Työttömyys vaiko paskaduuni?
Jos kotona piereskelemällä saa saman rahan kuin töissä?
Kommentit (25)
Paskaduuniin ja vaihtaa parempaan heti kun mahdollista. Työn vaihtaminen on sata kertaa helpompaa kuin hyvän työn saaminen suoraan työttömänä.
Tylsäksi käy kituutella tuilla, vaikka se onnistuisikin. Ja oot uskottavampi työnhakija jatkossa kun et oo vaan syljeskelly kattoon kotona.
Töissä on edes mahdollisuus nouseviin ansioihin, kotona päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun palkkasi siis on ?
itku pitkästä ilosta, pieru kauan naurattaa...siinäpä se
Vierailija kirjoitti:
Paskaduuniin ja vaihtaa parempaan heti kun mahdollista. Työn vaihtaminen on sata kertaa helpompaa kuin hyvän työn saaminen suoraan työttömänä.
Paskaduunissa et kehity mitenkään, eikä mitään mahdollisuuksia edetä mihinkään. Paskaduunista voit vaihtaa vain toiseen samanlaiseen et parempiin hommiin.
Tietenkin töihin. Siitä paskaduunistakin on helpompi ponnistaa paremmille palkoille ja kiinnostavampiin tehtäviin kun sohvanpohjalta.
Lisäksi harva duuni on oikeasti paskaa kun vaan suhtautui avoimella asenteella. Olen tehnyt opiskelijana siivoushommia, varastotöitä, maatalouslomituksia eli ihan kirjaimellisesti kädet paskassa ja kaikista niistä on oppinut jotain, mistä on myöhemmin ollut hyötyä.
Olen viihtynyt omassa "paskaduunissani". En edes kaipaa mitään vaativampaa. En jaksa stressata töiden takia ja pieni palkka kattaa pienet menoni. Olen onnellinen näin.
Palstalaisten mielestä tietysti kotiinjäänti on oikea valinta.
Ja vaikka on hieman arveluttavaa tukea huonoa palkkaa maksavia firmoja, niin...
silti menisin töihin. Ja menenkin. Työn teossa on enemmän plussia:
+ mielenterveys säilyy
+ yhteiskunta arvostaa sinua enemmän
+ et rasita veronmaksajia
+ ylpeys että elättää itse itsensä
+ haaveammattiin helpompi hypätä työstä kuin työttömyydestä
Vierailija kirjoitti:
Olen viihtynyt omassa "paskaduunissani". En edes kaipaa mitään vaativampaa. En jaksa stressata töiden takia ja pieni palkka kattaa pienet menoni. Olen onnellinen näin.
Sama. Mulla on vapaa-ajalla innostavia haasteita ja projekteja. En jaksa kuluttaa itseäni loppuun töissä. Paskaduunissa pitää laittaa kroppaa likoon mutta mieli säilyy virkeänä koska ei ole suurta vastuuta.
Siis jos olet nuori niin ilman muuta paskaduuni.Siinä varmaankin tienaat kuitenkin enemmän jos on duuni paikka lähellä kuin kotona maaten.Aina voit hakea parempaan työhön myöhemmin kun sulla on kokemusta töistä kaikillahan ei ole.
Opiskele hyvä ammatti ja mee hyviin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos olet nuori niin ilman muuta paskaduuni.Siinä varmaankin tienaat kuitenkin enemmän jos on duuni paikka lähellä kuin kotona maaten.Aina voit hakea parempaan työhön myöhemmin kun sulla on kokemusta töistä kaikillahan ei ole.
No ihan vaikka olisit vanhakin niin kyllä työtä olisi syytä tehdä. Siis jos on työkykyä. Ei se elämä kotona lojumalla parane vanhempanakaan.
Näillä bensanhinnoilla koti ehdottomasti. Ei tarvitse autoa, ei ajamista, ei ruokia töihin, kuukaudessa melkein 200h enemmän aikaa jos työmatkat lasketaan yms.
Jos ei se työ vie terveyttä niin sitten mieluummin töissä. Liika kotona lojuminen on tylsää ja alkaa masentaa ainakin minua. Mutta olen myös nähnyt kuinka raskas duuni pidemmän päälle aiheuttaa kaikenlaista pysyvää vaivaa mikä ei myöskään ole sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaikka olisit vanhakin niin kyllä työtä olisi syytä tehdä. Siis jos on työkykyä. Ei se elämä kotona lojumalla parane vanhempanakaan.
Mistä tuo kuvitelma, että kotona vain lojuttaisiin (tai piereskeltäisiin, kuten aloittaja sanoo)?
Itse nyt työttömänä opiskelen (työkkäriltä salaa tietenkin) ja kuntoilen. Jälkimmäiseen onkin nyt paremmin aikaa kuin töissä käydessäni. Osa paskaduuneista on silkkaa istumista. Koti on paremmassa järjestyksessä ja ruokani laitan itse.
Kyllä silti paskaduunin kelpuuttaisin myös. Ainoat paikat, joihin olen päässyt haastatteluun, ovat kuitenkin olleet niitä oman alani paikkoja. Jos on koulutusta ja työkokemusta, ei näköjään paskaduuneihin enää pääse. Olen hakenut myös paikkoihin, joista työnantaja on sittemmin julkisuudessa vinkunut ettei ei saada tekijöitä vaikkei ole mitään esim. koulutusvaatimuksia.
jos mun pitää antaa työnantajalle kuukaudessa 140-160 tuntia omaa aikaa , niin haluan kyllä kunnon rahallisen korvauksen!!. jos mä huomaan että kelasta saan vuokrahat ja 500 egee sen lisäksi , niin ei oo mitään tolkkua antaa työnantajalle omaa aikaa että tienaa vuokrahat ja jää 500egee käteen. plus.....ainoo positiivinen asia duunissa on että nostat omia osakkeita muiden silmissä , kun tienaat omat rahat. vaikka saatat tehdä persnettoa...
Ei mitään paskaduuneja. Elämä liian lyhyt sellaiseen, joten kotiin lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo kuvitelma, että kotona vain lojuttaisiin (tai piereskeltäisiin, kuten aloittaja sanoo)?
Itse nyt työttömänä opiskelen (työkkäriltä salaa tietenkin) ja kuntoilen. Jälkimmäiseen onkin nyt paremmin aikaa kuin töissä käydessäni. Osa paskaduuneista on silkkaa istumista. Koti on paremmassa järjestyksessä ja ruokani laitan itse.
Kyllä silti paskaduunin kelpuuttaisin myös. Ainoat paikat, joihin olen päässyt haastatteluun, ovat kuitenkin olleet niitä oman alani paikkoja. Jos on koulutusta ja työkokemusta, ei näköjään paskaduuneihin enää pääse. Olen hakenut myös paikkoihin, joista työnantaja on sittemmin julkisuudessa vinkunut ettei ei saada tekijöitä vaikkei ole mitään esim. koulutusvaatimuksia.
No tuo 'kotona lojuminen' nyt on vain sanonta. Tietysti sitä ilman työtäkin keksii kaikenlaista mielekästä tekemistä.
Aitoja paskaduuneja ovat vain hommat joiden tekeminen on turhaa tai jopa saastuttavaa.
Mulla ainakin kävisi aika kotona pitkäksi, mielummin teen jotain duunia muutaman tunnin.
Paljonko sun palkkasi siis on ?