Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikista köyhimpiä autettaisiin nostamalla toimeentulotukea, työmarkkinatukea ja takuueläkettä

Vierailija
25.03.2022 |

Mahtaakohan hallituksella olla halua auttaa kaikista köyhimpiä, vai ovatko muut menoerät tähdellisempiä.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista köyhimmät voivat mennä töihin. Tällä se asema tehokkaiten paranisi. Joka puolella on pulaa työntekijöistä.

Miten sinne töihin MENNÄÄN, jos työhaastattelun jälkeen ei kuulu mitään? Menenkö sinne firmaan vaan että moi mä tulin töihin?

Täytyy hakea aktiivisemmin ja useampia työpaikkoja. Tottakai myös sitä osaamista kannattaa päivittää.

Vierailija
22/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläkeläiset ovat siis työkyvyttömyyseläkkeellä - minimillä. Se ei ole ”tuki”, ja sitä voisi kyllä vanhuksille nostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta nosteta! enemminkin veroja alas, jotta työntekemisestä jää enemmän käteen

Keskiluokalla ehkä, rikkaimmalla 10%:lla pitäisi nostaa. Pääomatulot samalle verokannalle kuin ansiotulot.

Olen niukin naukin ylimmässä tulodesiilissä. Arvaapa ihan yhteisen huvituksen vuoksi paljonko tililleni kilahtaa kuukaudessa kun verot, eläkemaksut ja pakollinen sairasvakuutusmaksu on otettu palkasta pois

Vierailija
24/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten takuueläkeläinen vanhus voi ”mennä töihin”?

Vierailija
25/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä puolueen porukalta kyselee. Kokoomushan on yleisesti ollut purkamassa sosiaaliapuja ja keventämässä pääomasijoittajien verotusta ja rikkaitten ansioita lisäämässä. Siltikin vaikka köyhäin apu olisi ilmeiseti tervetullutta niin kokoomusta liian moni äänestää. Miten meinasitte kokoomuksen avulla saada köyhille lisää mitään, ette mitenkään...

Vierailija
26/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU:n mukaan toimeentulotuen perusosa pitäisi olla tuhat euroa eikä rapiat viisi sataa euroa. Kannatan!

Muualla ei ole päällekkäisiä tukia kuten Suomessa.

Mitä tarkoitat? Saan kaikkien tukien kanssa yhteensä vähän päälle 700 euroa. Minun puolestani muut tuet voitaisiin lopettaa, jos toimeentulotuen perusosa olisi 1000 euroa.

Vierailija
27/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta nosteta! enemminkin veroja alas, jotta työntekemisestä jää enemmän käteen

Samaa mieltä. Ihan kaikenlainen, osittainenkin työnteko kannattavaksi. Mutta ei enää penniäkään lisää tukiin.

Taikaseinästä hommaat kaikille työttömille palkalliset työpaikat? Ensin lopetetava kaikki työkokeilut ym. palkattomat toiminnot, joilla korvataan palkattuja työntekijöitä. Kohta tulee lomautusaalto muutenkin.

Minulla oli työkokeilussa henkilö jolla oli tapaturman vuoksi mennyt työkyky aiemmassa ammatissaan. Hän ei paikannut mitään työvoiman tarvetta, vaan itseasiassa aiheutti minulle ihan merkittävää lisätyötä kun opetin hänelle uuden ammatin oman työni ohessa. Nyt hänet on palkattu määräaikaisuuteen yritykseemme. Kuka tästä tarkalleen ottaen kärsi, ketä riistettiin?

Vierailija
28/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU:n mukaan toimeentulotuen perusosa pitäisi olla tuhat euroa eikä rapiat viisi sataa euroa. Kannatan!

Mitä tarkoitat? Saan kaikkien tukien kanssa yhteensä vähän päälle 700 euroa. Minun puolestani muut tuet voitaisiin lopettaa, jos toimeentulotuen perusosa olisi 1000 euroa.

Sinähän olet oiketutettu asumiskulujen jälkeen 514,28 euron toimeentulon perusosaan (kuten kaikki, pl opiskelijat, joiden ajatellaan syövän velaksi), eli otaksun, että asumiskulusi ovat alle 200 euroa?

Vierailija
29/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista köyhimmät voivat mennä töihin. Tällä se asema tehokkaiten paranisi. Joka puolella on pulaa työntekijöistä.

Miten sinne töihin MENNÄÄN, jos työhaastattelun jälkeen ei kuulu mitään? Menenkö sinne firmaan vaan että moi mä tulin töihin?

Täytyy hakea aktiivisemmin ja useampia työpaikkoja. Tottakai myös sitä osaamista kannattaa päivittää.

Se sopii nuorille mutta 50+ enää harvoin kannattavaa jos ei ole vahvaa koulutusta ja osaamista taustalla sekä on koko ajan pysynyt työelämässä ilman pidempiä taukoja eikä ole sen takia pudonnut, elikä vieläpä erikois osaamista niin että sillä päihittää nuoremmat. 

Vierailija
30/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea tulee nostaa. Ei muita tukia. He jää aina jalkoihin.

Vierailija
31/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla köyhät auttavat yhteiskuntaa? Tämän pitäisi mennä vastavuoroisesti.

Vierailija
32/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokalla ehkä, rikkaimmalla 10%:lla pitäisi nostaa. Pääomatulot samalle verokannalle kuin ansiotulot.

Olen niukin naukin ylimmässä tulodesiilissä. Arvaapa ihan yhteisen huvituksen vuoksi paljonko tililleni kilahtaa kuukaudessa kun verot, eläkemaksut ja pakollinen sairasvakuutusmaksu on otettu palkasta pois

ei kukaan uskalla kokeilla, on paljon kivempi vaan olettaa ja kihistä kateudesta.

Tilille napsahtaa 3067 euroa /kk. Jos tällä ollaan luokassa ökyrikkaat, joiden verotusta tulisi kiristää, niin ollaan tosiaan köyhä kansa ja köyhäksi jäädään.

Vierailija
33/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei saa päällekkäin. Jos sinulla jää vuokran jälkeen työmarkkinatuesta käteen esim 400e, saat toimeentulotukea n. 100e JOS sinulla ei ole omaisuutta

Vierailija
34/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkettä joo mutta miten nuo muut esim aktivoi ihmisiä hoitamaan omat menonsa?

Mun mielestä tt tuen kriteerejä pitäisi kiristää tuntuvasti, se kuuluu vain niille jotka todella yrittävät päästä omakustanteiseen elämään kiinni. Työmarkkinatuki on olematon mutta jos teet 20 vkoa töitä saat ansiosidonnaista. Ihan sama vaikka lantaa luomalla kunhan se on verotettavaa tuloa. 

Jos näitä tukia alettaisiin kiristämään, niin silloin olisi ainakin viimeistään huolehdittava siitä, että oikeasti työkyvyttömät pääsevät eläkkeelle. Meitä on kymmeniätuhansia, koska tulee halvemmaksi roikottaa meitä työttömänä työnhakijana kuin päästää eläkkeelle.

Työkyvyttömän tukia ei pidä pienentää siksi, että hän ei mene  töihin.

Vierailija
35/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetettaissin kepulityönantajien ilmaisten harjoittelijoiden hyväksi käyttäminen niin tulisi paljon työpaikkoja ja niiden olisi pakko ottaa sairauslomittajia kun niitä ei paikattaisi enää ilmaistyövoimalla. 

Kun opiskelin suurtalouskokiksi niin aivan törkeää se hyväksikäyttö ja kun firmassa oli aina joku sairaana niin harjoittelija tuupattiin tiskiin. Loppujen lopuksi en oppinut sitä itse ruuan tekemistä siellä ollenkaan. Joko tiskasin tai sitten jos en niin pilkoin salaattia ja juureksia. Aivan hyödytön koko sen koulutuksen työharjoittelu missä en oppinut yhtään mitään muuta kuin tiskaamista ja pilkkomista. Sen firman johtaja määräsi ettei saanut ottaa vuokrafirmasta sijaista jos oli työharjoittelija mikä oli tosi törkeetä ja meitä ei saanut käyttää sijaisina mutta todellisuus oli ihan toista. 

