Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työtarjouksen

Vierailija
25.03.2022 |

Hakuprosessi oli todella monimutkainen ja pitkä. Nyt pitäisi kai henkisesti alkaa valmistautua uuteen työhön siirtymiseen.

Nykyinen työpaikka on ollut iso pettymys. Miten rakentavalla tavalla irtisanoutumisen tai lähtökeskustelun yhteydessä voi tuoda ilmi sen, että työpaikka ei vastannut odotuksia? Pääosin tyytymättömyys johtuu huonosta johtamisesta ja resurssipulasta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avautuminen tyytymättömyydestä ei ainakaan jatkossa takaa suosittelijoita aiemmasta työpaikasta.

Turha mielistellä jos ei ole syytä, suositusten toivossa.

Itse olen uudessa työpaikassa tai haastattelussa suoraan sanonut miksi meni sukset ristiin edellisen työnantajan kanssa.

Negatiivisetkin asiat voi sanoa asiallisesti.

Valtaosa arvostaa rehellisyyttä.

Tästä minulla on erilainen kokemus. Työskentelen aika konservatiivisella alalla. Edellisten työnantajien kritisoimista pidetään hyvin epäilyttävänä.

Kannattaako sitten mennä sellaiseen paikkaan töihin?

Mielestäni ei.

Ja kyllä, olen itsekin vaativissa erityisasiantuntijatöissä, kokemusta on eri rekrytointiprosesseista niin hakijana kuin palkkaavana osapuolena. Sekä yksityiseltä että kunnalliselta sektorilta.

Vierailija
22/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avautuminen tyytymättömyydestä ei ainakaan jatkossa takaa suosittelijoita aiemmasta työpaikasta.

Turha mielistellä jos ei ole syytä, suositusten toivossa.

Itse olen uudessa työpaikassa tai haastattelussa suoraan sanonut miksi meni sukset ristiin edellisen työnantajan kanssa.

Tästä minulla on erilainen kokemus. Työskentelen aika konservatiivisella alalla. Edellisten työnantajien kritisoimista pidetään hyvin epäilyttävänä.

Kannattaako sitten mennä sellaiseen paikkaan töihin?

Mielestäni ei.

Ja kyllä, olen itsekin vaativissa erityisasiantuntijatöissä, kokemusta on eri rekrytointiprosesseista niin hakijana kuin palkkaavana osapuolena. Sekä yksityiseltä että kunnalliselta sektorilta.

No en oikein minnekään muuallekaan vaikuta työllistyvän kuin tälle alalle. Mieluummin olen töissä kuin työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sanonut. Sanon jotain ympäripyöreää kliseensuuntaista, jos asiasta kysytään, ja toivon haastattelijan olevan niin fiksu, että ymmärtää yskän eikä jatka kyselyä. Ajattelen niin, että tuskin haastattelijakaan haluaisi heidän firmansa entisen työntekijän dissaavan heitä muille työnantajille.

Vierailija
24/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin suoraan toimitusjohtajalle että tuon kyrvän alaisena (uusi työnjohtaja) olen töissä kuukauden irtisanomis aikani. Toinen kaveri ilmoitti seuraavana päivänä samoin. Pari kuukautta jälkeen kuulin että pomo oli joutunut lataukseen.

Vierailija
25/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole sanonut. Sanon jotain ympäripyöreää kliseensuuntaista, jos asiasta kysytään, ja toivon haastattelijan olevan niin fiksu, että ymmärtää yskän eikä jatka kyselyä. Ajattelen niin, että tuskin haastattelijakaan haluaisi heidän firmansa entisen työntekijän dissaavan heitä muille työnantajille.

Ajattelen samoin. Toisaalta nykyinen työnantaja dissaa edeltäjiäni.

Vierailija
26/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen samoin. Toisaalta nykyinen työnantaja dissaa edeltäjiäni.

Ehkä kuitenkin on parempi yrittää itse toimia fiksummin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi