Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku lapsi oli kaatunut pyörällä ja itki maassa ja kaikki vain ajoivat ohi.

Vierailija
25.03.2022 |

Pysähdyin itse auttamaan tätä itkevää lasta. Sen verran mitä ymmärsin niin oli ilmeisesti painanut liikaa etujarrua ja lentänyt/kaatunut sarvien yli asfaltille. Itki että käteen sattuu. Hän soitti sitten äidilleen ja jäin odottamaan pojan kanssa äitiään. Kysyin lapselta, että kauanko oli odottanut niin sanoi että vähän aikaa. Toi paikka oli vilkkaan tien vieressä olevalla pyörätiellä, jonne autoista näkee selvästi. Varmasti monikin nähnyt, mutta kukaan ei ollut viitsinyt jäädä auttamaan itkevää lasta. Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran takavuosina (mutta nykyaikana) mummo kaatunut keskustorilla maahan, eikö päässyt ylös, menin avuksi mutta kukaan muu ei tullut - en saanut nostettua ylös häntä, vain istumaan. Ambulanssia odotettiin, mutta hänen tuttunsa (mies) tuli pakulla paikalle, suoristi mummon selästä ylös ja mummo meni kyytiin. Ambulanssimiehistölle sai selittää ja he näkivät auton, menivät kysymään sieltä. Kaikkea sitä tapahtuukin.

Vierailija
22/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, että ihmisillä tulee tästä tuollaiset asiat mieleen. Ei minulle ainakaan tullut ennen kuin kommentit luin .. nämä vahvistaa paljon mun mielikuvaa ihmisistä, jotka viettää palstalla aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kakara laatu fillarilla ja tädit on heti hysteerisinä soittamassa häkeen. HUOH!

Vierailija
24/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se lapsi oli mokkis?

Tuskin oli kun ei ole iltasanomissa.

Vierailija
25/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä varten naisilla on HOIVAVIETTI.

Vierailija
26/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alanuolista, ensi kerralla en auta mummoja enää koska se johtaa alanuoliin.

Vierailija
27/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos alanuolista, ensi kerralla en auta mummoja enää koska se johtaa alanuoliin.

Vanhat ihmiset kuolee joka tapauksessa pian. Vet koronahysteria.

Vierailija
28/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistithan päivittää someen kuinka sinä,vain sinä menit ja autoit.

No tottakai on päivitetty. Ja perusteluksi juuri se kun kukaan muu ei auttanut. "En itseäni kehu tietenkään, tärkeä muistutus vain..."

Vierailija
29/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskuksessa liittymämyyjät houkuttelivat lapsia karkeilla! Tuu tänne, ota karkki saaks antaa?

Yritys kaiketi naarata väsynyt äiti ostamaan liittymä. Hyi h*lvetti.

Vierailija
30/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse tykkäisit jos tuntematon aikuinen auttaisi omaa lastasi?

Ajattelen että suurin osa aikuisista on ihan kunnon kansalaisia. Erityisesti ihmisistä jotka pysähtyvät auttamaan. Jos mun lapsi on loukannut itsensä, toivon, että joku häntä auttaisi. Ei minua ahdistaisi tai pelottaisi. Enemmän ajatus siitä, että kukaan ei auta vaikka lapsella on hätä. Ap

Mikä hätä siis oli? Lapsella oli puhelin, hän soitti kotiin. Mihin sinua tarvittiin?

Vierailija
31/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran takavuosina (mutta nykyaikana) mummo kaatunut keskustorilla maahan, eikö päässyt ylös, menin avuksi mutta kukaan muu ei tullut - en saanut nostettua ylös häntä, vain istumaan. Ambulanssia odotettiin, mutta hänen tuttunsa (mies) tuli pakulla paikalle, suoristi mummon selästä ylös ja mummo meni kyytiin. Ambulanssimiehistölle sai selittää ja he näkivät auton, menivät kysymään sieltä. Kaikkea sitä tapahtuukin.

Mä pelkäsin aina että joku mummo kaatuu ja mä olen paikalla kunnes niin sitten tapahtui. Tämä tapahtui ihan kaupungin keskustassa. Pari ihmistä oli vähän että voi voi mutta ei mennyt auttamaan. Onneksi minä valkoinen enkeli olin paikalla ja kysyin hänen vointiaan, autoin ylös ja talutin puoliksi kantaen kotiinsa asti, joka kaikeksi onneksi oli ihan vieressä. Perillä hänen asunnossaan vielä kysyin varmistukseksi onko hän kunnossa vai taritseeko soittaa apua. Hän vakuutti olevansa kunnossa, vain hieman heikkona, jonka jälkeen toivotin hänelle hyvää päivänjatkoa ja jatkoin omille teilleni. Tositarina.

