Kyläpaikassa huijattiin: lasagne olikin kasvista
Ei reilua. Meille kerrottiin vasta aterian jälkeen, että ei ollut jauhelihaa vaan jotain soijarouhetta.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt yleensä jo mausta luulisi erottavan onko soijaa vai lihaa.
eipä sitä erota kun sen maustaa hyvin :D
Mä oon ollut kasvissyöjä 8 vuotta ja erotan kyllä soijarouheen lihasta ihan selkeästi.
Koulussa (amk) aina kun oli kasvislasagne ja lihavaihtoehto joku perunat ja kastike, se lasagne oli aina loppu jos pääsi vasta 12 jälkeen syömään. Sama monen muun kasvisruuan kohdalla, mutta lasagnea otettiin eniten.
Mun kaveri teki kerran tämän samaisen jutun, mutta jauhelihakastikeena tarjoiltuna. Tarkoituksena oli lähinnä huijata miestään, kun hän ei ollut niin kasvisruoasta innoissaan.
Ihmettelin alkuun, että miten ihmeessä yleensä kokkaus taitoinen kaverini oli onnistunut saamaan jauhelihakastikkeesta sellaista koulun laitoskeittiön tekemän sotkun makuista, kunnes tajusin että se ei ollut jauhelihaa nähnytkään. En kuitenkaan sanonut asiasta mitään. Kun oltiin syöty kaveri kysyi itseensä tyytyväisen näköisenä, että oliko yhtä hyvää kuin ennenkin. Mies totesi siihen, ettei noista soijarouheista oikein välitä. Kyllä venähti kaverilla naama.
En ymmärrä miksei voi vaan sanoa rehellisesti, mitä ruoka sisältää. Kyllä mä olen ainakin tähän asti erottanut ns. lihan korvikkeet ja lihan. Saatan kyllä joskus syödä esim. tofua, mutta en kyllä ole koskaan maistanut sellaista mikä maistuisi lihalta, eikä sen mielestäni edes kuulukaan. Kasvisruoka kasvisruokana ja liha lihana.
Vierailija kirjoitti:
Munakoiso-lasagne on loistava jos sen osaa tehdä.
Innostuin, kerro jos sulla on hyvä resepti!
Trolli joutui tehoosastolle syötyään pinaattia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Munakoiso-lasagne on loistava jos sen osaa tehdä.
Kasvislasagne ylipäätään, hyvin tehtynä 😍 Munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia...
Onhan lähes kaikessa laitosruuassakin jauhelihan sijaan/jatkeena soijaa?
Joo, turha lasagnessa on yrittää mitään jauhelihaksi huiputtaa, kun kasvislasagne (ilman soijaa) on tosi hyvää.
Haukkuuko työkaverit nyt homoksi? Vai mistä kenkä puristaa?