Sijoitukseni osakkeisiin käytännössä suli kokonaan
Monen vuoden työ valuu käytännössä hukkaan. Olen ollut hyvässä nosteessa ja salkku näytti hyvältä. Nyt näyttää siltä, että tästä ei enää nousta. Onneksi ei tappiot ole kuin 34000€ luokkaa, niin ei kaikki mene. Lopetan sijoituspelleilyn ja siirryn kiinteään omaisuuteen.
Kommentit (28)
Itselläni on ollut kovaa nousua viimeaikoina. Aika huonosti on saanut sijoittaa, jos lerpsahtaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sijoitukset kiinni 6 urheiluautossa ja kullassa. Onpahan muutakin käyttöä kun luvut ruudulla.
Autot, nuo maailman surkeimmat ”sijoituskohteet” :D
Minulla tuli takkiin saman verran koronan alkaessa. Sitten nousi takasin ja ylikin. Nyt taas laskee. Sitten se taas jossain vaiheessa nousee. Nyt tulee osinkoa kuukauden sisään reilu 6000 euroa, vuoden aikana tietysti enemmän. Sellaista se sijoittaminen osakkeisiin on.
Vierailija kirjoitti:
Tappiot 34000€? Mitä ihmettä olet ostellut?
Pitäisi ottaa pankkitunnukset pois kun alkaa röpöttelemään.
Tavallaan kysehän on siitä myös, koska saa sen pääoman käyttöönsä, joita sijoittaa.
Itse sain vuodenvaihteessa vanhempani edunvalvottavaksi. Periaatteessa saisin sijoittaa hänen pankkitilillään olevat rahat vaikkapa Suomen tai EU alueen pörssiosakkeisiin tai pankin rahastoihin. Kunhan on ns. turvallinen kauppapaikka ja markkina-alue. Tavallaan olen nyt aika helpottunut, että olen ollut niin saamaton omien työkuvioiden vuoksi. Rahat edelleen pankkitilillä 0 % korkoa kasvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kavereistani ei ole ikinä kotiuttanut mitään. Salkku vaan huojuu ja esitetään niin rikasta. Loppuu nyt tämä pelleily. Ap
Ystäväsi ovat siis yhtä tyhmiä kuin sinäkin.
Joo pohjilla onkin paras aika myydä. Hyvin mennyt opit perille.
17, niin? Moraalittomat rikastuu. Kannattaa seurata mitä maailmalla tapahtuu ja hiukan ennakoida mihin sijoittaa, parhaat potit saa just sodista ja sairauksista ja niitä seuranneista jutuista mitä ihmiset kuluttaa ja mikä taho niitä tekee ja millä raaka-aineella.
Mä nautin mun elämästä, en ala kenenkään sijaiskärsijäksi jonkun moraalin takia. Ukrainan takia salkkuni on noussut taas, kiitos ennakoitujen sijoituksien.