Miksi Torissa ei enää mene mikään kaupaksi?
Olen vuosien mittaan myynyt paljon tavaraa hyvällä menestyksellä. Nyt yhtäkkiä noin vuosi sitten kaupankäynti on loppunut kuin seinään. Uudenveroista tavaraa on tarjolla muutamalla eurolla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut. Laitoin tarkoituksella edulliset hinnat, koska haluaisin päästä tuotteista eroon. Mutta ei.
Kommentit (228)
T:ssä persoonallinen ja siten myyvämpi ilmo kilpistyy sensuuriin. Riistovallan yksi ominaisuus on tasapäistäminen. Toinen syy voi olla köyhtynyt kansa. Kehitysmaassa on vaikea saada kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta syytä miksi lopetin ostamisen torista:
1. Korona. Vaikka tartunnan saaminen on varmasti olematon niin en silti halua ottaa riskiä.
2. Kirppisten ja torin hinnat ovat ihan järkyttäviä. Olen etsinyt tiettyjä mukeja ja aina ihmiset myy niitä samaan hintaan tai kalliimmalla, kuin uutena kaupasta saa.
3. Huijaukset. En halua enää ostaa tavaraa jota en näe ensin. Kerran ostin tavaran jossa ei pitänyt olla naarmuja, mutta oli täysin naarmuinen.
4. Tekstiileissä on pelko, että tuholaiset tulee mukana. Näin tapahtui ystävälle.Yksinkertaisesti pääsen vähemmällä vaivalla ostamalla tavarat suoraan kaupasta.
Mä ostin homeen hajuiset ”hyväkuntoiset” verhot, ei lähde pesemälläkään. Mies nouti, eikä älynnyt haistella.
Ja ostin myös lastentarvikkeita, ”siistissä” imetystyynyssä oli reikä ja kaikki ”vasta pestyt” kamat ihan kissankarvoissa ilman eläintalous-merkintää.
”Ehjät ja siistit” vauvanvaatteet oli ripuloitu.
Ne pitäis sit jossai parkkipaikalla syynätä kaikki läpi, kun ei voi enää myyjiin luottaa.
Eräältä olin ostamassa toppahousuja, niin koronan takia olis pitäny sovittaa parkkipaikalla pakkasessa🤦🏻♀️
Että ihan näistä syistä en enää osta sieltä mitään, ei tää ennen tällasta ollu!Tämä.
Ihmisillä on todella kummallisia käsityksiä siisteydestä; ovat aivan sokeita omille roinilleen.
Ja toi hajuongelma on suurin syy, miksen osta mistään kirpparilta muuta kuin täysin luonnonmateriaalisia tekstiilejä.
Vähänkin keinokuitua mukana ja haisevat ikuisesti "kirpputorille" tai homeelle ja ovat roskiskamaa.
Ja ei, ne jotka väittää, että pakastimessa/ etikalla/ jatiesmillä ihmeaineella hajut lähtee, puhuu potaskaa.
Mun oli tarkoitus kerran käydä ostamassa ja hakemassa nojatuolit, sellaisia kellertävän värisiä, koska tykkään keltaisesta. No, ei sitä huomannut heti siinä ilmoituksessa, kun vähän "varjoinen" kuva, mutta paikanpäällä se selkänoja ja käsinojat oli ihan tummentuneet, siis hyvin selkeästi. Ilmoituksessa oli, että "lähes uudenveroiset ja siistit". Jäi sitten ostamatta, mutta vieläkin ärsyttää, että sinne asti piti mennä peräkärryn kanssa nähdäkseen vain todella likaiset nojatuolit.
Minä en jaksa enää etsiä torista mitään. Viimeksi kun katsoin, millainen tarjonta on poikien välikausitakeista, niin nuhjuisia ja tummanvärisiä oli vaan tarjolla. Ei ole aikaa kytätä viikkotolkulla, että tuleeko sinne yksi siisti myyntiin. Helpompi hakea kaupasta tai kysyä tutuilta.
Tori on hyvä myyntipaikka maakuntien keskuksissa. Niissä tavara liikkuu. Lähinnä nouto-periaatteella. Ikinä en ole ostanut mitään postitettavaa ja kymmeniä kertoja haulla, silloin voi tarkistaa myytävän tuotteen (ja jopa tinkiä). Kerran jätin ostamatta huonekalun, kun alkoi epäilyttää, myytiin tyhjän talon autotallista ja myyjä vaikutti oudolta. Soitti vielä perään ja haukkui eli oikein tein.
Joo, noudolla ehkä kannattaa myydä. Harmi kun myyn puenellä paikkakunnalla. Nouto ei toimi, ainoastaan jokusen tuotteen saan joskus myytyä lähetyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla ei edes ole myytävänä mitään turhaa esim. koriste-esineitä, vaan ihan uusia laatukenkiä pilkkahintaan. Kenkiä ja takkeja nyt luulisi kaikkien tarttevan, vaikka kulutusta vähentäisikin. Ap
Etpä itsekään näköjään tarvitse kun yrität myydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä liiku enää mikään ja ainoat yhteydenotot on niitä jotka kyselee postitanko, vaikka ilmossa selkeästi lukee vain nouto ja sitten on näitä kulkeutuuko sinne ja tänne. No ei kulkeudu. Myin esimerkiksi uusia pyyhkeitä (laput kiinni) ovh 20e myin 5e ja ois vielä pitäny kuskata..
Itse en osta enää torista, koska liian monta kertaa paikan päällä on käynyt hajuhaitta ilmi. En halua kotiini tavaroita, jotka haisevat hometalolta ja vaikka olen kysynyt asiasta etukäteen niin vastataan että juu tuoksuton koti on joo.. ärsyttää ajaa pidemmän matkaa turhaan. Myös jätetään kertomatta "pikkuvikoja", ja siellä paikan päällä sitten alkaa että niin muuten unohdin kertoa siinä ilmossa sen ja sen ja alkaa ärsyttää se pimittäminen niin en osta ja sitten murjotetaan. En halua kotiini tavaroita, jotka haisevat tai ovat vähän rikki, vaikka käytettynä haluankin ostaa.
Etkö nyt sen vertaa tajua, että ihminen, joka asuu hometalossa ei haista itse sitä hometalon hajua, koska se on koko ajan se haju vaatteissa ja kaikissa tavaroissa läsnä.... Eli tuosta kysyminen etukäteen on ihan täysin hyödytöntä.
Yksi iso syy on minusta se ettei myyjän numero näy jos ei ole itsellä tunnuksia. Juuri yksi vanhempi sukulaismies soitti miehelleni että haluaisi ostaa torista autonrenkaat mutta ei näy myyjän numeroa että voisiko mieheni katsoa sen.
Kevät, ihmisillä alkaa olemaan muutakin elämää kuin netissä roikkuminen (ei tietenkään koske vauvapalstaa), ja tavaraa on asunnot ja varastot täynnä, ei silloin voi lisää ostella vaikka tarvetta olisi ja tietenkin rahat loppu. Ja tori on jo melko unohdettu kauppapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, yksi tai kaksi tuotetta menee viikossa vaikka myyntikohteita on n. 100. Ehkä ihmisillä on yleisesti liikaa tavaraa ja karsiminen on in.
Minua ei huvita ostaa mitään tyypeiltä joilla on se 100+ myyntikohdetta. Ostan Torista kierrätysmielessä ja jotenkin menee maku touhusta tuollaisten "ammattimyyjien" kohdalla.
Heh, 100+ myyntikohdetta ei todellakaan tee ihmisestä mitään "ammattimyyjää". Kun joku on kaappejaan konmarittamassa niin 100 tavaraa löytyy useimmilta myyntiin ihan hetkessä. Ja jos erityinen rahapula iskee, voi epätoivoissaan yrittää myydä vaikka mitä.
Minullakin on laatikoissa tavaraa odottamassa myyntiin laittamista, en vain ole ehtinyt ja jaksanut. (Myynnissä on vain jotain 5-10 aina kerrallaan, koska olen laiska.)
En ole käynyt torissa sen myymisen jälkeen.
Ärsyttää ne schipsted-tilit, ärsyttää kun uloskirjautumisnappia ei meinaa löytää, ärsyttää kun siellä on kaikkien mahdollisten nettikauppojenkin mainokset seassa. Jos etsin käytettyjä suksia joltain alueelta, niin joku mökkimiehen nettikaupan mainos vain ärsyttää.
Myös hakutoiminto on ärsyttävän epäintuitiivinen. Joudun tekemään saman haun 2-3 kertaa, ennen näen sen mitä haluankin nähdä.
Ennen toria selasi ihan huvikseen, nykyään se on vain... Ärsyttävä.
Syytän Shchipstediä vai mikä ikinä onkaan.
Itse arvelisin, että sekä Torilla että Huutonetissä käyttäjämäärät ovat vähentyneet ja homma on siirtynyt enemmän Facebookin kauppapaikalle ja paikallisiin ryhmiin. Itsekin nykyään myyn melkein kaiken Facebookin kautta enkä postita mitään halvempia tuotteita, vaan ne noudetaan.
Sama itsellä noiden 100+ myyjien kohdalla, ihan sama kuinka hyvä tuote, kiitos ei. Jos myyjällä on n.5 tuotetta, se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, yksi tai kaksi tuotetta menee viikossa vaikka myyntikohteita on n. 100. Ehkä ihmisillä on yleisesti liikaa tavaraa ja karsiminen on in.
