Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sunnuntai-/pyhätyö kaksi kertaa tuottavampaa ?

Vierailija
08.09.2015 |

En oikein ymmärrä tätä vimmaisaa nykyisten sunnuntailisien puolustamista....

Jokainen tietää että sunnuntaina tehty työ ei ole sen tuottavampaa kuin arkipäivänä tehty työ ja silti siitä pitäisi maksaa tuplasti palkkaa. Työn ja palkan suhteesta on täysin hukattu tärkeä yhteys tuottavuuteen ja palkanlisää maksetaan vain sen takia että ko. päivän nimi nyt vain sattuu olemaan sunnuntai.

Omassa lapsuudessani sunnuntai vielä kävi pyhäpäivästä - töissä kävivät pääasiassa ne joiden läsnäolo oli yhteiskunnallisesti pakollista, eli lähinnä poliisi/pelastuspalvelut/sairaalat. Elokuvateatterit, teatterit ja ravintolat olivat siviilipuolen poikkeuksia - mutta niissä olikin sunnuntaina hyvin asiakkaita (se tuottavuus!) kun juuri muita paikkoja ei ollutkaan auki.

Jep, ja sanotaan selvyyden vuoksi että olen työurani aikana nauttinut itsekin näistä sunnuntaikorvauksista. Kivaa on ollut kun rahaa on tullut, ei siinä mitään. Mutta mitään järkevää yhteyttä 100% sunnuntaikorvauksen ja ko.päivänä tehdyn normaalin työmäärän välillä en ole nähnyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä yhtään. Työnantajahan voi hyvin käydä itse tekemässä ne sunnuntai- ja pyhätyöpäivät ja säästää sievoisen summan siinä sivussa.

Vierailija
2/3 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi työnantaja ei itse tee niitä sunnuntain töitä kun ei se ole sen arvokkaampaa. Oma firmahan se on niin voisi tehdä kaikki työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaanpa mistä muusta voi palkansaajalta nyhtäistä,  jotta firmat tekisivät enemmän voittoa:

yötyölisät, lauantailisät, pyhäkorvaukset kuten joulu, pääsiäinen ja juhannus, loma-ajan palkka (ei kai nyt palkkaa tarvitse maksaa, kun ei työntekijä ole tuottamassa mitään), lomaraha, äitiysloma, vanhempainloma, hoitovapaa, vuorotteluvapaa, opintovapaa, virkavapaa, autonkäyttökorvaus, päivärahat, päivystyskorvaukset, hälytysrahat

työntekijä voisi myös itse maksaa kaikilla aloilla työvaatteensa ja -välineensä. Työnantaja voisi periä maksua vessan käytöstä. Ja työnantajan huonekalujen kulumisesta.

Miksei samantien laiteta kahleita ja sidota työntekijä työnsä ääreen niin kaikilla olisi hyvä mieli. Työntekijä saisi olla iloinen, että on työtä ja työnantaja menestyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän