Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ollut aikuisten kielimatkalla? Kerro kokemuksia!

Vierailija
08.09.2015 |

Mietin saksankurssia Berliinissä, kun työssä tarvii saksaa koko ajan ja on taidot aika ruosteessa, mutta jotenkin ahdistaa. Itse siis järjestän, ei työnantajaa moinen kiinnosta. Tekis hirveesti mieli lähteä, mutta olen jo mekein nelikymppinen. Aikuisillekin tarjotaan perhemajoitusta. Onko se ihan omituista mennä jonkun tuntemattoman kotiin pariksi viikoksi?

Kertokaa missä olette olleet, minkä ikäisenä, miten kauan ja miten majoituitte.

Oliko kivaa? Opitteko kieltä? Mikä oli hyvää/huonoa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
2/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 35:na Barcelonassa. Kivaa oli asua perhessä. Tosin yksin sai kulkea vapaa-aikana, koska muut olivat parikymppisiä ja intressit tiettyvähän eri kun olin vielä raskaanakin.
Voisin mennä uudelleenkin. Suosittelen siis rohkeasti kokeilemaan. Kyllä siellä aina jotain jää mieleen kun on pakko puhua ja kirjoittaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin innostuin ja kokeilin, mutta pettymyshän se oli. Kurssi myytiin aikuisten kielikurssina, mutta suurin osa muista oppilaista oli noin 15 vuotiaita ja meno oli sen mukaista. Pari päivää sitä jaksoin, ja sen jälkeen ilmoitin jättäväni kurssin kesken kun paluu yläasteelle ei kiinnostanut. Noh, siitä tuli sitten kahden viikon loma kielikurssin sijaan.
Kuluttajaviranoimaisen avulla sain rahat takaisin kurssista, lennot, majoitus yms jäi itselle maksettavaksi. On/oli siis mahdollista ostaa pelkkä kurssi ja hankkia itse majoitus, minkä itse tein, kun perhemajoitus ei tuntunut hyvältä vaihtoehdolta... Tästä tuli aika negatiivinen kommentti, mutta tällainen oli oma kokemukseni. :)

Vierailija
4/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Tuota juuri pelkään, että kaikki muut on ihan teinejä. Ehkä joku hotellimajoitus olisi tosiaan kivempi kuin asua perheessä. Pitää vielä miettiä asiaa. Toki se kielen oppiminen olisi tärkeintä, mutta en halua herätellä vanhoja koulukiusaamismuistojani jos jätetään muun ryhmän ulkopuolelle "yli-ikäisenä".

ap

Vierailija
5/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja oli huippukokemus! Ikäjakauma omassa ryhmässä oli 18-45 ja hyvin tultiin juttuun. Itse majoituin hotellissa, mutta suurin osa oli perhemajoituksessa. Vapaa-ajallakin tuli nähtyä luokkakavereita ja koska olin ainoa suomalainen koko koulussa, kieltä tuli käytettyä ihan todella. Suosittelen!

Vierailija
6/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:25"]

Olen ollut ja oli huippukokemus! Ikäjakauma omassa ryhmässä oli 18-45 ja hyvin tultiin juttuun. Itse majoituin hotellissa, mutta suurin osa oli perhemajoituksessa. Vapaa-ajallakin tuli nähtyä luokkakavereita ja koska olin ainoa suomalainen koko koulussa, kieltä tuli käytettyä ihan todella. Suosittelen!

[/quote]

Minkä firman järjestämällä matkalla olit? Kuulostaa hauskalta. :)

Vierailija
7/7 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu oli Easy School of Languages. Varasin suoraan koulusta kurssin; sitä kautta olisi saanut majoituksen myös perheestä tai opiskelija-asuntolasta, mutta päädyin tosiaan hotelliin. En kuullut huonoa sanaa myöskään perhemajoituksessa olevilta. /6