Päiväkotitädit sairaana töissä!
Miten mahtaa käydä kun päiväkodeissa pöpöjä jyllää koko ajan ja epidemiat velloo. Kuuluisa vitsaus se kuinka taudeista ei meinata päästä eroon kun puolikuntoiset lapset hoidossa ja tosiaan koko ajan eri vitus-bakteeritauteja. Angiinaa, vatsatauteja, Noroa, flunssia, kurkunpäätulehduksia, rokkoja ym.ym.
Ja nyt sitten tämä kaavailtu sairaslomien rokotus, tuoko se säästöjä muka enemmän kuin menoja? Epidemiat lisääntyy, kierteet pahenee, taudit voimistuukin, kotiin sama rumba potenssiin ties mitä. Hoitajat tulevat sairaina töihin kun ei ole oikein varaa siitä suuresta palkasta kotinakaan sairastaa. Sekö sitten vastuullista toimintaa? Lasten ja perheiden hyväksi?
Ainiin, eihän tämä maailma sitä ajattelekaan vaan paskat nakkaa kaikista pienistä ja avuttomista, heikkotuloisista, töissä käyvistä "köyhistä" joilla juuri ja juuri riittää tulot kattamaan kaikki elämisen menot (paitsi tämän uudistuksen jälkeen) jne.
Eikö elämässä riitä mikään?
Kommentit (9)
Kirjoitinkin toisessa ketjussa, kun meidän ryhmiksessä 2 hoitajaa sairastui sikainfluenssaan, olivat töissä sairaana ,ja koko 12 lapsen porukka sairastui. Yksi lapsista joutui teholle.
Sama kotihoidossa, vanhukset nyt sattuvat olemaan riskiryhmä jolle keuhkokuume ja flunssa on usein kohtalokasta. Ätshiuuuu!
Ja eikun seuraavan vanhuksen luo jakamaan lääkkeet ;-)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:05"]Kirjoitinkin toisessa ketjussa, kun meidän ryhmiksessä 2 hoitajaa sairastui sikainfluenssaan, olivat töissä sairaana ,ja koko 12 lapsen porukka sairastui. Yksi lapsista joutui teholle.
[/quote]
Hyi samperi :s
Voi kaikki kärsii kun mä tulen oksutaudissa töihin ensin sairastuu lapset sitten lasten sisarukset ja vanhemmat. Ei mulla ole varaa saikuttaa palkattomana.
lto yh
Aika nopeasti ihmisten vastustuskyky mukautuu uuteen tilanteeseen. Eikä se palkaton sairauslomapäivä niin kauheaa ole. Sairaana et kuluta juuri mitään, eikä silloin oikein pysty edes syömään, joten siinä säästää. Vaikutus on aika pieni.
-SSS-
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:22"]
Aika nopeasti ihmisten vastustuskyky mukautuu uuteen tilanteeseen. Eikä se palkaton sairauslomapäivä niin kauheaa ole. Sairaana et kuluta juuri mitään, eikä silloin oikein pysty edes syömään, joten siinä säästää. Vaikutus on aika pieni. -SSS-
[/quote]
Väitätkö, ettei sairaspäiviltä tarvitse maksaa vuokraa, sähköä, lämmitystä jne? Entä jos on lapsia ruokittavana?
Raahaudun töihin vaikka puolikuolleena. Työt ehkä jää tekemättä, mutta mun palkasta jos pudottaa 20% ni ei paljoo jää käteen. Olen koulusiivooja. Tartutan samalla lapsennekin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:17"]
Voi kaikki kärsii kun mä tulen oksutaudissa töihin ensin sairastuu lapset sitten lasten sisarukset ja vanhemmat. Ei mulla ole varaa saikuttaa palkattomana.
lto yh
[/quote] sulla on lapsi jota saat hoitaa palkallisena väitä vaan että lapsi on kipeenä myös
Joo ja niillä on herpes ja sit on lapsillakin ku niitä pussaillaan :D