Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä lihaton ostos- ja ruokalista perheelle, olkaa hyvä!

Vierailija
25.03.2022 |

Ruokalista

Aamupala:
kaurapuuroa, raejuustoa, pakastemarjoja

Välipala:
pähkinöitä ja hedelmää

Iltapalavaihtoehtoja:
kotitekoista viiliä ja pakastemarjoja
pataleipää, sämpylöitä tai näkkäriä ja porkkanatikkuja
pinaattilettuja ja hilloa tai raejuustoa
turkkilaista jogurttia ja pakastemarjoja

Viikonloppuherkutteluun:
mehua ja popcornia

Lämmin ruoka seitsemälle päivälle:
kasvissosekeitto, turkkilaisella jogurtilla tai raejuustolla, pataleipää
pinaattikeitto, keitetyllä kananmunalla, riisipiirakka
pastaa ja soijabolognesekastiketta
pastaa ja soijabolognesekastiketta
hernekeitto, näkkileipää, pannaria hillolla ja kermavaahdolla
mozzarellapizzaa
+ yhtenä päivänä tähteitä

Suomalaisia brändituotteita (kotimaisen ruoan ja tuottajien tukemiseksi) suosiva ostoslista seuraa viestillä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kelpaisi itselleni kasvissyöjänä, mutta lisäisin leivälle kasviksia ja juustoa ja korvaisin 1-2 keittoa jollain muulla. Vaikka keitot on hyviä, niin jotenkin tylsää syödä kolmena päivänä viikosta keittoa.

Vierailija
22/26 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kelpaisi itselleni kasvissyöjänä, mutta lisäisin leivälle kasviksia ja juustoa ja korvaisin 1-2 keittoa jollain muulla. Vaikka keitot on hyviä, niin jotenkin tylsää syödä kolmena päivänä viikosta keittoa.

Noita keittoja itsekin vähän vierastan. Tai en minä, mutta muu perhe ei suostu syömään sosekeittoa kahtena päivänä viikossa, jos ruokalistalla on vielä kolmaskin keitto. Edullisia ja hyvänmakuisia kyllä, mutta nää on vaikeita nää teinit.

Korvaisin tuon pinaattikeiton peruna- tai juustomunakkaalla, molemmat kelpaa. Niihin voi laittaa kasviksia, vaikka sitten sitä pinaattia sekaan. Samoin on (minun mielestäni) hassua, että samalla viikolla on lettuja ja pannukakkua, vaihtaisin pinaattiletut vaikka suolaiseen piirakkaan, tulee melkein samalla vaivalla (vaikka feta-parsakaali tai feta-pinaatti). Kaurapuuro alkaa tulla jo teineillä kuulemma korvista, niin aamupalat voisivat olla mielummin leipää/sämpylää, juustoa ja ituja/versoja, auringonkukanversot on meillä tällä hetkellä ruokalistalla, pavunversot on taas huomenna valmiita syötäväksi. Meillä lapset syö noita ituja ja versoja.

Seuraavalla viikolla voisi sitten olla pinaattikeittoa, ja sitten siitä jämistä pinaattilettuja joku toinen päivä.

Erityistä plussaa siitä, että mukaan on huomattu ottaa herkut (pannukakun kanssa kermavaahtoa!!! ja popkornit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok listoja kait, mutta perusasioita unohdettu. Missä jauheliha??? Missä leikkeleet tai edes metwursti?

Prosessoituja lihatuotteita ei ihminen tarvitse. Jauheliha on jauhettua teurasjätettä ja kelpaa vain kissanruuaksi.

Vierailija
24/26 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänä käytän paljon palkokasveja. Kuka tekee mitään 500 grammalla perunaa? Puolikas peruna per perheenjäsen?

Vierailija
25/26 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti, kerro vähän tarkemmin mikä tuossa listassa on vialla?

Mun mielestä kuulostaa ihan ok ruuilta.

En ole terapeutti, mutta mun mielestä tuossa listassa on pahiten vialla tällainen kirjoitustyyli: "pannaria hillolla ja kermavaahdolla". 🤯

Vierailija
26/26 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pescovege ja tuossa on aika paljon hiilaria. Lihoisin tuolla ruokavaliolla. Syön kasviksia kaikin eri tavoin valmistettuna (uuni, keittäminen, höyrystäminen, raakana, pannulla paistaminen). Mitään pastaa, perunaa, pizzaa, pannaria, lettuja tai riisiä en ottais. Pari kauraleipäpalaa päivässä riittää. Proteiineina juustoa, lohta ja kananmunia. Teen esim. Keittoja, munakkaita, salaatteja, gratiineja.

Sitten söisin soija- tai kaurajugurtteja tuoreilla marjoilla. Liiat Maitotuotteet saa ihon kukkimaan ja mahan pömpöttämään. Kahvi täysmaidolla ja ne kauraleivät oikealla voilla. Oon pysynyt hoikkana jo 4 vuotta tällä ruokavaliolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi