Hoikka/normaalipainoinen, miten syöt?
Kuinka usein/kuinka monta kertaa päivässä? Kuinka usein syöt herkkuja? Mitkä kuuluvat ja mitkä eivät missään nimessä kuulu ruokavalioosi? Urheiletko? Painosi ja pituutesi? Ihan uteliaisuudesta kyselen, sillä taistelen itse jatkuvasti normaalipainon ja ylipainon rajalla (165/66) ja haluaisin saada selville, millaiset ruokailutottumukset teillä hoikemmilla on?
Kommentit (51)
On hirveän pieniä annoksia. 1,5 munaa tai 2-3 lihapullaa...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Mä en pysty kerrallaan syömään paljoa, mielummin 3-4 tunnin välein vähän. Tuo munakas tehdään 3 munasta ja syödään miehen kanssa puoliksi:) Enkä erityisemmin pidä lihapullista, siksi nuo riittää oikein hyvin. 100-150g lihaa aterialla on ihan ok.
Kuinka usein/kuinka monta kertaa päivässä?
- Syön noin 5 kertaa päivässä elikkäs noin kolmen tunnin välein lämpimän ruuan. En ole tottunut syömään välipaloja tms.
Kuinka usein syöt herkkuja?
- Hyvin harvoin, ehkä 5 kertaa vuodessa. Sairastuin keliakiaan ja sen vuoksi olen tottunut olemaan ilman
Mitkä kuuluvat ja mitkä eivät missään nimessä kuulu ruokavalioosi?
- Syön pääasiassa lihaa, riisiä ja kasviksia. Yleisesti ottaen puhtaat raaka-aineet. Einekset ja muut valmisruuat eivät kuulu ruokavaliooni, vaikka voisinkin niitä sillointällöin syödä. Maitotuotteet on myös poissa käytöstä allergioiden takia.
Urheiletko?
- Teen lihaskuntotreeniä noin 3 kertaa viikossa ja aerobista sillointällöin
Painosi ja pituutesi?
- 52kg ja 165cm. Yritän kerryttää painoani tällä hetkellä
Ruokavalioni on jokseenkin rajoittunut tosiaan keliakian ja allergioiden takia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:24"]
Kiitos asiallisista vastauksista! Mulla pahin ongelma on tuo herkuttelu, että vaikka jokapäivä menis päiväkahvilla/teellä pala pullaa, piirakkaa tms tai suklaapatukka. Muuten syön mielestäni ihan normaalisti, tässä esim. Aamulla maustamatonta jogurttia/rahkaa/viiliä + kiivi/banaani/marjoja + pellavansiemeniä + teetä Lounaalla keittoa (jauheliha/sei/kasvissose) + näkkileipää jonka päällä juustoa Välipalalla hedelmää/porkkanaa/SE PULLA TAI PIIRAKKA Päivällisenä leipää/puuroa/kananmunia, mitä nyt keksii, joskus ei mitään Tarvittaessa iltapalalla viiliä+mehukeittoa/leipää/marjasmoothieta Syön ainoastaan ruisleipää. Saa korjata ja antaa vinkkejä. Ap
[/quote]
Minusta sä ap syöt ihan hyvin. Tällainen vois olla joskus omakin päivä. Mut mä en kyllä joka päivä pullia/piirakoita söis, niitä menee äärimmäisen harvoin, joskus vieraisilla, juhlissa tms.
Mitä juot? kahvin, teen kanssa sokeria? Käytätkö mehuja, onko tapana juoda illalla olut teeveetä katsellessa? Noista kertyy yllättäen aika lailla energiaa, etenkin alkoholi kerryttää vararavintokerroksia.
t. olinksmä ny 10
"Kuinka usein/kuinka monta kertaa päivässä?": 2-3 kertaa. Lounaaseen saakka nesteitä (kahvia, piimää, light-limua, juotavaa jugurttia), lounas päivän isoin ateria yleensä kalaa/kanaa (grillattuna/paistettuna) perunan, vihannesten ja juuresten kanssa, ei punaista lihaa. Päivällinen yleensä keittoa (esim. kala-, juusto- tai kasviskeitto), nuudeleita tai juustovoileipää. Joinain päivinä välipala mm. jugurttia, leipää tai hedelmiä/marjoja.
"Kuinka usein syöt herkkuja?": Karkkia pari kertaa/vko, kerran viikossa viikonloppuisin pizza+leivonnais+herkuttelujuusto+sipsi -päivä ilman annoskokoja
"Urheiletko?": 2-3 kertaa/viikko aerobista liikuntaa
"Painosi ja pituutesi?": 163 cm/47 kg
Syön ihan tavallista kotiruokaa, yhden lämpimän aterian päivässä, tässä klo 13-14. Iltapala on esim kanasalaatti, munakas tms. Aamulla juon mukillisen kahvia ja syön sämpylän.
En ole mikään herkuttelija, en osaa leipoa. En syö kakkuja, leivoksia, munkkeja, keksejä, viinereitä. En myöskään syö juustoja. En juo kaljaa, siideriä ehkä tölkillisen viikossa, alkoholia käytän muutenkin tosi vähän. En syö sipsejä ja karkistakin vain joskus jälkiruuaksi palan suklaata. Jäätelöä syön ehkä pari kertaa vuodessa.
Minulle ruoka on vaan polttoainetta.
Olen 165 vm ja painan 53 kg. Käyn erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla 4-5xvko, vähän mikä sattuu huvittamaan. Suosikki tällä hetkellä bodycombat. Minulla on kaksi koiraa, niiden kanssa tietysti ulkoilen päivittäin.
Aamulla juon tuopillisen hapettunutta vettä ja kaksi mukillista kahvia rasvattomalla maidolla klo 7.
Lounaan syön kl 11.30 ja se on ihan mitä vaan ruokaa, mutta lautasmallin mukaan, eli kasviksia ja salaattia löytyy runsaasti.
Klo 14 syön välipalan, joku hedelmä ja kourallinen pähkinöitä.
Tämän jälkeen en syö, joskus saatan illalla syödä vähän ruokaa, jota on jäänyt lapsilta :)
En syö mitään ns herkkuja, saunailtana juon kaksi olutta. Pe ja la iltanana menee pullollinen punaviiniä yhteensä.
Liikun 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi käytän koiria päivittäin lenkillä.
172/67/45
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:08"]
Aamulla juon tuopillisen hapettunutta vettä ja kaksi mukillista kahvia rasvattomalla maidolla klo 7.
Lounaan syön kl 11.30 ja se on ihan mitä vaan ruokaa, mutta lautasmallin mukaan, eli kasviksia ja salaattia löytyy runsaasti.
Tämän jälkeen en syö, joskus saatan illalla syödä vähän ruokaa, jota on jäänyt lapsilta :)
En syö mitään ns herkkuja, saunailtana juon kaksi olutta. Pe ja la iltanana menee pullollinen punaviiniä yhteensä.
172/67/45
[/quote]
En usko, järkyttävän vähän... tai mitä nyt nuo lasten jämät tarkoittavat?
Et edes hoikka ole laisinkaan!
Syön n.kolmen tunnin välein,
Aamupala: luonnonjogurttia marjoilla ja kaurahiutaleilla tai smoothie + 2 leipäpalaa juustolla, salaatilla ja kasviksilla. Vettä ha kahvia.
Lounas: normaalia kotiruokaa salaatilla (lautasmalli), vettä tai maitoa.
Välipala: hedelmä/smoothie/proteiinipatukka, kahvia+ vettä.
Päivällinen: munakas/ normaalia kotiruokaa. Vettä.
Iltapala: 4-viljan puuroa+ leipäpala tms. Vettä
Herkuttelen jotakin 2-3krt viikko. Liikun lähes päivittäin.
168cm, 54kg. Imetän.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:08"]
172/67/45
[/quote]
En usko, järkyttävän vähän... tai mitä nyt nuo lasten jämät tarkoittavat?
Et edes hoikka ole laisinkaan!
[/quote]
Olenko väittänyt olevani hoikka? En, mutta normaalipainoinen olen. Lasten jämät ovat lautaselle jäänyttä jämää, en siis aina niitä syö, eikä niiltä aina jää jämiä.
Ainakin lopputulema on, että yksikään hoikka ei jatkuvasti kyttää syömisään eikä syö kuusi kertaa päivässä.
Aina olen ihmetellyt, että laihtuakseen pitää syödä mahdollismman usein ja tehdä oikein elämäntehtävä koko syömisestä.
Me useimmat hoikat syömme tämän ketjun perusteella (ja olen havainnut tämän ihan muualtakin) pari, kolme kertaa päivässä. Koko elämä ei pyöri syömisen ympärillä.
Jos kuusi kertaa syö, niin se on yhtä kyttäämistä milloin syö, syömisen valmistelua, syömisen suunnittelua, syömisten kirjaamista, syömisten sitä sun tätä..
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:20"]
Ainakin lopputulema on, että yksikään hoikka ei jatkuvasti kyttää syömisään eikä syö kuusi kertaa päivässä.
Aina olen ihmetellyt, että laihtuakseen pitää syödä mahdollismman usein ja tehdä oikein elämäntehtävä koko syömisestä.
Me useimmat hoikat syömme tämän ketjun perusteella (ja olen havainnut tämän ihan muualtakin) pari, kolme kertaa päivässä. Koko elämä ei pyöri syömisen ympärillä.
Jos kuusi kertaa syö, niin se on yhtä kyttäämistä milloin syö, syömisen valmistelua, syömisen suunnittelua, syömisten kirjaamista, syömisten sitä sun tätä..
[/quote]
Itse syön noin 5 kertaa päivässä. Kolmen tunnin välein on syötävä, kun iskee niin kamala nälkä. En toki syö välipaloja enkä herkkuja.
Miksi kaikki aina syö "kourallisen pähkinöitä"?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Minä syön taas tosi isoja annoksia, koska syön vain kahdesti päivässä ilman välipaloja. Lihapullia menee helposti 6-8 esimerkiksi. Tällainen voi olla vaikka tavallinen päiväni:
- Töissä lounaaksi pari perunaa, 7 lihapullaa, kastiketta, salaatteja, jälkiruoka (esim. tänään mansikkavaahto), kotikalja tai mehu juomaksi
- Kotona illalla pastaa, kasvis- tai lihakastiketta, juustoraastetta, lasi viiniä, hedelmä ja ehkä pari palaa suklaata.
t. 15
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:31"]
[/quote]
se on trendikästä ja terveellistä.
Syön 3-4 kertaa päivässä. Aamupalan (sämpylä juustolla), välipalan/lounaan ja yhden lämpimän aterian, joka on yleensä kasvis-/kala-/broileriruokaa. Punaista lihaa syön harvakseltaan. Teen neljä 6 km rivakkaa kävelylenkkiä viikossa. Ilman lenkkeilyä paino alkaa nousta nopeasti ja turvotusta kerääntyy.
Pikaruokana syön vain kasvispizzaa, kahvin kanssa en yleensä ota mitään makeaa. Syön makeaa muutenkin kohtuullisesti. Limuja ja mehuja en juo ollenkaan. Siideriä tai olutta menee kyllä muutama tölkki viikonloppuisin.
Mitat on 159cm/53-54 kg.
[/quote]
Enempää ei tarvitse. Mun kouraan mahtuu n 4-5 parapähkinää. Se riittää hyvin:)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:37"]
[/quote]
No, sitten mä olen ollut trendikäs jo vuodesta 63, silloin olin 3v ja söimme mummin ja isän kanssa pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä lähes päivittäin;D
39
se on trendikästä ja terveellistä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 13:20"]
[/quote]
Itse syön noin 5 kertaa päivässä. Kolmen tunnin välein on syötävä, kun iskee niin kamala nälkä. En toki syö välipaloja enkä herkkuja.
[/quote]
Ehkä tossa tapauksessa kannattais kiinnittää huomiota siihen, mitä syöt. Mihin väliin söisitkään vielä välipaloja.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:04"]
Kaikkea mahdollista mutta pieniä annoksia. Normipäivä:
- aamulla rasvattomaan piimään tehty marjasmoothie ja maitokahvi (pitää mulla paremmin nälän kuin leipä tai puuro), viikonloppuna 1,5 munan munakas
- lounas voi olla keittoa 3dl, salaatti siemenillä tai pähkinöillä ja siihen 100g lihaa/kalaa/kanaa tai vaikka tonnikala-avokadohässäkkää ruisleivällä. Viikonloppuna kuittaan lounaan Lidlin maalaiscroissantilla ja hillolla. Kahvia
- välipalana menee joskus muutama pähkinä, ei päivittäin
- päivällinen kotiruokaa pieni annos, esim 1 peruna ja 2-3 lihapullaa riittää mulle hyvin. 3dl laatikkoruokaa tai keittoa. Salaattia jos on ja siivu ruisleipää jos tekee mieli
- illalla hedelmärahkaa (harvemmin kermaista), jäätelöä tai kuten eilen iso pala mustikka-valkosuklaa moussekakkua ja kahvia kun jäi viikonlopusta yli.
- lisäksi eilen tuli syötyä kourallinen suklaamakeisia kun mies kävi Porvoossa Brunbergillä....
Mun herkkua on popcorn, jäätelö, kakut mitä meillä on usein, kermamuhennettu hapankaali ja bratwurst, kuuma ja täyteläinen hapankaaligulassi.
Hampurilaisaerian syön n kerran kuukaudessa, sipsejä 2x vuodessa, nachoja ehkä 6x vuodessa kun on tortilloja ruokana mutta näitä en laske "herkuiksi"
Bmi ollut 23 viimeiset 17 vuotta, sitä ennen 19,5
[/quote]
Mistä miinukset? Terveellisestä ruokavaliosta?