Onko ikään kuuluva juttu, kun eskarilaiselle on yhtäkkiä tullut ongelmaksi se kun pitää pukea kurikset?
Joo, ymmärrän että on varmaan omasta mielestä jo tosi iso, mutta toisaalta en ymmärrä, kun mikään ei nyt yhtäkkiä ole muuttunut. Samat säännöt olleet koko eskariajan ja kaikki muutkin ne pukee. Ihmettelen. Toisaalta, pari kuukautta enää...
Kommentit (22)
On. Ymmärrettävää, ei koululaiset enää kuriksia käytä.
Kurahousurunkkari päässyt laitoksesta taas välillä kotiin 😒
Vierailija kirjoitti:
Me annetaan päiväkodissamme eskarilaisten itse päättää pukevatko kurikset. Mutta samaa aikaan joutuvat sitten tekemään valintoja sen suhteen mitä ulkoilussa leikkivät.
Vapautta ja vastuuta.
Meillä on pakko kaikkien laittaa.
Ja kun meillä on lyhyt kotimatka ja kävellen kuljetaan, sillä lyhyellä matkalla saan usei kuulla, miten tyhmät kurikset on! Ja ei, ei tosiaan ruveta riisumaan noin lyhyttä matkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
On. Ymmärrettävää, ei koululaiset enää kuriksia käytä.
Esikoululainen kyseessä, ei koululainen.
Vierailija kirjoitti:
Me annetaan päiväkodissamme eskarilaisten itse päättää pukevatko kurikset. Mutta samaa aikaan joutuvat sitten tekemään valintoja sen suhteen mitä ulkoilussa leikkivät.
Vapautta ja vastuuta.
Moniko ne sitten itse haluaa pukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Yleensä kaikki, koska halauvat leikkiä niitä vesileikkejä vesikeleillä. Mutta on aina muutama heitäkin, jotka eivät välitä mistään "sotkuisista" leikeistä. Itse olin sellainen lapsena myös :)
Kurahousyfetisisti taas jankkaamassa ja vemputtamassa. Älkää vastatko tuolle hyllylle.
Oma eskarissa oleva tyttö tänään kertoi että kaikista ikävintä on nyt kun joutuu pitämään kuriksia. Kovasti odottaa eka luokkaa kun siellä ei tarvitse pitää. Kuuluu ihan kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Oma eskarissa oleva tyttö tänään kertoi että kaikista ikävintä on nyt kun joutuu pitämään kuriksia. Kovasti odottaa eka luokkaa kun siellä ei tarvitse pitää. Kuuluu ihan kasvuun.
Sanoiko, että mikä siinä mättää? Ne housut itsessään vai se, että ne tuntuu pienempien tarhalaisten vaatteelta?
Mun eskarilaista ärsytti henkselikurikset, jotka kuulemma kiristi ja purusti ja ties mitä. Ostin sille kuminauhavyotärölliset ja nyt pukee ne mukisematta, mutta ei nyt mitenkään erityisesti riemuiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko, että mikä siinä mättää? Ne housut itsessään vai se, että ne tuntuu pienempien tarhalaisten vaatteelta?
Olen eri, mutta oma kokemus on se, että koulun alkaessa tuli se, että ei kehtaa, jos joku kaveri näkee. Mutta kun sovittiin, että kurahousuja laitetaan vain silloin, kun ollaan pihalla oman perheen kesken, niin ei ole ollut mitään ongelmaa pukemisissa. Veikkaan, että aloittajan tapauksessa joku isompi lapsi on opettanut, että on nolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Yleensä kaikki, koska halauvat leikkiä niitä vesileikkejä vesikeleillä. Mutta on aina muutama heitäkin, jotka eivät välitä mistään "sotkuisista" leikeistä. Itse olin sellainen lapsena myös :)
Meillä on tuollainen kiltti ja rauhallinen eskarityttö, ei juuri sotke itseään. Mutta kiltisti myös pukee eikä valita. Myönnän että ehkä vähän turhaan jäänyt tavaksi, mutta kyllä edelleen lämpömittarin mukaan puetaan eli jos on plussaa ja märkää, kurikset laitetaan myös kotiulkoiluihin. Eipä niistä haittaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Meillä on tuollainen kiltti ja rauhallinen eskarityttö, ei juuri sotke itseään. Mutta kiltisti myös pukee eikä valita. Myönnän että ehkä vähän turhaan jäänyt tavaksi, mutta kyllä edelleen lämpömittarin mukaan puetaan eli jos on plussaa ja märkää, kurikset laitetaan myös kotiulkoiluihin. Eipä niistä haittaakaan ole.
Samalla periaatteella käytämme maskeja !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Lasten saappaiden varret on niin lyhyet, että kuraa lentää housuille, vaikka ei tarkoituksella leikkisikään sotkuisia leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Eikö tämä aiheuta kovasti lisätyötä henkilökunnalle, kun pitää vahtia, että kurahousuttomat eivät mene lätäköihin?
Vierailija kirjoitti:
Vapautta ja vastuuta.
Mun mielestä liian pieniä päättämään ulkovaatetuksestaan.
Haittaako tuo, jos niitä ei käytä? Vaatteet vaan pyykkiin sitten? Ja jos oikein kastuu, niin ehkä omasta tahdosta haluaa käyttää niitä seuraavan kerran? Kyselen, kun ei ole omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mun eskarilaista ärsytti henkselikurikset, jotka kuulemma kiristi ja purusti ja ties mitä. Ostin sille kuminauhavyotärölliset ja nyt pukee ne mukisematta, mutta ei nyt mitenkään erityisesti riemuiten.
Ostin myös vyötärömalliset. Ne on nopsa vetäistä housujen päälle eikä tule sitä samaa mikä henkselihousujen kanssa, että puristaisivat. Eskarilainen halusi itse nämä kun haluaa vielä möyriä milloin missäkin..
Vierailija kirjoitti:
Haittaako tuo, jos niitä ei käytä? Vaatteet vaan pyykkiin sitten? Ja jos oikein kastuu, niin ehkä omasta tahdosta haluaa käyttää niitä seuraavan kerran? Kyselen, kun ei ole omia lapsia.
Ei se yksittäisenä kertana haittaisi, mutta käytännössä koko eskariryhmän vaatteiden kuivatus on hankalaa ja hidasta eikä ehkä ole tilaakaan, joten siksi on tärkeää, että kaikki niitä käyttää.
Vapautta ja vastuuta.