Kaikki osallistuvat talkoisiin!
http://www.adressit.com/kansanedustajien_palkasta_pois25nyt_saastellaan
Tämä avautuminen liittyy hallituksen päätöksiin leikata lisistä ja lomista. On se saatana, että taas säästöt revitään pieni- ja keskituloisilta mutta kansanedustajat saavat pitää etuutensa. Ymmärrän kyllä, ettei suuria säästöjä saada aikaiseksi parinsadan ihmisen ja heidän avustajiensa palkkojen leikkauksilla ja etuuksien poistolla. Mutta en ymmärrä miksi heidän ei täydy osallistua näihin "talkoisiin" mitenkään. Minua ei haittaa hallituksen leikkaukset ja päätökset niin kauan, kuin leikkaukset vaikuttavat yhtä rankasti muidenkin ihmisten, myös rikkaiden talouksiin. Mutta aina sorretaan pieni- ja keskituloisia...
Terveisin, sairaanhoitaja.
Kommentit (8)
Jopa Putinin esikunta on joutunut leikkaamaan palkkioitaan tässä taloustilanteessa kansan vihojen välttämiseksi. Symbolinen elehän se on, mutta luo ihmisille vaikutelmaa, että kaikki ovat mukana.
Mitä se kertoo meistä suomalaisista, ettei täällä edes keskustella tuollaisesta...
En osallistu. Pysyn sossun asiakkaana jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:41"]
Jopa Putinin esikunta on joutunut leikkaamaan palkkioitaan tässä taloustilanteessa kansan vihojen välttämiseksi. Symbolinen elehän se on, mutta luo ihmisille vaikutelmaa, että kaikki ovat mukana.
Mitä se kertoo meistä suomalaisista, ettei täällä edes keskustella tuollaisesta...
[/quote]
Pistää miettimään kummassa maassa se autoritäärinen hallinto oikeasti on :D
Aloittaja tässä, itse en ole addressia tehnyt ja olen samaa mieltä että teksti saisi olla parempi. Meikäläinen laittaa kuitenkin nimensä jokaiseen kannanottoon, joka kyseenalaistaa nykyiset toimet. Toivottavasti kansa nousee vielä barrikadeille. Valtio on kriisissä ja säästää pitää. Säästötoimet tulemaan olemaan kovat, ymmärrän sen. Mutta kun se ei ikinä rikkaiden perseissä tunnu!
Mun mielestä kansanedustajien palkkaa pitäisi nostaa. Jos se duuni alkaisi kiinnostamaan vähän viisaampia, niin olisi joku ketä voisi äänestääkin... Kukaan oikeasti fiksu ei noin pienellä palkalla lähde tuohon hommaan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:50"]
Mun mielestä kansanedustajien palkkaa pitäisi nostaa. Jos se duuni alkaisi kiinnostamaan vähän viisaampia, niin olisi joku ketä voisi äänestääkin... Kukaan oikeasti fiksu ei noin pienellä palkalla lähde tuohon hommaan.
[/quote]
Ihme läpätystä.
Mitähän 'viisautta' politiikassa oikeasti tarvitaan? Mitä joku hiukkasfysiikan tohtori osaisi tehdä toisin kuin nämä nykyiset edustajat? En ymmärrä tuota. Kyse ei ole mistään spesifistä asiantuntijatehtävästä.
Sitä mieltä olen kyllä, että eduskuntaan pitäisi saada enemmän oikeaa elämää nähneitä ihmisiä (pitkän linjan ammattilaisia, yrittäjiä, järjestöihmisiä jne. laajalla kattauksella). Nämä nykyiset poliittiste broilerit eivät voi olla kovin kykeneviä poliittiseen päätöksentekoon, mikä vaatii näkemystä ja kokonaisvaltaista yhteiskunnallista hahmotuskykyä.
"Politikointi" ei kuitenkaan ole asiantuntijatyötä. Virkamiestyö on asiantuntijatyötä.
No olisi tuohon itse adressin tekstiin panostaa vähän enemmän