Vierailija
32/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysähtyisi. Kävelisin rauhassa ohi. Ei minua kiinnosta jonkun pikkulapsen kipu.

Vierailija
33/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että suurin osa aikuisista on ihan kunnon kansalaisia. Erityisesti ihmisistä jotka pysähtyvät auttamaan. Jos mun lapsi on loukannut itsensä, toivon, että joku häntä auttaisi. Ei minua ahdistaisi tai pelottaisi. Enemmän ajatus siitä, että kukaan ei auta vaikka lapsella on hätä. Ap

Mikä hätä siis oli? Lapsella oli puhelin, hän soitti kotiin. Mihin sinua tarvittiin?

No viddu, en ole ap mut on kyllä perseestä jos ihmisiä ei kiinnosta lasten hyvinvointi tuon vertaa. Ei siinä tarvitse jäädä paapomaan jos on kunnossa mutta pitää tarkistaa sen verran ettei ole sattunut vakavampaa.

Vierailija
34/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kakara laatu fillarilla ja tädit on heti hysteerisinä soittamassa häkeen. HUOH!

Jos ihminen jää maahan , eikä nouse ylös niin se yleensä kertoo siitä, että on sattunut. Siinä voi äydä pHatikkin, joa ktuu pyörällä, eikä se katso ikää. 

Typeryksiä on ne tällä palstalla, jotka alkaa nillittää auttajaa / joku auttaa. Osoittaa kyllä, ettei ole minkäänlaisia käytöstapoja ja eka ajatellaan "en voi ennä, etteikukaan luule mun olevan pedar" Jösses. 

Eiköhän kaikki tajua siinä tilanteessa, että kyseessä on auttamistapaus JA NYKYAJAN LAPSET ON HYVIN TIETOISIA SIITÄ, ETTÄ KENENKÄÄN MUKAAN EI MENNÄ. 

Ainakin omat on. 

Vierailija
35/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen jää maahan , eikä nouse ylös niin se yleensä kertoo siitä, että on sattunut. Siinä voi äydä pHatikkin, joa ktuu pyörällä, eikä se katso ikää. 

Typeryksiä on ne tällä palstalla, jotka alkaa nillittää auttajaa / joku auttaa. Osoittaa kyllä, ettei ole minkäänlaisia käytöstapoja ja eka ajatellaan "en voi ennä, etteikukaan luule mun olevan pedar" Jösses. 

Eiköhän kaikki tajua siinä tilanteessa, että kyseessä on auttamistapaus JA NYKYAJAN LAPSET ON HYVIN TIETOISIA SIITÄ, ETTÄ KENENKÄÄN MUKAAN EI MENNÄ. 

Ainakin omat on. 

Osaatko sönköttää vähän paremmin?

Vierailija
36/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan automaattisesti ajattele, että lapsella on puhelin ja selviää tilanteesta. Lapselle tulee turvallinen olo, kun pysähdytään auttamaan. Surullista, että jotkut on niin itsekkäitä ettei voi pysähtyä ja kysyä miten voi.

Vierailija
37/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lensin lapsena pyörän sarvien yli ja taju meni. Kukaan ei pysähtynyt tarkistamaan, onko kaikki hyvin, kun makasin ojassa. Takanani pyöräillyt rouva oli tiessään, kun heräsin. Onko oikeasti niin vaikeaa tarkistaa, onko toinen ihminen kunnossa?

Vierailija
38/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Itse sain järkyttävän vatsakipu kohtauksen (oli kohdun ulkoinen raskaus) ja kipu oli aivan hirveä. En päässyt junasta kunnolla ulos ja kaikki vaan kävelee ohi. Vilkas asema vielä. Lopulta yksi mies (kiitos hänelle) talutti mut asemahalliin ja odotti kyytiä mun kanssa. Silloin tajusin että ei ihmiset kauheasti välitä/uskalla tehdä mitään. Itse menen aina kysymään tarviiko apua jos nään jotain epäilyttävää, etenkin tämän oman kokemuksen jälkeen.

Vierailija
39/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen hulluja täällä palstalla pyörii? Järkyttäviä kommentteja ja peukutuksia. Ihan itsestään selvyys että autetaan jos jotakuta sattuu. Te jotka muuta väitätte, ansaitsette kaikkea pahaa elämäänne.

Vierailija
40/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysähtyisi. Kävelisin rauhassa ohi. Ei minua kiinnosta jonkun pikkulapsen kipu.

Oletko mielisairaalasta karannut vai mikä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi