Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykylapset eivät itse puolustaudu kiusaamista vastaan?

Vierailija
07.09.2015 |

Kun olin lapsi (8-9v)yksi tyyppi kiusasi muutamia kertoja. Selvitin tyypin kotinumeron, soitin vanhemmille ja pyysin puuttumaan kiusaamiseen. Eipä uskaltanut tyyppi kiusata enää. Opettakaa lapset puolustamaan itse itseään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaa oli vielä vanhemmilla valtaa lapsiinsa. Nykyään asetelma on kääntynyt niin, että sossulla on valtaa vanhempiin ja lapsiin taas ei ole valtaa kenelläkään. Ei nykyvanhemmilla ole olemassa mitään sellaista keinoa, millä he voisivat pakottaa lapsensa esim. lopettamaan kiusaamisen.

Vierailija
2/4 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kiusatuksi joutuu huonoitsetuntoiset, jotka ei kykene siihen. Eiväthän kiusaajat uskaltaisi hyväitsetuntoisia kiusatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamista varten ei kannata hirveästi tehdä työtä. Kuitenkin valmistaudutaan koviin arvoihin.

Vierailija
4/4 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yritettiin kiusata useasti, kun annoin takaisin ja olin hyvin välinpitämätön seurauksista niin ei kukaan uskaltanut minua kiusata enää. Yläasteellakin oli ehkä pari ihmistä jotka uskalsivat jotain huudella julkisesti, vastasin samalla hinnalla ja annoin asian olla, siinäpä se. Minä uskalsin myös puolustaa kiusattuja ja mennä väliin. Nykyään kaikki tällainen on hyvin harvinaista. Ajatella miten koulu on muuttunut vain kymmenessä vuodessa.