irtisanomisajalla milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastolle epäystävällisten ratkaisujen käytöstä Heleniä voi moittia myös. Maariskin ottaminen on paska, joka on osunut nyt tuulettimeen.
Mutta kukapa noita etukäteen tiesi? Tai välitti...
Aika monikin mutta viherideologisista syistä valitukset ja varoitukset lykättiin taas kerran syrjään. Kuten niin monessa helsingin viimevuosien kehitysprojektissa.
Sitten leikitään hämmästynyttä ettei kukaan olisi voinut arvata.
Vierailija kirjoitti:
1. Tuo on sähköenergian hinta, sen voi jokainen kilpailuttaa ja valita tarjouksista haluamansa.
2. Toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa nosto on täysin sallittua ja normaalia, sillä sähkömarkkina elää jatkuvasti
3. Helenin sähkösopimuksen voi tehdä kuka tahansa Suomessa, joten ei koske erityisesti helsinkiläisiä
4. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa lyhyellä irtisanomisajalla milloin vaan.
Ilman sähköähän tosiaan pärjää kuka vaan eli sähkösopimus on täysin vapaaehtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Arvioin näin käyvän. Mulla on enää kaksi lamppua ja käytän vaan mikroa. Hellaa ja astianpesukonetta en enää käytä ja omassa saunassa käynnin lopetin jo vuosi sitten, koska talvi on vähitellen ohi niin kylppärin lattialämmitys on myös ohi. Ai niin ja pyykkiä en enää pese jos vaatteet likastuu niinkuin usein käy. Saatan ostaa uusia.
Mut kyllä maalla on mukavaa. Saunan lämmitys 0kwh/kerta. Vesi 1,2€ kuutio.
Mulla Helen ainakin syksyyn asti 4,51snt/kWh. Jokainen voi halutessaan "säästää" pörssisähköolä tai toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuosta? Tuli tehtyä sähkösopimus pari kuukautta sitten: 5€/kwh eikä mitään lisämaksuja. Revi siitä :)
😆 vaikka minusta melko kallista maksaa 5€/kWh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Ei taida tällä hintojen nousulla nyt olla mitään tekemistä poliitikkojen kanssa. Tai no ehkä yhden suuruudenhullun sellaisen...
Jos Sijaltainen nousisi.
Kaikkein ärsyttävintä että tavallisena kotitalouskäyttäjänä on pakotettu kyttäämään omaa sähkökulutustaan, ikään kuin sillä nyt olisi jotain merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävintä että tavallisena kotitalouskäyttäjänä on pakotettu kyttäämään omaa sähkökulutustaan, ikään kuin sillä nyt olisi jotain merkitystä.
Pakotettu, kuis niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakotettu, kuis niin?
Tiedätkö yhtäkään joka ei olisi nyt tietoinen omasta sähkösopimuksestaan, vielä viisi vuotta sitten tavallisella kerrostaloasukkaalla ei ollut minkäänmoista huolta sähkönhinnasta, sopimuksen kestosta tai muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Ja rikas ei pysy rikkaana kun maksaa turhasta :D
5e/kWh 👍🤣
Joo, olisi se kauheaa asua kunnassa, jossa kuntaveroprosentti on 18 eikä 20. :D Tietenkin, jos asuntojen hinnat hirvittää pienituloista, niin kannattaa pysyä siellä missä on :)