Vierailija
36/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Esim mun ulkomaalainen vävyni - tietenkään hänen opiskelunsa ei kelpaa Suomessa mutta onneksi ehti kotimaassaan sentään työskentelemään muutaman vuoden (toki erilaisessa työympäristössä kuin täällä).

Ensimmäinen vuosi oli hankala, mitään ei saanut. Onneksi pääsi sitten palkattomaan harjoitteluun ja osoittautui niin hyväksi työntekijäksi että sai töitä. Sitten tuli korona ja lomautus. Hän ei masentunut vaan ilmoittautui n 8-9 rekryfirmaan valmiina tekemään ihan mitä tahansa työtä. Hidasteena vain se ettei ole ajokorttia eikä autoa joten hakualue oli rajattu. Tietenkään ei saanut työmarkkinatukea eikä tt tukeakaan kun ei ollut työhistoriaa Suomessa. 

Nyt hän tekee 4 eri paikassa töitä ja jatkuvasti tulee keikkaa lisää. Viis paskoista työajoista, viis pitkästä työmatkasta, viis siitä että koulutuksestaan huolimatta tekee siivoajan tai keittiöapulaisen hommia, viis siitä että palkka on pieni. Mutta se raha on omaa ja itse ansaittua. Ihailen todella hänen työmoraaliaan ja sitkeyttään! Hänestä voisi monet ottaa mallia. 

Vierailija
37/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkettä joo mutta miten nuo muut esim aktivoi ihmisiä hoitamaan omat menonsa?

Mun mielestä tt tuen kriteerejä pitäisi kiristää tuntuvasti, se kuuluu vain niille jotka todella yrittävät päästä omakustanteiseen elämään kiinni. Työmarkkinatuki on olematon mutta jos teet 20 vkoa töitä saat ansiosidonnaista. Ihan sama vaikka lantaa luomalla kunhan se on verotettavaa tuloa. 

Jos näitä tukia alettaisiin kiristämään, niin silloin olisi ainakin viimeistään huolehdittava siitä, että oikeasti työkyvyttömät pääsevät eläkkeelle. Meitä on kymmeniätuhansia, koska tulee halvemmaksi roikottaa meitä työttömänä työnhakijana kuin päästää eläkkeelle.

Työkyvyttömän tukia ei pidä pienentää siksi, että hän ei mene  töihin.

Olen samaa mieltä, itsekin pääsin vasta vuosi sitten tk eläkkeelle. Varsinkin iäkkäämpiä työkyvyltään selkeästi heikkoja on turha kyykyttää ja roikottaa tilastoissa. Tarve onkin selvittää ne turhaan tuilla roikkujat jotka eivät vaan viitsi tehdä mitään koska yhteiskunta elättää. 

ed

Vierailija
38/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työnvälttelijäloisia pitäisi auttaa verorahoilla?

Vierailija
39/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan uskalla kokeilla, on paljon kivempi vaan olettaa ja kihistä kateudesta.

Tilille napsahtaa 3067 euroa /kk. Jos tällä ollaan luokassa ökyrikkaat, joiden verotusta tulisi kiristää, niin ollaan tosiaan köyhä kansa ja köyhäksi jäädään.

Olet sinä todella hyvätuloinen. Bruttonakin tuo on erittäin hyvä palkka.

Vierailija
40/77 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nostaa?

Siksi, että ihmiset voisivat ostaa ruokaa ja lääkkeitä ja myöhemmin kuormittaa vähemmän terveydenhuoltoa.

Ja voivat ostaa tupakkaa ja viinaa ja siitää rahaa veikkaukselle ja ålands p:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi