Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys vaiko paskaduuni?

Vierailija
25.03.2022 |

Jos kotona piereskelemällä saa saman rahan kuin töissä?

Työttömyys vaiko paskaduuni?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin kysytty!

Oikea olisi p*ska työtön vai arvokas työntekijä?

Vierailija
22/25 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunin tekijälläkin on tulevaisuus edessään, työttömällä samaa hamaan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin töihin. Siitä paskaduunistakin on helpompi ponnistaa paremmille palkoille ja kiinnostavampiin tehtäviin kun sohvanpohjalta.

Lisäksi harva duuni on oikeasti paskaa kun vaan suhtautui avoimella asenteella. Olen tehnyt opiskelijana siivoushommia, varastotöitä, maatalouslomituksia eli ihan kirjaimellisesti kädet paskassa ja kaikista niistä on oppinut jotain, mistä on myöhemmin ollut hyötyä.

Riippuu mihin tähtää. Ei noista töistä kaikille mitään sellaista "opittavaa" ole, jota voisi oikeasti kiinnostavassa työssä hyödyntää. Ehkä jossain suorittavissa duunariammateissa korkeintaan.

Vierailija
24/25 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

duuniin-vaan kirjoitti:

Palstalaisten mielestä tietysti kotiinjäänti on oikea valinta.

Ja vaikka on hieman arveluttavaa tukea huonoa palkkaa maksavia firmoja, niin...

silti menisin töihin. Ja menenkin. Työn teossa on enemmän plussia:

+ mielenterveys säilyy

+ yhteiskunta arvostaa sinua enemmän

+ et rasita veronmaksajia

+ ylpeys että elättää itse itsensä

+ haaveammattiin helpompi hypätä työstä kuin työttömyydestä

Riippuu haaveammatistani. Minun haaveammatissani (joka on myös virallisesti ammattini, ts. sain sen unelma-ammattini) on sellainen, mihin "hypätään" vain omilla taidoilla ja osaamisella, eikä muiden alojen työkokemuksella ole mitään merkitystä. Itse asiassa tässä työssä ei edes CV:llä ole merkitystä, vaan ainoastaan sillä, mitä teet ja osaat nyt. Itselleni olisi paskaduunista työttömänä jopa enemmän haittaa - hyödyllisempää olisi tehdä harrastuksena tätä oman alan työtä, jotta omat taidot kehittyvät ja tuntuma alalle säilyy - minua siis auttaisi enemmän se, että olisin työtön ja harrastaisin omaa alaani työkkäriltä salaa. Siis jos olisin työtön, onneksio nyt en ole.

Vierailija
25/25 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

duuniin-vaan kirjoitti:

Palstalaisten mielestä tietysti kotiinjäänti on oikea valinta.

Ja vaikka on hieman arveluttavaa tukea huonoa palkkaa maksavia firmoja, niin...

silti menisin töihin. Ja menenkin. Työn teossa on enemmän plussia:

+ mielenterveys säilyy

+ yhteiskunta arvostaa sinua enemmän

+ et rasita veronmaksajia

+ ylpeys että elättää itse itsensä

+ haaveammattiin helpompi hypätä työstä kuin työttömyydestä

Riippuu haaveammatistani. Minun haaveammatissani (joka on myös virallisesti ammattini, ts. sain sen unelma-ammattini) on sellainen, mihin "hypätään" vain omilla taidoilla ja osaamisella, eikä muiden alojen työkokemuksella ole mitään merkitystä. Itse asiassa tässä työssä ei edes CV:llä ole merkitystä, vaan ainoastaan sillä, mitä teet ja osaat nyt. Itselleni olisi paskaduunista työttömänä jopa enemmän haittaa - hyödyllisempää olisi tehdä harrastuksena tätä oman alan työtä, jotta omat taidot kehittyvät ja tuntuma alalle säilyy - minua siis auttaisi enemmän se, että olisin työtön ja harrastaisin omaa alaani työkkäriltä salaa. Siis jos olisin työtön, onneksio nyt en ole.

Tarkoitin lähinnä niin, että on henkisesti helpompi siirtyä työstä työhön. Olen itse ollut monet kerrat paskatöissä ja siirtynyt niistä sitten sujuvasti oman alan hommiin. Kerran puolestaan olin 2 vuotta putkeen työttömänä ja sen seurauksena aloin ajatella etten enää pysty mihinkään työhön. Työttömyyden suurin riski on tottuminen työttömyyteen ja siitä seuraavat ongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme