Aikuinen: Syötkö oikeasti ILTAPALAA?
Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen. Mitä ihmettä??
Me syömme päivällistä 6-7 aikoihin koko perhe, lapset syövät iltapalaksi puoli 8 tienoilla jotain pientä (esim. ruisleipää, hedelmän, jugurttia jne.) Aikuiset syövät korkeintaan hedelmiä tai kenties vähän karkkeja iltaisin.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:09"]Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen. Mitä ihmettä??
Me syömme päivällistä 6-7 aikoihin koko perhe, lapset syövät iltapalaksi puoli 8 tienoilla jotain pientä (esim. ruisleipää, hedelmän, jugurttia jne.) Aikuiset syövät korkeintaan hedelmiä tai kenties vähän karkkeja iltaisin.[/quote]
Eli aikuiset syövät iltapalaksi hedelmiä.
Mun yksi työkaveri ihmetteli aikuisten välipalantarvetta, koska hänen mielestään aikuisille kuuluu esim. töissä ollessa aamu- ja iltapäivätauoilla kahvi. Plus leipä / pulla / tms. Mikä sitten on välipala?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:18"]
Syön. Eilen söin puoli pilttipurkkia mangoa, varmaan 10 suklaavohvelikeksiä pussista, karjalanpiirakan ja sitten olikin huono olo. Eilen söin kaksi leipää juustolla, muutaman karkin, sipsejä n. 100 g, suklaatuutin -> huono olo..
Ai että minulla on terveelliset elämäntavat. Iltasyönti on paheeni ja en pääse siitä millään eroon.
[/quote]
Sä syöt päivällä liian vähän, kun tulee illalla napostelunhimo.
Outoa, että aikuiset syövät karkkeja iltapalaksi.
Ei mulla muuta!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:13"] Syön. Aamiainen joskus klo 5 pintaan. Välipala klo 9, lounas kello 11, välipala 14, päivällinen kotona kello 16-17 (sen mukaan kuinka kauan kestää laittaa se) ja iltapala joskus kello 20-21 pintaan. [/quote] Teetkö päivisin jotain muutakin kuin syöt tai laitat ruokaa :O? [/quote] Oletko kuullut esim diabeteksesta?
[/quote]
Olen
Joo syön. Normaali arkipäivä menee suunnilleen näin. Klo 8 teetä ja leipää töissä (aamupala nimeltään). Lounas klo 11 töissä. Iltapäivällä joku hedelmä työn lomassa (välipala nimeltään). Klo 16-17 eli töiden jälkeen jotain ruokaa (päivällinen nimeltään). Illalla iltapalaa harrastuksista kotiutumisen jälkeen. Ymmärrän jos ei harrasta liikuntaa että ei ole nälkä mutta ihan jo palautumisen vuoksikin pitää syödä rankan liikunnan jälkeen. Ja kyllä mulle siitä nälkäkin tulee.
Todellakin syön. Yleensä n.tuntia ennen nukkumaan menoa syön leivän tai mysliä tai muuta vastaavaa. Jos en ole syönyt niin saatan herätä yöllä siihen että on nälkä enkä saa unta uudelleen ennenkö käyn syömässä. Eikä kyllä tulisi mieleen millään karkeilla mahaa täyttää...
En syö kun todella harvoin. Aamiainen yleensä noin 14:00 ja lounas noin 19:00. Aamiaistakaan ei nyt ihan aina tule vedettyä.
Joo, syön iltapalaa, todellakin. Aamulla herätys n. klo 6, aamupala klo 7, töissä lounas klo 11, välipala liian harvoin. Kahvia en juo kotona enkä töissä. Kotona ruoka itselle ja perheelle klo 16-17, riippuen harrastuksista ym. Illalla iltapala siinä 20-21. Nukkumaan klo 23-00. Tuohon oikeasti pitäisi lisätä vielä tuo välipala, energiataso on monesti iltapäivällä alhainen ja iltaruokaa odotellessa on ihan sikanälkä... Töihin ei vaan tule otettua terveellistä välipalaa, koska kahvia, pullaa, suklaata, jätskiä tms. en välipalaksi syö. Joskus omena, banaani, pähkinöitä tms. muistuu aamulla mieleen.
En syö. En muutenkaan syö kuin max 2 kertaa päivässä, useimmiten vain yhden kerran.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:09"]
Me syömme päivällistä 6-7 aikoihin koko perhe, lapset syövät iltapalaksi puoli 8 tienoilla jotain pientä (esim. ruisleipää, hedelmän, jugurttia jne.) Aikuiset syövät korkeintaan hedelmiä tai kenties vähän karkkeja iltaisin.
[/quote]
Aikuinen – syötkö oikeasti KARKKIA???
Meillä on olosuhteiden pakosta päivällinen 17 maissa. Joten 21-22 haukkaan jotain, usein jogurttia ja marjoja/pari juustosiivua ja pala raakaa kukkakaalia tms.
Vapaapäivinä syön sitten aamupalaa vasta 10-11.
Kyllä syön. Meillä päivällinen syödään jo 16.30-17.00 aikoihin. Menen nukkumaan n. klo 22. Nälkähän siinä ehtii tulla, jos ei mitään pientä iltapalaa ota.
Syön päivän ainoan lämpimän aterian n klo 14. Klo 20 alkaa jo vähän huikoa, joten iltapala on ihan paikallaan.
Syön, koska tulee nälkä siinä 20-20.30 pintaan. Kello 21 jälkeen en enää syö, koska refluksini menee pahaksi ja herään yöllä painajaisiin, jos olen syönyt liian myöhään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Siis millainen päivällinen teillä on jos lapset tarvitsee iltapalaa jo puolen tunnin kuluttua?
Syön. Aamupala n. 6.30-7, lounas 12, päivällinen 16-17, iltapala 19-20. Välissä menee välipalaksi esim. baanaaneja tms. ja treenin päälle palkkari.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:25"]
Outoa, että aikuiset syövät karkkeja iltapalaksi.
Ei mulla muuta!
[/quote]
Heh. Ihan vaan nostan tämän oivan kommentin, kun ajattelin juuri samaa...
Riippuu täysin siitä, milloin olen päivällisen syönyt. Jos se on venähtänyt tuonne klo 18 jälkeen, niin syön klo 21 jälkeen ehkä hedelmän, mutten mitään ihmeellistä iltapalaa.
Älä osta nit keksekä ja sipsejä. Syö jotain mikä pitää nälän poissa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:13"] Syön. Aamiainen joskus klo 5 pintaan. Välipala klo 9, lounas kello 11, välipala 14, päivällinen kotona kello 16-17 (sen mukaan kuinka kauan kestää laittaa se) ja iltapala joskus kello 20-21 pintaan. [/quote] Teetkö päivisin jotain muutakin kuin syöt tai laitat ruokaa :O?[/quote]
Teen hyvin fyysistä työtä ja ei tuo kahvitauoilla eväiden syönti nyt NIIN vaikeaa ole.