Parisuhdeongelma, josta en kehtaa ystävilleni ääneen sanoa
Tuntuu, että jokainen elää ihanaa arkea ja nauttii lasten kasvettua ja tultua hieman omatoimisemmiksi. Tehdään yhdessä pariskuntana asioita ja jaetaan arkea.
Minun puolisoni on hyvin toimeen tuleva ja ulospäin varmasti melkoinen kultakimpale mutta totuus on toinen. Hän on jatkuvasti vihainen. Kaikki mitä sanon ja teen on väärin. Ensin ajattelin, että hänellä on toinen mutta sen verran olen tutkinut asioita että siitä ei taida olla kyse. Hän on yksinkertaisesti todella vittuuntunut elämäänsä, arkeensa ja aivan kaikkeen. Itse laskisin sen jo lieväksi masennukseksi, mutta hän ei.
Hän ei halua lapsiperheessä kertoa lainkaan omia aikataulujaan tai ahdistuu. Ahdistan kysymällä ehtiikö hän syödä ruoan kanssamme. Ahdistan kun kysyn, että pitäisikö lapsellemme ostaa uusi takki. Kaikki on suurta vääryyttä minulta.
Seksiä meillä ei juurikaan ole johtuen hänestä. Hänellä on jo kymmenisen vuotta ollut melko heikko libido. Seksiä meillä on ehkä noin 8-10 viikon välein ja silloin se on oikein miellyttävää ja nostaa parisuhteemme tasoa muutamaksi päiväksi.
Alan olla todella väsynyt toisen vihaisuuteen ja vetäytyneisyyteen. Mitä ihmettä voisin tehdä asialle? Jos yritän puhua asiasta, hän ottaa sen hyökkäyksenä, pakkaa kassin ja lähtee mökille eikä vastaa puhelimeen muutamaan päivään. Olen niin väsynyt tilanteeseen. Kiitos etukäteen ajatuksista.
Kommentit (53)
Myrmyr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaikuttaa testosteronivajeelta?
ApÄrtyneisyys, masentuneisuus, vähäinen seksi.. Googleta. Kannattaa ainakin tutkia, tuo olisi helposti hoidettavissa.
Mun miehellä varmaan sit myös testot aivan maassa. Todella pitkään stressannut työasioita yrittäjänä, urheilee kyllä, mutta ei huippukunnossa ole silti. Näyttää olevan paremmassa kunnossa kuin on... tosi ärtynyt usein, nukkuminen isoin ongelma, että lojuu vaan vatun sängyssä monta tuntia pidempään kuin muu myös iltavirkku perhe ja sittenkin kun nousee ylös niin on jostain loukkaantunut ja äreä. Varmaan pyörittelee ne vikat pari tuntia sängyssä maatessaan jotain masentuineita ajatuksia kuinka pska vaimo ja lapset on jo hereillä ja pska vaimo vaatii kohtuuttomia että vaikka alkaisi heräillä ja pska vaimo on ihan turhasta turhaurunut siihen lojumiseen... ja sit kun nousee ylös on mulle vihainen... kuulostaako ihan normi kolmekymppiseltä mieheltä? No meillä on kyllä asumusero juuri tästä syystä, ettei toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuta liikaa. Olisi kiva tietää miten ne testot saisi normitasolle ilman omaan tuotantoon vaikuttavaa lääkettä? Luulen, että ihan sitäkin stressaa, että minä, vaimo, löytäisin toisen ja jättäisin pärjäämään.
Ei ap
Vihaisuus on todela uuvuttavaa, ja et voi tehdä sille mitään.
Puolisosi ei todennäköisesti ikinä muutu. Jotkut vaan jämähtää tohon. Sustakin tulee pikkuhiljaa tuollainen jos jäät tuohon.
Kuulostaa kauhean tutulta. Miehellä burnout.
Ei välttis ole burn out.
Saattaa olla vaan kyllästynyt elämäänsä ja kyvytön ja laiska tekemään sille mitään.
Miksi itse olisit tuollainen? Miksi kohtelisit muita tuolla tavalla?
Klassinen testosteronivaje ja masentuneisuus.
Tyypillisesti nykyajan masentuneet ovat aktiivisia ja töissä, mutta ilottomia ja ärtyneitä.
Lääkkeeksi libidoa lisäävä ja aivokemiat tasaava positiivisuuden palauttavat moclobemide tai pubrobion, jotka EI aiheuta sx-häiriöitä, kuten SSRI-lääkkeet.
Testosteronin saa luontaisesti nousuun nukkumalla kunnolla ja riittävästi ja voimaharjoittelulla.
Testattu on ja toimii.
Parisuhdekeskustelut ammattilaisella, testot luontaisesti nukkumalla kunnolla ja riittävästi, lääkitys masentuneisuuteen jonka oireita olet kuvaillut, johon lääkitys tilapäisesti max 6 kk EI SSRI joka aiheuttaa pitkäkestoisia toiminallisia häiriöitä, mutta halukkuutta lisäävät wel...in tai aur.x.
Vierailija kirjoitti:
Myrmyr kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaikuttaa testosteronivajeelta?
ApÄrtyneisyys, masentuneisuus, vähäinen seksi.. Googleta. Kannattaa ainakin tutkia, tuo olisi helposti hoidettavissa.
Mun miehellä varmaan sit myös testot aivan maassa. Todella pitkään stressannut työasioita yrittäjänä, urheilee kyllä, mutta ei huippukunnossa ole silti. Näyttää olevan paremmassa kunnossa kuin on... tosi ärtynyt usein, nukkuminen isoin ongelma, että lojuu vaan vatun sängyssä monta tuntia pidempään kuin muu myös iltavirkku perhe ja sittenkin kun nousee ylös niin on jostain loukkaantunut ja äreä. Varmaan pyörittelee ne vikat pari tuntia sängyssä maatessaan jotain masentuineita ajatuksia kuinka pska vaimo ja lapset on jo hereillä ja pska vaimo vaatii kohtuuttomia että vaikka alkaisi heräillä ja pska vaimo on ihan turhasta turhaurunut siihen lojumiseen... ja sit kun nousee ylös on mulle vihainen... kuulostaako ihan normi kolmekymppiseltä mieheltä? No meillä on kyllä asumusero juuri tästä syystä, ettei toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuta liikaa. Olisi kiva tietää miten ne testot saisi normitasolle ilman omaan tuotantoon vaikuttavaa lääkettä? Luulen, että ihan sitäkin stressaa, että minä, vaimo, löytäisin toisen ja jättäisin pärjäämään.
Ei ap
Testosteronia ei kannata ottaa pistoksina koska oma tuotanto voi ehtyä, mutta unen laatu ja määrä tärkeitä ja nukkua 22-02 välillä aina, jos ei saa unta tms. niin unen kuntoonsaamisen hoitaminen, siihen löytyy paljon apua ilman lääkkeitä. Voima harjoittelu suurilla painoilla jne urheilijat tietää neuvoa, tuottaa testosteronia.
Kannatan jonkun ehdotusta, älä kysele vaan ilmoita ruoka klo xx, ostat lapselle takin jne.
Jos et ystävälle viitsi kertoa, niin voithan yksinkin soittaa/ käydä perheneuvonnassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että mies haluaisi ilmeisesti erota, mutta ei taloudellisista ja/tai lapsiin liittyvistä syistä johtuen voi tehdä niin?
Tämä! Olin muutama vuosi takaperin tarinan mies. Vihdoin viimein erosin ja sain elämäni takaisin. En ole katunut päätöstä hetkeäkään, mietin vain miksi ihmeessä kiduin suhteessa vuosia.
Laihduta niin miehesi haluaa taas sua
Salailee/murehtii (jotain muuta kuin pettämistä)ja stressaa sitä? Voiko olla taloudellisia huolia?
On hieman taloudellisiakin huolia.
Ap
Testosteronivaje xDD
Ei!
Luultavasti kyse on siitä että elämä ei ole sellainen kuin halusi. Vit tu ttaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Testosteronivaje xDD
Ei!
Luultavasti kyse on siitä että elämä ei ole sellainen kuin halusi. Vit tu ttaa päivästä toiseen.
Juuri näin. Kas kun ei arvella olevan ferritiiniarvot pielessä. Miestä vituttaa elämäntilanne ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen testosteronivaje ja masentuneisuus.
Tyypillisesti nykyajan masentuneet ovat aktiivisia ja töissä, mutta ilottomia ja ärtyneitä.
Lääkkeeksi libidoa lisäävä ja aivokemiat tasaava positiivisuuden palauttavat moclobemide tai pubrobion, jotka EI aiheuta sx-häiriöitä, kuten SSRI-lääkkeet.
Testosteronin saa luontaisesti nousuun nukkumalla kunnolla ja riittävästi ja voimaharjoittelulla.
Testattu on ja toimii.
Uupuneena täytyy ottaa kantaa että sanonta "nukkumalla kunnolla" on mahdottomuus. En haluaisi herätä joka aamu 04:00 mutta minkäs teen? Väsyneenä treenaaminen heikentää tilannetta, testattu.
t. 80-vuotiaan testotasot nelikymppisenä.
Itse olin samassa tilanteessa. Miksi minun vastuulla olisi kolmen neljän vuoden puhumisen jälkeen miehen tila?
Kun ei kiinnostanut olla minun kanssa, kaikki mitä sanoin oli väärin ja vain mäkätin milloin mistäkin, otin eron. Ja ihan puskista tuli ero miehen mielestä. Just joo. Yli 20v liitto. En ole katunut. Miksi olisin?
Miestä ei seurani kiinnostanut vaikka kaikille muisti murheellista tarinaansa kertoa.
Ap, ei auta muu, kun käydä vakava keskustelu puolison kanssa. Järjestä lapsille hoito joksikin lauantaiksi ja laita miehelle vaikka viesti: "päivänä x klo x-x haluan käydä kanssasi vakavan keskustelun. En ole tyytyväinen parisuhteeseemme ja haluan keskustella tulevaisuudesta".
Asioista on pystyttävä keskustelemaan. Jos ei pystytä, ei ole järkeä jatkaa. Avioliitto on sopimus ja parisuhde on sopimus. Kun näihin on ryhdytty, on varmaankin sovitti pelisäännöistä. Jos näistä laistetaan, pitää tehdä sopimus uudelleen tai lopettaa se. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista tilannetta, mikä sinulla on, ap.
Jos mies on masentunut tms., Hänellä on aikuisen ihmisen vastuu hakea apua, kertoa puolisolleen tilanteesta jne. Taloudelliset huolet täytyy jakaa puolison kanssa. Tunteet pitää tunnistaa ja jakaa puolison kanssa. Jos elää elämäänsä yksin, vaikka on parisuhteessa, miksi sitten on parisuhteessa?
Miehenä sanon henk. koht. kokemuksesta että burnout/depressio on todennäköisin. Ärtyneisyys, eristäytyminen jne.
Lääkäriin kokeisiin ja jos kaikki on kunnossa niin lääkkeet ja/tai terapia, ei kai siinä muuta voi tehdä.