Hoikka/normaalipainoinen, miten syöt?
Kuinka usein/kuinka monta kertaa päivässä? Kuinka usein syöt herkkuja? Mitkä kuuluvat ja mitkä eivät missään nimessä kuulu ruokavalioosi? Urheiletko? Painosi ja pituutesi? Ihan uteliaisuudesta kyselen, sillä taistelen itse jatkuvasti normaalipainon ja ylipainon rajalla (165/66) ja haluaisin saada selville, millaiset ruokailutottumukset teillä hoikemmilla on?
Kommentit (51)
Nro 26, en käytä sokeria teessä, enkä juo alkoholijuomia. Joskus saatan lisätä smoothiehen vähän hunajaa makeuttamaan, mutta sokeria lisään todella harvoin mihinkään. Ulkona tulee syötyä ehkä kerran kuussa/kahdessa (siis hampurilaista, pitsaa tms). Kiitos palautteesta! Ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:46"]
Kuinka usein/kuinka monta kertaa päivässä? Kuinka usein syöt herkkuja? Mitkä kuuluvat ja mitkä eivät missään nimessä kuulu ruokavalioosi? Urheiletko? Painosi ja pituutesi? Ihan uteliaisuudesta kyselen, sillä taistelen itse jatkuvasti normaalipainon ja ylipainon rajalla (165/66) ja haluaisin saada selville, millaiset ruokailutottumukset teillä hoikemmilla on?
[/quote]
3-4 krt pv syön. Jos syön useammin, niin lihon, minulle ei yhtään sovi tuo neljän tunnin välein syöminen.
syön karkkia 2-4 päivänä viikossa. Vältän suklaata rasvan vuoksi.
kaikkea syön. en käytä rasvattomia tuotteita, ne on pahoja. Leivälle oivariinia, mutta vain puoli tl.
käyn kävelyllä/salilla kahdesti viikossa.
Olen 177 cm ja 65 kg. Minusta kyse on määrästä: kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Kun seuraan ylipainoisia ystäviäni,,he syövät vain niiin paljon enemmän kuin minä. Aina santsaamassa, aina ottamassa toisen kakkupalan, aina enemmän perunoita, aina isompi kasa lautasella.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:46"]
[/quote]
Paino kautta pituus on 180/80, mies. En ole ikinä vahtinut mitä syön. Karkit ei vain maistu joskus syön suklaata. Silloin harvoin kun syön suklaata yleensä kerralla paljon. Ruokaa syön silloin kun on nälkä ja oikeastaan kaikki kelpaa. Naposteltavista sipsit ja pähkinät, suolaiset on mun makuun ja niitäkin syön harvoin.
Pakko kait se on kiittää geenejä etten liho. Ikää on yli neljäkymmentä ja alkoholiakin kuluu jonkin verran. Ainoa mitä syön liikaa on lämpimät juustoleivät. Grillivastuksella uunissa tehtynä aivan liian hyviä. Täytteet vaihtelee mutta se sulanut hieman ruskettunut juusto on SE juttu. Tänään versio on ruisleipä, nyhtöpossu, aurajuusto, tomaatti ja päälle normi juustoa. Huh, melkein kuola valuu jo tuosta kun kerroin mitä teen.
Aamupala 7.30-8. Leipää ja/tai munakasta, hedelmä, kahvia.
Lounas 12-13. Mitä milloinkin, kasvispainotteisesti.
Välipala 15-16. Kahvia, suklaapatukka. Herkkuja joka päivä, mutta vain vähän.
Päivällinen 18-19.30. Mitä milloinkin, kotiruokaa. Jälkiruuaksi hedelmiä.
BMI21, N23.
Pauttiarallaa 2700 - 2900 kcal päivässä. Ateriamäärä ja -rytmi vaihtelee, päivittäinen energiansaanti pysyy kokolailla vakiona.
T:Päivttäin hyötyliikkuva ja/tai urheileva mies, 175cm/71kg.
Esimerkiksi: aamupalaksi lautasellinen puuroa ja hedelmä/ pari leipää juustolla ja hedelmä
Lounaaksi salaattia jossa yleensä kalaa, kanaa tai papuja sekä pala leipää
Välipalaksi vaikkapa skyr ja banaani
Illalliseksi mitä milloinkin perus kotiruokaa; pastaa, salaattia, munakas.. kasvispainotteista.
Iltapala samantyyppinen kuin aamupala.
En aina syö 5 kertaa päivässä, yleensä 3-4. Välipalat ja iltapalat saatan skipata ja ottaa tilalle jätskin. N. Kerran viikossa menee myös 150 g irtokarkkeja.
T. N/ 54 kg/ 173 cm
kiva huomata, että monet hoikat ei harrasta totaalikieltäytymistä. minua jotenkin säälittää ne naiset, jotka ylpeilee, että "enpäs syönyt yhtään jäätelöä koko kesänä, tärkeää pysyä hoikkana". ei se hoikkuus siitä kesän yhdestä jäätelöstä ole kiinni.
Painoindeksi tällä hetkellä hieman alle 18 joten taidan olla hoikka. Syön viisi kertaa päivässä. Aamulla puuroa, rahkaa, mehukeittoa, joskus kananmunaa. Lounaaksi ja päivälliseksi ihan perus kotiruokaa, syön perunaa ja täysjyväpastaa, aika paljon kanaa mutta myös kalaa ja punaista lihaa. Välipalaksi hedelmää, pähkinöitä. Iltapala on yleensä leipä tai pari jonka päällä esim juustoa ja kasviksia tai rahkaa. Juon vain vettä. Lähes joka päivä syön myös jotain herkkua, pari palaa suklaata, keksin tai jäätelöä. Pyrin syömään kolmen neljän tunnin välein ja joka ruualla kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Leipää syön korkeintaan kaksi palaa päivässä. Maitoa en tosiaan juo ollenkaan. Viikonloppuna tulee usein syötyä kerralla isompi määrä karkkia tai haetaan pitsa tai käydään ulkona syömässä. Olen yli kolmekymmentä ja kahden lapsen äiti. Lasten myötä tulee paljon hyötyliikuntaa, sen lisäksi käyn lenkillä muutaman kerran viikossa.
Syön 4-5 kertaa päivässä, 3-5 tunnin välein. Herkkuja 2-3 kertaa viikossa (liikaa...).
Syön monipuolisesti kaikkea, mutta sisäelimet jätän väliin...:) En oikeastaan juo muuta kuin vettä ja teetä, tosi harvoin tuoremehua. Alkoholia en käytä ollenkaan. Ulkona syön ehkä pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
En erikseen urheile, mutta teen ruumiillista työtä ja kävelen työmatkat, n. 2,5km suuntaansa. Olen 161cm ja painan 46kg. Saattaa vaihdella pari kiloa välillä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:20"]
Ainakin lopputulema on, että yksikään hoikka ei jatkuvasti kyttää syömisään eikä syö kuusi kertaa päivässä.
Aina olen ihmetellyt, että laihtuakseen pitää syödä mahdollismman usein ja tehdä oikein elämäntehtävä koko syömisestä.
Me useimmat hoikat syömme tämän ketjun perusteella (ja olen havainnut tämän ihan muualtakin) pari, kolme kertaa päivässä. Koko elämä ei pyöri syömisen ympärillä.
Jos kuusi kertaa syö, niin se on yhtä kyttäämistä milloin syö, syömisen valmistelua, syömisen suunnittelua, syömisten kirjaamista, syömisten sitä sun tätä..
[/quote]
Osuit naulan kantaan. Nämä jotka syövät 5-6 krt/ pvässä saavat mut kysymään: kuka niiden ruuan laittaa, jos he esim. ovat työssä tai opiskelijoita. Koska he ehtivät laittaa ruokansa, käydä kaupassa jne? Koska elimistö (ja hampaat) lepää, koska he tuntevat nälkää? Koska he tekevät muuta kuin ruokaa tai syövät?
Siitä lähtien kun tutustuin AV-palstaan n. 3 v. sitten olen ihmetellyt "herkku" -käsitettä. Sillä tarkoitetaan täällä yleensä mitä tahansa missä on mahdollisimman paljon rasvaa ja suolaa tai sokeria. Se, että hyvin tehty ruoka, tai joku harvinaisuus (meillä esim. riista) olisi herkku, tuntuu olevan ihan outo ajatus.
19
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:20"]
Ainakin lopputulema on, että yksikään hoikka ei jatkuvasti kyttää syömisään eikä syö kuusi kertaa päivässä.
Aina olen ihmetellyt, että laihtuakseen pitää syödä mahdollismman usein ja tehdä oikein elämäntehtävä koko syömisestä.
Me useimmat hoikat syömme tämän ketjun perusteella (ja olen havainnut tämän ihan muualtakin) pari, kolme kertaa päivässä. Koko elämä ei pyöri syömisen ympärillä.
Jos kuusi kertaa syö, niin se on yhtä kyttäämistä milloin syö, syömisen valmistelua, syömisen suunnittelua, syömisten kirjaamista, syömisten sitä sun tätä..
[/quote]
Itse syön noin 5 kertaa päivässä. Kolmen tunnin välein on syötävä, kun iskee niin kamala nälkä. En toki syö välipaloja enkä herkkuja.
[/quote]
Ehkä tossa tapauksessa kannattais kiinnittää huomiota siihen, mitä syöt. Mihin väliin söisitkään vielä välipaloja.
[/quote]
Käytän puhtaita raaka-aineita. Pääasiassa lihaa, riisiä/perunaa, kasviksia, marjoja ja hyviä öljyjä. Mitä mielestäsi pitäisi tehdä toisin? Äkkiseltään katsottuna kalorilaskuri kertoo kalorimääräksi 2600.