Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Torissa ei enää mene mikään kaupaksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Olen vuosien mittaan myynyt paljon tavaraa hyvällä menestyksellä. Nyt yhtäkkiä noin vuosi sitten kaupankäynti on loppunut kuin seinään. Uudenveroista tavaraa on tarjolla muutamalla eurolla, mutta kukaan ei ole kiinnostunut. Laitoin tarkoituksella edulliset hinnat, koska haluaisin päästä tuotteista eroon. Mutta ei.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lukee että saa sovitella ilman ostopaineita. Mutta niin kai se sitten on mitä kerrotte. Jotenkin vain ajattelisi, että jos lähes satasen kengät saa viidellä eurolla, niin kelpaisi. Ja on siis aiemmin olleet tarjolla kalliimmallakin. Ap

Vierailija
22/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta syytä miksi lopetin ostamisen torista:

1. Korona. Vaikka tartunnan saaminen on varmasti olematon niin en silti halua ottaa riskiä.

2. Kirppisten ja torin hinnat ovat ihan järkyttäviä. Olen etsinyt tiettyjä mukeja ja aina ihmiset myy niitä samaan hintaan tai kalliimmalla, kuin uutena kaupasta saa.

3. Huijaukset. En halua enää ostaa tavaraa jota en näe ensin. Kerran ostin tavaran jossa ei pitänyt olla naarmuja, mutta oli täysin naarmuinen.

4. Tekstiileissä on pelko, että tuholaiset tulee mukana. Näin tapahtui ystävälle.

Yksinkertaisesti pääsen vähemmällä vaivalla ostamalla tavarat suoraan kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut on yksi isoin syy miksi en enää osta. Halvin S-paketti on jo liki 7 euroa!

Kun ostin vielä paljon vaatteita nettikirppiksiltä, oli käytössä edulliset maxi-kirjeet, joilla melkein kaikki vaatteet kulki.

Vaatteita ostan tavallisilta kirppiksiltä, mutta tuntuisi oudolta mennä sovittelemaan jonkun kotiin, ja sitten jos ei ostakaan… epämukavaa.

Vierailija
24/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toriin on tullut niitä erilaisia turvakysymyksiä yms joihin pitää reagoida ennenkuin voi lähettää viestiä. Se karkottaa ainakin ei niin näppärät käyttäjät vaikka diginatiivi olisikin.

Itsekin ostajana törmäsin asiaan enkä viitsinyt viedä loppuun asti, niin Torittaja kuin itsekin olen. Mietin vaan, että ei tuota ostaja jaksa. Ostin sitten Huuto.netistä.

Torilla jos joku ottaa yhteyttä, niin tarjoaa vitosta viidenkympin tavarasta ja kotiin perille pitäisi toimittaa.

Huuto.netissä kauppa käy eikä ole whatsup-huijareita näkynyt. Vain kotisuomalaisia huijareita, jotka jättävät euron tai kaks maksamatta kun tietävät, ettei myyjä viitsi parin euron perään kysellä :)

Vierailija
25/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, yksi tai kaksi tuotetta menee viikossa vaikka myyntikohteita on n. 100. Ehkä ihmisillä on yleisesti liikaa tavaraa ja karsiminen on in.

Minua ei huvita ostaa mitään tyypeiltä joilla on se 100+ myyntikohdetta. Ostan Torista kierrätysmielessä ja jotenkin menee maku touhusta tuollaisten "ammattimyyjien" kohdalla.

Vierailija
26/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikulut on yksi isoin syy miksi en enää osta. Halvin S-paketti on jo liki 7 euroa!

Kun ostin vielä paljon vaatteita nettikirppiksiltä, oli käytössä edulliset maxi-kirjeet, joilla melkein kaikki vaatteet kulki.

Vaatteita ostan tavallisilta kirppiksiltä, mutta tuntuisi oudolta mennä sovittelemaan jonkun kotiin, ja sitten jos ei ostakaan… epämukavaa.

Postimerkki maksoi 60cent, kun aikoinaan aloin myydä vaatteitani netissä. Eli monet vaatteet kulki 1,20€ kuluilla. Nyt postimerkki maksaa kuun vaihteesta alkaen 1,95€ eli 3,90€ tulee jo postimaksua vaatekirjeelle. Tokihan useat tuotteet painaa yli 250g,niin joutuu laittamaan pakettina.

Vierailija
27/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siirtyny ostamaan FB:n Marketplaceen, paljon vähemmän ohimyyjiä ja ghostaajia. Plus tori kirjaa koko ajan ulos sieltä ja kännykällä käyttö ilman sovellusta on hankalaa.

Tori on vähän vanhanaikainen myös.

Vierailija
28/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, yksi tai kaksi tuotetta menee viikossa vaikka myyntikohteita on n. 100. Ehkä ihmisillä on yleisesti liikaa tavaraa ja karsiminen on in.

Minua ei huvita ostaa mitään tyypeiltä joilla on se 100+ myyntikohdetta. Ostan Torista kierrätysmielessä ja jotenkin menee maku touhusta tuollaisten "ammattimyyjien" kohdalla.

Sama, näissä tulee olo että nämä ostavat niitä edullisimpia ja pistävät sitten kalliimmalla tai että onkohan tuotteen alkuperä yleensäkään eettinen. 

Kenkiä en osta ikinä käytettynä, hinnalla ei ole mitään väliä. 

Jos toria vertaa vaikka 5 vuoden takaiseen, niin facekirpparit on syönyt paljon niiden suosiota. Itse möin jotain tavaroita yhdistyksen puolesta ja facessa meni nopeammin kaupaksi kuin torissa. Lisäksi yhteydenottoja tuli lähempää, niin noutajakin tuli nopeasti. 

Vierailija
29/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Korona. Vaikka tartunnan saaminen on varmasti olematon niin en silti halua ottaa riskiä.

2. Kirppisten ja torin hinnat ovat ihan järkyttäviä. Olen etsinyt tiettyjä mukeja ja aina ihmiset myy niitä samaan hintaan tai kalliimmalla, kuin uutena kaupasta saa.

3. Huijaukset. En halua enää ostaa tavaraa jota en näe ensin. Kerran ostin tavaran jossa ei pitänyt olla naarmuja, mutta oli täysin naarmuinen.

4. Tekstiileissä on pelko, että tuholaiset tulee mukana. Näin tapahtui ystävälle.

Mä ostin homeen hajuiset ”hyväkuntoiset” verhot, ei lähde pesemälläkään. Mies nouti, eikä älynnyt haistella.

Ja ostin myös lastentarvikkeita, ”siistissä” imetystyynyssä oli reikä ja kaikki ”vasta pestyt” kamat ihan kissankarvoissa ilman eläintalous-merkintää.

”Ehjät ja siistit” vauvanvaatteet oli ripuloitu.

Ne pitäis sit jossai parkkipaikalla syynätä kaikki läpi, kun ei voi enää myyjiin luottaa.

Eräältä olin ostamassa toppahousuja, niin koronan takia olis pitäny sovittaa parkkipaikalla pakkasessa🤦🏻‍♀️

Että ihan näistä syistä en enää osta sieltä mitään, ei tää ennen tällasta ollu!

Vierailija
30/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla ei edes ole myytävänä mitään turhaa esim. koriste-esineitä, vaan ihan uusia laatukenkiä pilkkahintaan. Kenkiä ja takkeja nyt luulisi kaikkien tarttevan, vaikka kulutusta vähentäisikin. Ap[/quote

Laita linkki sun tori ilmoituksiisi. T: kenkiä tarvitseva

Vierailija
31/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjautumispakko tuli.

Vierailija
32/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Katsojamäärätkin nykyisin todella pieniä aiempaan verrattuna.

Vierailija
33/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole edullista. Hain yhtä satasen maksavaa tavaraa ja kolme samanlaista oli tarjolla, hinnat oli 60 - 70 €. Ennen haen uuden kun kaikissa oli kuitenkin kolhuja. (mainittu myynti-ilmoituksessa) Lopulta päädyin kakkosvaihtoehtoon, joka maksoi kympin.

Vierailija
34/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin homeen hajuiset ”hyväkuntoiset” verhot, ei lähde pesemälläkään. Mies nouti, eikä älynnyt haistella.

Ja ostin myös lastentarvikkeita, ”siistissä” imetystyynyssä oli reikä ja kaikki ”vasta pestyt” kamat ihan kissankarvoissa ilman eläintalous-merkintää.

”Ehjät ja siistit” vauvanvaatteet oli ripuloitu.

Ne pitäis sit jossai parkkipaikalla syynätä kaikki läpi, kun ei voi enää myyjiin luottaa.

Eräältä olin ostamassa toppahousuja, niin koronan takia olis pitäny sovittaa parkkipaikalla pakkasessa🤦🏻‍♀️

Että ihan näistä syistä en enää osta sieltä mitään, ei tää ennen tällasta ollu!

Tämä.

Ihmisillä on todella kummallisia käsityksiä siisteydestä; ovat aivan sokeita omille roinilleen.

Ja toi hajuongelma on suurin syy, miksen osta mistään kirpparilta muuta kuin täysin luonnonmateriaalisia tekstiilejä.

Vähänkin keinokuitua mukana ja haisevat ikuisesti "kirpputorille" tai homeelle ja ovat roskiskamaa.

Ja ei, ne jotka väittää, että pakastimessa/ etikalla/ jatiesmillä ihmeaineella hajut lähtee, puhuu potaskaa.

Vierailija
35/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjille uutta lisäharmia wap-huijausviesteistä, itsekin olen saanut jo kolme kertaa.

Wap? Mitä tarkoitat wapilla tässä yhteydessä?

Jos WhatsAppia niin itsekin sain joltain ulkomaakaiselta Suomessa asuvalta viestin että haluaisi ostaa mutta kaupat kariutui siihen että en antanut tilinumeroa

Vierailija
37/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä on helpompi ja selkeämpi asioida kuin torissa. Tämä vaikuttaa ainakin omalla kohdallani. 

Tosin viimeinen niitti oli se, kun yritin ostaa Torissa tuotteen, myyjä ei vastannut koskaan vaan poisti tuotteensa myynnistä ja laittoi sen seuraavana päivänä uudelleen myyntiin korotetulla hinnalla. Huutonetissä tällaista ei ole tapahtunut.

Vierailija
38/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt samaa, en myöskään millään meinaa saada mitään kontaktia torimyyjiin jos olisin ihan oikeasti halukas ostamaan sen tuotteen :D 

Vierailija
39/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Vaan se, että tarjontaa on nykyään tosi paljon ja toisaalta huijaukset ovat tehneet ihmisistä varovaisia. Alkaa jo ottaa kupoliin tuo kateuden työntäminen joka paikkaan, nykyään jos joka asia ei mene yksilön mieliksi, syytetään kateutta. Itse en osta mitään, mikä pitää postittaa tai mitä en voi sovittaa ja se ei liity kateuteen mitenkään.  Minä maksan siinä vaiheessa kun tavara vaihtaa omistajaa.  

Miten se maksaminen onnistuu jos lähettää tuotteen?

Siinähän ostaja maksaa ensin tilille ja vasta sitren myyjä lähettää tuotteen.

Vai myytkö ainoastaan noudolla?

Itse olen huomannut, että on todella hiljentynyt. Nouto ei toimi tällä paikkakunnalla oikeastaan lainkaan.

Hetikyselijät ovat yleensä niitä, jotka hiljenevät kun vastaa heille.

Joillain on ilmeisesti kiva leikki laitella uusille tuotteille joku "naseva" kommentti.

"Onko vielä vapaana, postitatko" jne.

Mitään ei kuulu sen jälkeen.

Tuosta kun joku kysyi joltakin miksi varaat tavaroitasi. Kun ei koskaan tiedä onko ostaja tosissaan vai ei. Joku varaaja tekee kaupat, joku ei.

Varaus tavallaan helpottaa kun ei sitten tule niitä turhia kyselijöitä.

Olen huomannut, että jos on kiinnostava tuote, niin tulee varauksen jälkeen viestejä, että jos ensimmäinen varaaja ei osta, niin hän ostaa. Saa silti kaupat. Mutta näin on tietenkin harvoin.

Vierailija
40/228 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan tämä aika, ettei kukaan halua mitään "turhaa". Mulla kyllä meni muutama viikko sit ihan parin päivän aikana useampi tuote, mutta nyt taas hiljaista vaikka laitan ihan kohtuuhintaista ja uuttakin myyntiin. Katselijoita on, mutta ei kyselijöitä. Toivottavasti ei tarvi viedä taas Recciin. Myös Zadaassa on ja siellä menee silloin tällöin jotain, joskus ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme