Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku lapsi oli kaatunut pyörällä ja itki maassa ja kaikki vain ajoivat ohi.

Vierailija
25.03.2022 |

Pysähdyin itse auttamaan tätä itkevää lasta. Sen verran mitä ymmärsin niin oli ilmeisesti painanut liikaa etujarrua ja lentänyt/kaatunut sarvien yli asfaltille. Itki että käteen sattuu. Hän soitti sitten äidilleen ja jäin odottamaan pojan kanssa äitiään. Kysyin lapselta, että kauanko oli odottanut niin sanoi että vähän aikaa. Toi paikka oli vilkkaan tien vieressä olevalla pyörätiellä, jonne autoista näkee selvästi. Varmasti monikin nähnyt, mutta kukaan ei ollut viitsinyt jäädä auttamaan itkevää lasta. Mikä ihmisiä vaivaa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös kerran tapasin kaupungilla huutoparkuvan 7v:n. Kaikesta päätellen oli siinä jo hyvän tovin itkenyt. Kukaan ei pysähtynyt. Katsoivat kyllä päin.

Menin sitten itse jututtamaan tätä lasta, niin kännykkä oli hävinnyt ja iskä kadonnut. Soitin sitten isälle mun puhelimesta ja pyysin noutamaan jälkikasvunsa.

Mun mies ei kuulemma olisi arvannut auttaa, koska joku olisi todennäköisesti tulkinnut tilanteen väärin ja soittanut poliisille. Kun nykyisin ihmiset jotenkin ajattelee kaikista pahinta heti.

Toivon silti että jos omat lapset on joskus pulassa niin joku hyväntahtoinen heitä auttaisi. Tosi inhottavaa lapselle jäädä yksin jos jotain sattuu, kun lapset kuitenkin luottaa siihen että joku aikuinen auttaa.

Vierailija
42/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse tykkäisit jos tuntematon aikuinen auttaisi omaa lastasi?

No varmaan jokainen terve ihminen olisi vain kiitollinen, jos joku pysähtyisi auttamaan lasta hädässä. Jos ensimmäisenä mielessä on pedari kun lapsi on satuttanut itsensä ja joku julkisella paikalla auttaa, ehkä kannattaa vilkaista peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen sattui? Ei voinuy kuitenkaan kävellä kotiin? 3/5

Vierailija
44/56 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas opetella ajaa pyörällä, sanoin nauraen ja jatkoin matkaa. Pentu jäi ulisemaan, ei oo mun ongelma tommoset äpä​rät.

Vierailija
45/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä avusta ollaan kiitollisia. Olen pelastellut pulaan joutuneita lapsia sieltä sun täältä. Yksi isukki unohti montako lasta hänellä oli mukanaan ja yksi ulvoi liukuoven takana ulkona... Olen vela, mutta sain lapsen astumaan sisälle ja siellä isukki hämmentyneenä ihmetteli miksi yksi katraasta ulvoi eteisessä... Toivottavasti muistaa jatkossa tarkistella, että kaikki ovat mukana. Mutta oli se lapsi lapsi niin säälittävä. Nenä kiinni ikkunassa itki kun näki lasin läpi muun perheensä kaikkoavan :(

Sisänsä hurjaa, että liukuovien väliin voi huonolla tuurilla jäädä. Paljoako vanhempaa kiinnostaa kun ei sitä vertaa varmista, että lapsi pääsee turvallisesti liukuovista?

Vierailija
46/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että suurin osa aikuisista on ihan kunnon kansalaisia. Erityisesti ihmisistä jotka pysähtyvät auttamaan. Jos mun lapsi on loukannut itsensä, toivon, että joku häntä auttaisi. Ei minua ahdistaisi tai pelottaisi. Enemmän ajatus siitä, että kukaan ei auta vaikka lapsella on hätä. Ap

Tiedäthän sinä millaisia rannalla lapsia tuijottavia kiilusilmiä palstalla pyörii. He lukevat viestisi, että lasta on lupa koskea sillai. Ei heillä aivokapasiteetti riitä ymmärtämään, että ihmistä voi auttaa ilman jälki"kahveja".

Vierailija
47/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli odottanut mitä? Mihin sinua siis tuossa tarvittiin?

Mikä siinä on että ihmiset eivät voi vain auttaa ja se siitä? Miksi pitää aina haukkua koko ihmiskunta ja kehua miten MINÄ olin parempi kuin muut? Jotkut ovat vastuuntuntoisempia kuin toiset. He sitten hoitavat asian. Näin se vain on.

Henkiseksi tueksi.

-eri

Vierailija
48/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS MINULLA OLISI LAPSI: JA olisi kaatunut , Kyllä olisin Kiitollinen Hänelle joka Auttoi!

On typerää , edes kirjoitella siitä , mitä tykkäsit itse jos tuntematon Aikuinen auttaisi lasta!

On Kyllä typerää SEHÄN VAAN OLISI VÄLITTÄNYT

Siitä pitää olla van kiitollinen,

Joo JUST NOIN! EI VAAN

AJATELLAAN :

Ei sille käyny kuinkaan Kyllä Lapsetkin , saa Vammoja jopa , kuolee Pyöräonnettomuudessa jos niin huonosti käy.

Onkin kuollut kun auto on ajanut päälle!

Ei saa vähätellä lapsia !

Hekin ovat kuolevaisten..

Kaikkia sitä paitsi Velvoitetaan auttamaan soittamaan apua.

Toivottavasti lapsen äiti käytti , tyttöä lääkärissä kaiken varalta , ettei saanu vakavia vammoja .

Hyvää Päivän jatkoa Vaan !

Vierailija
49/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoja ja aikuisia autetaan heti.  Mutta lasten ja nuorten kanssa pitää käyttää vähän harkintaa, koska kyseessä voi olla vain joku idioottimainen pila tai "pränkki", jossa teeskennellään hätää ja kaverit kuvaa jossain pusikossa piilossa tiktokkiin liveä "hyväuskoisesta hölmöstä" auttamassa.

Vierailija
50/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa jos joku on kaatunu pyörällä jossain. Ajaisin vain ohi. 

En halua yhtään hyvää tälläiseen yhteiskuntaan.

Vierailija
51/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hulluja täällä palstalla pyörii? Järkyttäviä kommentteja ja peukutuksia. Ihan itsestään selvyys että autetaan jos jotakuta sattuu. Te jotka muuta väitätte, ansaitsette kaikkea pahaa elämäänne.

Pitää varmistaa ensin oma selusta ennen kuin puuttuu, vieras yksinliikkuva aikuinen on aina epäilyttävä lähestyessään lasta.

Vierailija
52/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hulluja täällä palstalla pyörii? Järkyttäviä kommentteja ja peukutuksia. Ihan itsestään selvyys että autetaan jos jotakuta sattuu. Te jotka muuta väitätte, ansaitsette kaikkea pahaa elämäänne.

Pitää varmistaa ensin oma selusta ennen kuin puuttuu, vieras yksinliikkuva aikuinen on aina epäilyttävä lähestyessään lasta.

Erityisesti yksin liikkuvan 40+ miehen kannattaa pyytää joku nainen paikalle myös. Yksin liikkuvilla naisilla tuo ei ole samanlainen ongelma.

Vierailija
53/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että suurin osa palstalaisista sanoo pysähtyvänsä tuollaisessa tilanteessa. Onko tosiaan niin, että tällä palstalla viihtyvät ovat selkeästi auttamishaluisempia kuin muu kansa?

Vierailija
54/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ja lasten vanhemmat äänestivät taas jaloillaan: jopa kaupan mehutölkki on arvokkaampi kuin jonkun vieraan lapsi.

(Trollaaminen sikseen... Olen pysähtynyt monesti jelppimään avun tarvitsijoita. Kerran lapsiporukka oli kerääntynyt ihmettelemään yhden tytön pyörää, jonka ketjut olivat pompanneet paikoiltaan. Laitoin ketjut paikoilleen ja neuvoin ajamaan rauhallisesti kotiin ja kertomaan kotona, että ketjut pitää kiristää. Kolmen kopla pääsi palaamaan kotiin verkkaisesti pyöräillen. Mutta en minäkään heti mennyt auttamaan, olin koiran kanssa iltalenkillä ja menin auttamaan vasta paluumatkalla. Aina olen auttanut kun on pyydetty, ja aina olen saanut apua kun olen pyytänyt. Nyt en muista kuulleeni puoleen vuosikymmeneen, että kukaan vieras pyytäisi apua. Ei nuo lapsetkaan kehdanneet, joten itselläni oli pieni kynnys mennä tsekkaamaan, että onko lapsilla oikeasti ongelma vai ovatko he kokoontuneet tökkimään tikuilla koirankakkaa tmv.

Vierailija
55/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun ei saa puhua tuntemattomien kanssa, muuten leimataan jotenkin erikoiseksi. Olisiko tässäkin se, että vaikea auttaa kadulla tuntematonta ihmistä, kun kirjoittamaton sääntö sanoo että kontaktia ei saa ottaa.

Vierailija
56/56 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että itseään satuttanutta lasta auttanutta olisi ikinä syytetty pedariksi. Se on vain tekosyy itsekkäille miehille olla auttamatta samalla vielä uhriksi heittäytyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä