Miksi maskin käyttöä suositellaan koronan jo sairastaneillekin?
Todella suuri osa on sen jo sairastanut + rokotukset päälle. Eli riski saada mitään nuhaa kummempaa on todella pieni.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan voi saada useamman kerrankin.
Ja kerta kerralta lievempänä.
Se menee toisin päin. Elimistö puolustautuu voimakkaammin koronaa vastaan joten oireet pahenevat.
Täyttä puppua puheesi. Enköhän minä tiedä sen kolme kertaa sairastaneena. Viimeistä kertaa ei todellakaan edes kunnolla havainnut ellei olisi liikkunut kuumemittari kainalossa ja olisi hoitanut koronasairasta. Pieni lämmön nousu eikä mitään muita oireita, ei edes väsymistä. Minä en ala jonkun 37.2 asteen lämmön takia kulkemaan rätti päässä sen takia että hysteerikolla olisi valheellinen turvallisuuden tunne.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi maskia ylipäätään enää suositellaan? Itse olen ollut etätöissä 2 vuotta ja käyn oikeastaan vain kaupassa ”ihmisten ilmoilla”, kunnon maski päällä tottakai. Silti sain koronan eli eipä auttanut maski.
Tätä oon vissiin pakko toistella.. Sinun maskisi suojaa muita, muiden maskit suojaa sinua.
Oliko kaupassa jokaikisellä asiakkaalla maski, kun kävit? Oliko töissä? Oliko kulkuvälineissä? Piditkö turvavälit? Desinfioitko kätesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee toisin päin. Elimistö puolustautuu voimakkaammin koronaa vastaan joten oireet pahenevat.
Täyttä puppua puheesi. Enköhän minä tiedä sen kolme kertaa sairastaneena. Viimeistä kertaa ei todellakaan edes kunnolla havainnut ellei olisi liikkunut kuumemittari kainalossa ja olisi hoitanut koronasairasta. Pieni lämmön nousu eikä mitään muita oireita, ei edes väsymistä. Minä en ala jonkun 37.2 asteen lämmön takia kulkemaan rätti päässä sen takia että hysteerikolla olisi valheellinen turvallisuuden tunne.
et tietenkään ala! sähän olet itsekeskeinen pässi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievempikin korona kuitenkin tartuttaa muita yhtä tehokkaasti kuin vähemmän lievät muodotkin. Myös täysin oireettomat koronapositiiviset levittävät tautia kanssaihmisiinsä. Siksi niitä maskeja suositellaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pieni lämmön nousu ja riensit heti tekemään koronatestiä? kukas tässä se hysteerikko on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievempikin korona kuitenkin tartuttaa muita yhtä tehokkaasti kuin vähemmän lievät muodotkin. Myös täysin oireettomat koronapositiiviset levittävät tautia kanssaihmisiinsä. Siksi niitä maskeja suositellaan kaikille.
Siksi juuri rokotettujen on erityisen tärkeää käydä testissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartutat siis mieluummin muita ihmisiä ympärilläsi vain siksi, että sinulla sattuu onneksesi olemaan vain lieviä oireita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luennolla viereen istui tyttö ilman maskia ja mainitsi ohimennen ennen tunnin loppua, että hänellä oli korona juuri viikonloppuna.. Arvatkaa tuliko hyvä mieli!
Arvaa onko keksitty tarina?
Naapurini on ammattikoulussa opiskeleva 19-vuotias. Sai koronan flunssankaltaisilla oireilla, kertoi (meidän rapussa on vaihdettu puhelinnumerot päittäin niin että saisi apua asiointiin jos joutuu eristykseen) tekstarilla kotitestin (jonka oli käynyt ostamassa ruokakaupasta, ei edes meidän lähikaupasta vaan automarketista) näyttäneen positiivista tiistaina, mutta pe oli kuitenkin lähtenyt baariin kun kaveri pyysi, oli vaan ottanut kuumelääkettä ja Otrivinia ettei vaikuttanut kovin sairaalta. Teki mieli läksyttää, mutten viitsinyt kun on vähähäiriöinen naapuri. Sitten sinä viikonloppuna kuulin sen yskivän paljon (huono äänieristys), mutta oli maanantaina kuitenkin mennyt jo takaisin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oireettomana pääse testiin, sanovat vaan että käytä kotitestejä, jos näyttää positiivista niin jää sitten kotiin. Harmi kyllä tartuttaa voi jo ennen kunnon oireita ja kotitestien negatiivinen on vain n. 50% tod.näk. oikea negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, jos tietää altistuneensa koronalle tai omaa oireita. Pointti on siinä, että oireeton henkilö harvemmin hoksaa hakeutua testeihin nimenomaan siksi, ettei oireettomana tiedä sairastavansa kuitenkin koronaa. Hän kuitenkin voi levittää sitä, joten siksi maskeja suositellaan kaikille. Maskin ensisijainen tarkoitus on suojata muita.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin sairastuin koronaan uudelleen maskeista ja rokotuksista huolimatta.
Näinhän voi käydä eikä se maski mikään idiootti varma ole jos huonolla säkällä kunnon tauti pöllyyn sattuu. Riippuen elimistöstä niin eivät ne rokotuksetkaan ihan idiootti varmoja ole mutta pääasia että suojaisi vakavimmilta taudin muodoilta ja pärjäisi kotihoidolla joutumatta sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, jos tietää altistuneensa koronalle tai omaa oireita. Pointti on siinä, että oireeton henkilö harvemmin hoksaa hakeutua testeihin nimenomaan siksi, ettei oireettomana tiedä sairastavansa kuitenkin koronaa. Hän kuitenkin voi levittää sitä, joten siksi maskeja suositellaan kaikille. Maskin ensisijainen tarkoitus on suojata muita.
Meille on kerrottu, että rokotettu sairastaa koronan useimmiten oireettomana tai hyvin lievänä. Siksi rokotetun on erittäin tärkeää käydä testissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kerta kerralta elimistö tunnistaa viruksen aiemmin ja hoitaa sen pois päiviltä ennen kuin se ehtii levitä liikaa, näinollen oireet jäävät lievemmiksi, koska immuunipuolustuksen ei tarvitse käyttää kaikkia aseitaan.
Vähän kuin jos poliisi voi pysäyttää rikollisen etälamauttimella, asetta ei tarvitse käyttää.
Maski = ihminen henkisen orjuuttamisen väline.
Heittäkää jo mäkeen ne!!!!
Vieläkään ihmiset ei tajua, että maskin pitäjä suojaa muita omilta pöpöiltään. Muiden ihmisten maskit suojaavat sinua. Maski naamassa et levitä pisaratartuntaa käsiisi, ilmaan, pinnoille jne. Toki maski myös suodattaa sisäänhengitettyä ilmaa, mutta pääasiallinen tarkoitus on että maskin pitäjä suojaa ympäristöänsä.
Nykyään saa jo onneksi nuhaisena mennä kouluun ja päiväkotiin. Vielä syksyllä ei saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartutat siis mieluummin muita ihmisiä ympärilläsi vain siksi, että sinulla sattuu onneksesi olemaan vain lieviä oireita?
Hän myös hoiti koronasairasta, ilmeisesti ilman maskia. Oma vika, jos koronan sai.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi maskia ylipäätään enää suositellaan? Itse olen ollut etätöissä 2 vuotta ja käyn oikeastaan vain kaupassa ”ihmisten ilmoilla”, kunnon maski päällä tottakai. Silti sain koronan eli eipä auttanut maski.
Etkö ole ihan oikeasti tavannut ystäviä ja lähiomaisia ollenkaan pariin vuoteen muuta kuin kaupassa käynyt.
Eihän se maski auta muuta kuin omien pärskeiden leviämistä pitkälle. Suurin osa ymmärtää väärin että maski muka estää taudin saamista.
Naamavaippaa en ikuna tule pitämään. En halua olla mikään vitun dorka!