Minua ei huvita ostaa mitään tyypeiltä joilla on se 100+ myyntikohdetta. Ostan Torista kierrätysmielessä ja jotenkin menee maku touhusta tuollaisten "ammattimyyjien" kohdalla.
Heh, 100+ myyntikohdetta ei todellakaan tee ihmisestä mitään "ammattimyyjää". Kun joku on kaappejaan konmarittamassa niin 100 tavaraa löytyy useimmilta myyntiin ihan hetkessä. Ja jos erityinen rahapula iskee, voi epätoivoissaan yrittää myydä vaikka mitä.
Minullakin on laatikoissa tavaraa odottamassa myyntiin laittamista, en vain ole ehtinyt ja jaksanut. (Myynnissä on vain jotain 5-10 aina kerrallaan, koska olen laiska.)
Yhellä tällasella "ammattimyyjällä" (noin 200 artikkelia) oli myynnissä lidlin käytetty ja nuhjuinen t-paita 5 eurolla, muutkin tuotteet samaa hintaluokkaa uusiiin verraten. Joo ei tuu kauppoja.
Olen vuoden sisään myynyt Torissa joitain lasten ulkovaatteita, koiran valjaat ja yhdet luistimet. Loput mitä olen laittanut, ei menneet kaupaksi, ja myydyissäkin myyntiaika oli pitkä.
Livekirppiksille en ole ehtinyt aikoihin. On ollut melkein helpompaa ja ehdottomasti halvempaa olla tarjoushaukkana mm. lastenvaatteiden kanssa, eli bongailla aina kauppareissulla tai nettikaupoista alennuksia. Toki ostan vain tarpeellista, ja toivottavasti saan ne myytyä myöhemmin pois.
Suomalaiset on persaukisia nykyään. Great resetointia tämä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhellä tällasella "ammattimyyjällä" (noin 200 artikkelia) oli myynnissä lidlin käytetty ja nuhjuinen t-paita 5 eurolla, muutkin tuotteet samaa hintaluokkaa uusiiin verraten. Joo ei tuu kauppoja.
No totta kai, en minä huonoja tavaroita ja älytöntä hinnoittelua puolustele. Sanoin vain tuosta, että ei 100 tavaraa useimmissa talouksissa ole vielä mitään. Siis jos nyt katselen ympärilleni ja laittaisin myyntiin vaikkapaaaa... kolme puseroa, keittiöstä turhan lipaston, vanhan kristallipullon jonka katselemiseen olen kyllästynyt, pari kirjaa jotka olen jo lukenut, yhdet käyttämättömät kengät jotka olivat totaalinen virheostos, pari kertaa kokeillun airfryerin ja ylimääräisen keittiövaa'an. Se tekee jo kymmenen tavaraa joista voisin luopua, eikä tarvinnut edes pähkäillä.
Mullakin on aika paljon myynnissä Torissa, mutta en todellakaan ole mikään ammattimyyjä. 😄 Ihan vaan hyllyjä siivoan. Myyn pääasiassa helposti postitettavia tavaroita kuten kirjoja ja leffoja ja niitä menee tasaisesti muutamia viikossa. Tavarat ovat siistikuntoisia, jotkut kuin suoraan pakasta vedettyjä, ja hinnat pieniä kirppishintoja. Postikulutkaan eivät ole niin suuria, kun ostaa postin Helposti-kuoria.
Liian kalliit myyntihinnat.
Liian kalliit postikulut. 2e käytetty paita tulee uuden hintaiseksi, kun maksaa 6e postikuluja.
Rihkamaa, rikkinäistä, Bengalin tiikeri -DVD.
Hupiostajat oma rasittava lukunsa toki, mutta eipä nuo myyjätkään vastaa aina viesteihin saati poista myytyjä tuotteitakaan edes.
Myyjiä enemmän kuin ostajia.
Varaosia ei saa enää mistään.
Ihmisillä ei ole rahaa tarpeeksi.
En ymmärrä etteikö saa, mutta ehkä sitten niin. Tietenkin on monenlaista myyjää kuin on ostajaakin.
Itse vastaan aina kaikille. Ainakin yhden viestin. Sitten jos tulee asiallisia jatkokyselyjä niin tietenkin vastaan.
Yhden viestin lähettäjiltä en ala kysellä ostatko tai oletko vielä kiinnostunut. Alussa tein sitä enemmänkin, mutta nyt tajuan, että osa leikkiostajista vain leikkii.
Tarkoitan siis, jos joku ostaja kysyy jotain ja vastaan kysymykseen kohteliaasti niin sitten hän hiljenee. En enää kysele perään.