Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää varmaan laittaa varaston oveen lukko

Vierailija
08.09.2015 |

Meillä on yläkerrassa molemmin puolin sivuvintit, jotka toimivat varastona. Meillä on siis paljon säilytystilaa ja olen valikoivasti säästänyt lasten lempileluja mm. Legoja, Scheichejä ja keppihevosia. Hyvässä järjestyksessä säilöttynä mahdollisia lapsenlapsia varten. Kyläilevien perheiden lapset on jostain syystä keksineet mennä penkomaan sinne. Ei ole kerta tai kaksi kun olen joutunut järjestemään tavarat uusiksi ja se on kuitekin VARASTO. Viimeinen niitti oli se kun yksi tuttavaperheen tyttö oli antaumuksella kaivanut pari keppihevosta ja niille sopivat riimut, suitset ja harjat jne ja tuli olkkariin leikkimään ja koko suvun edessä oikein kauniisti ja kohteliaasti pyysi saada ne omaksi. No ei saanut ja itkuhan siinä tuli ja minä olin se ilkeä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lukko

Vierailija
2/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeistään nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon teillä lapset ehtivät tupertaa omiaan ilman että aikuiset tietävät missä ovat. Mutta muuten pidän juttuasi vähän keksityn kuuloisena. Alussa oli aatami ja eeva.

Vierailija
4/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset penkovat kaiken eikä heidän peräänsä kukaan kysele, jos ovat esim. Koululaisia. Yläkerrassa meilläkin on lastenhuoneet ja niissä leikitään eikä pengota vintiltä vielä parempia leluja.

Mä olen törmännyt monesti tuohon kerjäämiseen. Todella raivostuttavaa. Jos mä lupaan ostaa kaupasta jotain pientä kummitytölle, niin se ei todellakaan tarkoita tietokonetta. Tai jos annan lapselle jonkun vanhan tavaran mitä ihailee, niin miksi ihmeessä hän pyytää jotain isompaa ja kun sanon että haluan itse pitää sen tai lapseni haluavat, alkaa ruikutus kuinka se haluttaisiin niin kovin jne. Enkä todellakaan anna koskaan mitään, jos joku ruikuttaa.

Vierailija
5/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaapa, kun teillä on miniä!

Asumme vanhassa talossa, jossa jo oma äitini on lapsena asunut. Vintillä on siten neljän sukupolven tavaroita, osa muistoja, osa roinaa ja osa sinne syystä tai toisesta parempia aikoja odottamaan kannettuja kuten täypuisia teak-huonekaluja tai emaliastioita.

Joka kerta käydessään miniä keksii jonkun tekosyyn päästä vintille (avovintti, 300 neliötä, hurjasti tavaraa) ja sitten hän kantaa sieltä alas kaikenlaista ilmoittaen, että ottaa nämä. Joka kerta pitää kieltää kuin pikkulasta ja joka kerta käydään läpi sama inttäminen. Hänen mielestään kaikki vintin tavarat ovat osaksi poikani ja siten myös hänen. Minun mielestäni elävää ihmistä ei voi periä eli koska minä olen ostanut talon irtaimistoineen ja olen yhä elossa, saan ihan yksin päättää kaikista muista vintin tavaroista paitsi poikani vanhoista leluista, urheiluvälineistä ja Aku Ankka -kirjoista.

Miniä ei tahua, että tiedän niiden kivojen emalikulhojen olevan kirppiksillä noin 80 euron arvoisia. Sinnehän ne päätyisi parin kuukauden kuluttua.

Vierailija
6/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:58"]Aika paljon teillä lapset ehtivät tupertaa omiaan ilman että aikuiset tietävät missä ovat. Mutta muuten pidän juttuasi vähän keksityn kuuloisena. Alussa oli aatami ja eeva.
[/quote]
Istuuko teidän lapset kiltisti koko vierailun aikuisten kanssa kahvipöydässä?
Ap.

Vierailija
7/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:58"]Aika paljon teillä lapset ehtivät tupertaa omiaan ilman että aikuiset tietävät missä ovat. Mutta muuten pidän juttuasi vähän keksityn kuuloisena. Alussa oli aatami ja eeva. [/quote] Istuuko teidän lapset kiltisti koko vierailun aikuisten kanssa kahvipöydässä? Ap.

[/quote]

Meillä istuu. Kun ollaan kylässä, on tarkoitus jutella talonväen kanssa, ei tonkia heidän tavaroitaan. Kyllä sille 1v:lle voi selittää, että pysytään tässä huoneessa, voit katsella tätä kirjaa. Jos lapsi ei jaksa olla paikallaan, on aika lähteä kotiin.

Vierailija
8/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:58"]Aika paljon teillä lapset ehtivät tupertaa omiaan ilman että aikuiset tietävät missä ovat. Mutta muuten pidän juttuasi vähän keksityn kuuloisena. Alussa oli aatami ja eeva. [/quote] Istuuko teidän lapset kiltisti koko vierailun aikuisten kanssa kahvipöydässä? Ap.

[/quote]

Meillä istuu. Kun ollaan kylässä, on tarkoitus jutella talonväen kanssa, ei tonkia heidän tavaroitaan. Kyllä sille 1v:lle voi selittää, että pysytään tässä huoneessa, voit katsella tätä kirjaa. Jos lapsi ei jaksa olla paikallaan, on aika lähteä kotiin.
[/quote]
No ei nuo 1 vuotiast vielä mitään tongi vaan isommat. Kouluikäiset.

Vierailija
9/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:58"]Aika paljon teillä lapset ehtivät tupertaa omiaan ilman että aikuiset tietävät missä ovat. Mutta muuten pidän juttuasi vähän keksityn kuuloisena. Alussa oli aatami ja eeva. [/quote] Istuuko teidän lapset kiltisti koko vierailun aikuisten kanssa kahvipöydässä? Ap. [/quote] Meillä istuu. Kun ollaan kylässä, on tarkoitus jutella talonväen kanssa, ei tonkia heidän tavaroitaan. Kyllä sille 1v:lle voi selittää, että pysytään tässä huoneessa, voit katsella tätä kirjaa. Jos lapsi ei jaksa olla paikallaan, on aika lähteä kotiin. [/quote] No ei nuo 1 vuotiast vielä mitään tongi vaan isommat. Kouluikäiset.

No siinä iässä istuu kahvipöydässä ilman erityistä viihdykettäkin eikä kuljeskele pitkin taloa.

Vierailija
10/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos te menette kylään missä on lapsia, niin lapset istuvat koko kyläilyn ajan teidän vieressänne eivätkä ole talon lapsien kanssa?

Vierailija
11/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli tehdä kylään tuleville kirjalliset säännöt miten meillä ollaan: älä kiusaa kissaa, kuntopyörä ei ole lelu, älä syö puutarhasta mitään ilman lupaa, suljettu ovi tarkoittaa 'ei pääsyä', älä koputa akvaarion laseja, jne. Huoh.

Vierailija
12/12 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:17"]

Siis jos te menette kylään missä on lapsia, niin lapset istuvat koko kyläilyn ajan teidän vieressänne eivätkä ole talon lapsien kanssa?

[/quote]

Talon lapset sanoo ettei vintille mennä ja/tai ilmoittaa asiasta aikuisille?

Meinasin raivostua serkkulikalle (8v) kun intti itselleen nektariinia... kivikovia, aivan raakoja ja kun sanoin ettei niitä voi syödä raakana niin juuri tuo jonkun aiemman mainitsema muttku mä niin haluan, pliis saanhan. Seuraavana aamuna oli sitten kerran haukattu nektariini kartonkiroskiksessa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän