Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maskin käyttöä suositellaan koronan jo sairastaneillekin?

Vierailija
25.03.2022 |

Todella suuri osa on sen jo sairastanut + rokotukset päälle. Eli riski saada mitään nuhaa kummempaa on todella pieni.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan voi saada useamman kerrankin.

Ja kerta kerralta lievempänä.

Lievempikin korona kuitenkin tartuttaa muita yhtä tehokkaasti kuin vähemmän lievät muodotkin. Myös täysin oireettomat koronapositiiviset levittävät tautia kanssaihmisiinsä. Siksi niitä maskeja suositellaan kaikille.

Siksi juuri rokotettujen on erityisen tärkeää käydä testissä.

Tottakai, jos tietää altistuneensa koronalle tai omaa oireita. Pointti on siinä, että oireeton henkilö harvemmin hoksaa hakeutua testeihin nimenomaan siksi, ettei oireettomana tiedä sairastavansa kuitenkin koronaa. Hän kuitenkin voi levittää sitä, joten siksi maskeja suositellaan kaikille. Maskin ensisijainen tarkoitus on suojata muita.

Meille on kerrottu, että rokotettu sairastaa koronan useimmiten oireettomana tai hyvin lievänä. Siksi rokotetun on erittäin tärkeää käydä testissä.

Jos ei ole oireita eikä tiedä altistuneensa niin miten luulet sinne testiin edes pääseväsi? Miksi menisit sinne? Vai käytkö joka viikko jollain yksityisellä taholla ihan vain huviksesi? Minulla ei ole aikaa eikä rahaa sellaiseen.

Olen korona-aikana saanut flunssan 2 kertaa (kummallakin kerralla ilmeisesti päiväkoti-ikäisen lapsen vanhemmalta), ensimmäisellä kerralla oireet sen verran pahat että hakeuduin viralliseen testiin, jälkimmäisellä kerralla vain eristäydyin asuntooni viikoksi (oli lomaa silloin muutenkin niin en tarvinnut edes sairaslomaa) ja ystävällinen naapuri kävi puolestani kaupassa. 2 kotitestiä oireiden toisena ja neljäntenä päivänä molemmat näytti negatiivista. En toisella kerralla edes päässyt viralliseen testiin kun olin 3 rokotusta saanut ja pystyin olemaan viikon karanteenissa.

Vierailija
42/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski = ihminen henkisen orjuuttamisen väline.

Heittäkää jo mäkeen ne!!!!

moni k-pää onkin jo heittänyt. niitä paljastuu tuolta lumen sulaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievempikin korona kuitenkin tartuttaa muita yhtä tehokkaasti kuin vähemmän lievät muodotkin. Myös täysin oireettomat koronapositiiviset levittävät tautia kanssaihmisiinsä. Siksi niitä maskeja suositellaan kaikille.

Tottakai, jos tietää altistuneensa koronalle tai omaa oireita. Pointti on siinä, että oireeton henkilö harvemmin hoksaa hakeutua testeihin nimenomaan siksi, ettei oireettomana tiedä sairastavansa kuitenkin koronaa. Hän kuitenkin voi levittää sitä, joten siksi maskeja suositellaan kaikille. Maskin ensisijainen tarkoitus on suojata muita.

Meille on kerrottu, että rokotettu sairastaa koronan useimmiten oireettomana tai hyvin lievänä. Siksi rokotetun on erittäin tärkeää käydä testissä.

Jos ei ole oireita eikä tiedä altistuneensa niin miten luulet sinne testiin edes pääseväsi? Miksi menisit sinne? Vai käytkö joka viikko jollain yksityisellä taholla ihan vain huviksesi? Minulla ei ole aikaa eikä rahaa sellaiseen.

Olen korona-aikana saanut flunssan 2 kertaa (kummallakin kerralla ilmeisesti päiväkoti-ikäisen lapsen vanhemmalta), ensimmäisellä kerralla oireet sen verran pahat että hakeuduin viralliseen testiin, jälkimmäisellä kerralla vain eristäydyin asuntooni viikoksi (oli lomaa silloin muutenkin niin en tarvinnut edes sairaslomaa) ja ystävällinen naapuri kävi puolestani kaupassa. 2 kotitestiä oireiden toisena ja neljäntenä päivänä molemmat näytti negatiivista. En toisella kerralla edes päässyt viralliseen testiin kun olin 3 rokotusta saanut ja pystyin olemaan viikon karanteenissa.

Yksityiselle pääsee aina. Olet rokotteen ottanut, joten ota vastuu omasta elämästäsi.

Vierailija
44/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee toisin päin. Elimistö puolustautuu voimakkaammin koronaa vastaan joten oireet pahenevat.

Täyttä puppua puheesi. Enköhän minä tiedä sen kolme kertaa sairastaneena. Viimeistä kertaa ei todellakaan edes kunnolla havainnut ellei olisi liikkunut kuumemittari kainalossa ja olisi hoitanut koronasairasta.  Pieni lämmön nousu eikä mitään muita oireita, ei edes väsymistä. Minä en ala jonkun 37.2 asteen lämmön takia kulkemaan rätti päässä sen takia että hysteerikolla olisi valheellinen turvallisuuden tunne.

et tietenkään ala! sähän olet itsekeskeinen pässi.

Ja sinun logiikalla jokainen rokote mahdollistaa vakavamman tautimuodon, koska mitä enemmän elimistö oppii viruksesta sitä sairaammaksi se tulisi.

Vierailija
45/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkään ihmiset ei tajua, että maskin pitäjä suojaa muita omilta pöpöiltään. Muiden ihmisten maskit suojaavat sinua. Maski naamassa et levitä pisaratartuntaa käsiisi, ilmaan, pinnoille jne. Toki maski myös suodattaa sisäänhengitettyä ilmaa, mutta pääasiallinen tarkoitus on että maskin pitäjä suojaa ympäristöänsä.

Siksi pidänkin maskia vain silloin kun minulla on oireita. Tosin tekstiilipöly saa nenäni tukkoon, aivastuttaa ja yskittää, joten minulla on flunssankaltaisia oireita sitä vähemmän mitä vähemmän maskia käytän. Toki jos en voi välttää ruuhka-aikana kaupassa käyntiä tai bussilla kulkemista niin laitan maskin vaikka siitä oirehdinkin, mutta jos voi pitää turvavälejä, en käytä maskia.

Oletteko muuten huomanneet että maski päässä ihmiset ei yleensä aivasta/yski kyynärtaipeeseen niin kuin pitäisi? Itselle kyynärtaipeen käyttö on muodostunut tavaksi jo kauan ennen koronaa tai maskivillitystä.

Vierailija
46/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle pääsee aina. Olet rokotteen ottanut, joten ota vastuu omasta elämästäsi.

Onko luetun ymmärtämisessä ongelmia? "Ei ole rahaa eikä aikaa sellaiseen" oli mielestäni aika selvästi sanottu. Jos haluat että käyn yksityisellä oireettomana vähän väliä testissä, anna rahaa sitä varten.

Vierailija
47/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sairastuin koronaan uudelleen maskeista ja rokotuksista huolimatta.

Kuinka pitkän ajan kuluttua viimeisestä sairastamisesta?

9 kk oli sairastamisen välissä, ja yksi rokotus tuossa välissä. Toiseen rokotukseen olisi ollut aika varattuna, mutta en ehtinyt ennen sairastumista.

Vierailija
48/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi maskia ylipäätään enää suositellaan? Itse olen ollut etätöissä 2 vuotta ja käyn oikeastaan vain kaupassa ”ihmisten ilmoilla”, kunnon maski päällä tottakai. Silti sain koronan eli eipä auttanut maski.

Tätä oon vissiin pakko toistella.. Sinun maskisi suojaa muita, muiden maskit suojaa sinua.

Oliko kaupassa jokaikisellä asiakkaalla maski, kun kävit? Oliko töissä? Oliko kulkuvälineissä? Piditkö turvavälit? Desinfioitko kätesi?

No ei varmaan kaikilla kaupassa ollut, eikä tule olemaankaan. Ihan yhtä hyvin ne voisi jättää pois kokonaan, kun kaikki eivät kuitenkaan käytä.

Osaatko lukea? Sanoin olleeni 2 vuotta etätöissä. Kauppaan menin kävellen, pidin turvavälit, pesin kädet mennessä ja tullessa. Luuletko tosiaan, että jos kaikilla olisi maski, niin korona häviäisi? Miksi sellaisissa maissa, joissa on maskipakko, on kuitenkin vielä koronaa?

Vierailija
49/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama​vaippaa en ikuna tule pitämään. En halua olla mikään vi​tun dorka!

Dorkaksi osottaudut jos et välitä muista mitään kuin typerästä itsekkyydestäsi. Jos on vähäisiäkin flunssan oireita ja ahtaissa tiloissa kuten mm. julkisissa kulkuvälineissä ja varsinkin terveyskeskusten odotustiloissa käytän maskia tarpeen vaatiessa jolloin en halua altistaa muita tai saada toisten pärskeitä ihan suoraan nokkaani jos on edes jotain suodatinta nokan edessä. 

Vierailija
50/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi maskia ylipäätään enää suositellaan? Itse olen ollut etätöissä 2 vuotta ja käyn oikeastaan vain kaupassa ”ihmisten ilmoilla”, kunnon maski päällä tottakai. Silti sain koronan eli eipä auttanut maski.

Tätä oon vissiin pakko toistella.. Sinun maskisi suojaa muita, muiden maskit suojaa sinua.

Oliko kaupassa jokaikisellä asiakkaalla maski, kun kävit? Oliko töissä? Oliko kulkuvälineissä? Piditkö turvavälit? Desinfioitko kätesi?

No ei varmaan kaikilla kaupassa ollut, eikä tule olemaankaan. Ihan yhtä hyvin ne voisi jättää pois kokonaan, kun kaikki eivät kuitenkaan käytä.

Osaatko lukea? Sanoin olleeni 2 vuotta etätöissä. Kauppaan menin kävellen, pidin turvavälit, pesin kädet mennessä ja tullessa. Luuletko tosiaan, että jos kaikilla olisi maski, niin korona häviäisi? Miksi sellaisissa maissa, joissa on maskipakko, on kuitenkin vielä koronaa?

Sen takia kun ne ovat liikakansoitettuja maita elikkä liikaa ihmisiä ja tiiviit sukulaissuhteet, asutaan ahtaasti eikä mitään haju rakoa. Maskista huolimatta ihmisen pitää saada hengitysilmaa niin ettei niin tiivistä kupua voi naamalla ollakkaan. Maski vaan estää ettei ne omat pärskeet puhuessa ja yskiessä lennä niin pitkälle kuin muuten lentäisi. 

Vierailija
51/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsekäs pässi olet, dorka!

Vierailija
52/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee toisin päin. Elimistö puolustautuu voimakkaammin koronaa vastaan joten oireet pahenevat.

Täyttä puppua puheesi. Enköhän minä tiedä sen kolme kertaa sairastaneena. Viimeistä kertaa ei todellakaan edes kunnolla havainnut ellei olisi liikkunut kuumemittari kainalossa ja olisi hoitanut koronasairasta.  Pieni lämmön nousu eikä mitään muita oireita, ei edes väsymistä. Minä en ala jonkun 37.2 asteen lämmön takia kulkemaan rätti päässä sen takia että hysteerikolla olisi valheellinen turvallisuuden tunne.

et tietenkään ala! sähän olet itsekeskeinen pässi.

Ja sinun logiikalla jokainen rokote mahdollistaa vakavamman tautimuodon, koska mitä enemmän elimistö oppii viruksesta sitä sairaammaksi se tulisi.

opettele lainaamaan oikein.

nyt viittasit siihen joka puhui maskeista, ei mistään piikeistä.

Vierailija
53/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviää se korona kotonakin. Kuka muka käyttää maskia kotona? Eikä lapsilla ole edes mitään maskipakkoa. Tietenkin, korona voi levitä maskipakkomaissakin..

Monet myös käyttää samaa maskia useemman kerran, mikä on ällöä. Eikä maski ole mikään 100% suojaava.

Kukaan ei väitä maskien poistavan koronaa täysin.

Olen huolissani ihmisten kyvyttömyydestä ajatella.

Vierailija
54/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sairauden jälkeen vastustuskyky on heikentynyt ja siten ollen alttius uudelleen sairastumiseen on korkeampi. 

Vierailija
55/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sairauden jälkeen vastustuskyky on heikentynyt ja siten ollen alttius uudelleen sairastumiseen on korkeampi. 

Ei se kyllä niin mene, että heti sairastuu samaan uudestaan, vasta-aineet hoitaa homman

Vierailija
56/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorkaksi osottaudut jos et välitä muista mitään kuin typerästä itsekkyydestäsi. Jos on vähäisiäkin flunssan oireita ja ahtaissa tiloissa kuten mm. julkisissa kulkuvälineissä ja varsinkin terveyskeskusten odotustiloissa käytän maskia tarpeen vaatiessa jolloin en halua altistaa muita tai saada toisten pärskeitä ihan suoraan nokkaani jos on edes jotain suodatinta nokan edessä. 

mut mut muttakun vaippa naamalla on niii noloo..

ei kukaa muukaan käytä vaippaa..

miks te ootte nii noloi..

Tuollainen teinimäinen asenne tuntuu olevan näillä maskikielteisillä vihamielisyydellä varustettuna.

Vierailija
57/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut mut muttakun vaippa naamalla on niii noloo..

ei kukaa muukaan käytä vaippaa..

miks te ootte nii noloi..

Tuollainen teinimäinen asenne tuntuu olevan näillä maskikielteisillä vihamielisyydellä varustettuna.

Mutta kun heillä on OIKEUS! (Ei velvollisuuksia)

Vierailija
58/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käyttö perustuu ainoastaan siihen että muslimien kulttuuria ajetaan sisään. Eurooppa ei voi vastaan ottaa miljoonia muslimeja vastaan koska normaalioloissa me saamme paljastaa muutakin kuin silmät ja sehän ei oikealle muslimille käy. Naisilta tämä tietenkin vain vaaditaan mutta ei olis harjoittelu koronan varjolla mennyt läpi jos olisimme sanoneet että vain naiset tarvitsevat maskit. Joten koittakaa nyt vain tottua niihin. Jossain vaiheessa thl kertoo että huivi estää myös tartunnat. Hahlol

Vierailija
59/59 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo