Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon vauvat hiljenevät ennen synnytystä?

Vierailija
07.09.2015 |

Viikot nyt 40+2 ja vauva ollut hiljainen jo pari päivää. Eilen kävin synnärillä käyrilläkin kun oli niin hiljainen. Tänään on ollut vielä eilistäkin hiljaisempi mutta liikelaskenta kyllä täyttyy vaikka liikkeet ovat TODELLA vaisuja. Eivät ultranneet eilen kun käyrä oli niin hyvä ja viimeksi ultrattu 4 viikkoa sitten niin jäin miettimään että olisikohan pitänyt kuitenkin vaatia ultraa että onko kaikki hyvin. Vai onkohan ihan normaalia että ennen synnytystä hiljenee näin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun hiljeni niin ultrassa näkyi että vesi oli loppunut. Leikkaussalissa olivat kuulemma pari vihreää könttiä löytäneet jostain sopukoista.
en riskeeraisi mitään noilla viikoilla, vauvat ei hiljene ennen syntymää jos kaikki on hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin- riehu kun mikä.
En riskeeraisi, kaverilla kävi noin ja ei ehditty lasta enää pelastaa.
Toimi siis ja mene sairaalaan!

Vierailija
4/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene synnärille heti tarkistuttamaan tilanne, liikkeitä pitäisi tuntua! 

Vierailija
5/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kyllä hiljentyä. Mä menisin kyllä uudestaan käyrälle ja ultraan. Jos otetaan pitkä käyrä, niin kyllä se kertoo sydämen tilasta hyvin. Ultrassa näkee sitten virtaukset ja esim liikkuuko vauva ultrassa.

Vierailija
6/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta liikelaskenta kuitenkin täyttyy. Eikös ole kuitenkin ohjeistus että sillon ei tarvitse mennä jos se täyttyy?

Ap

Vierailija
7/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
8/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan soittaa ja kertoa huolesi. Minulla käynnistettiin synnytys, koska lapsi ei liikkunut yhtään. Vaikka sydänäänet ja napavirtaukset olivat ok.

Vierailija
9/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liikkeiden vähentyminen tai vaimentuminen voivat kuitenkin olla ainoa oire kohtukuolemasta. Kukaan ei voi ilman sydänkäyrää ja/tai ultraa tietää onko siitä kyse. Suurin osa liikehälytyksistä on aiheettomia, vauvalla on kaikki hyvin, osa kuitenkin johtaa synnytyksen käynnistämiseen ja vauvan pelastamiseen. Suomessa kuolee noin 200 lasta vuosittain kohtuun.

Vierailija
10/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin suuresti ku oltiin jo sairaalassa ku mulla alko lapsivettä tulemaan ja tottakai vähän väliä oltiin käyrillä mutta vauva oli tosi hiljanen enkä juurikaan tuntenut liikkeitä.. Kätilöltä kysyin eikä sanoneet siihen mitään. No kaikki meni hyvin ja tuossa tuo 1v 2kk poika leikkii. Ilmeisesti koska sydänäänet oli hyvät koko ajan niin mitään aihetta heillä ei ollut huoleen.

Vierailija
11/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Anneli Auer sanoi raskausviikolla 39?

- Nyt hiljeni.

Vierailija
12/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:52"]

Mulla kun hiljeni niin ultrassa näkyi että vesi oli loppunut. Leikkaussalissa olivat kuulemma pari vihreää könttiä löytäneet jostain sopukoista. en riskeeraisi mitään noilla viikoilla, vauvat ei hiljene ennen syntymää jos kaikki on hyvin.

[/quote]Mun vauva taas liikkui kovasti viime metreille asti, vaikka vettä ei ollut (sektiossa) edes sen vertaa, että lapsiveden väri olisi voitu tunnistaa. Syntyi 41+4. 

Vierailija
13/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita liikkeitä nyt alko tulemaankin. Eivät kovin napakoita ole, enemmänkin "puskemista" ja möyrintää. Mutta eiköhän se tilakin ala olla jo vähissä ja onhan noilla vauvoillakin hiljaisempia päiviä. Katson vielä huomenna uudestaan mikä on tilanne.

Ap

Vierailija
14/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvan liikkuminen väheni myös pari päivää ennen synnytytystä. Hänellä olikin sitten napanuora pahasti kaulan ympärillä, mut hengissä ja terveenä selvittiin molemmat, vaikka läheltä piti. En tiedä oliko näillä asioilla yhteyttä, mut kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa jos asia huolestuttaa.

Vierailija
15/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnulla kaikki vauvat ovat hiljentyneet 2 päivää ennen synnytystä. Sen oloisesti kuin keräilisivät voimia synnytykseen, kuin olisivat koko ajan unessa. Unissaan sitten yksittäisiä takajalan töytäisyjä ja kyynärpään tökkäisyjä. Kolmella on ollut napanuora kaulan ympärillä, mutta näistä ei ole vaurioita tullut, lähinnä kiire pujotella vauva synnytyksessä vapaaksi.

En ole ollut huolissani, sen on tuntunut nimenomaan voimien keräämiseltä. Kannattaa sinun tietysti olla ÄPKL:lle yhteydessä, jos huoli herää ihan oikeasti. Voi se vaisto olla oikeassa tai sitten ei, tarkistaa kannattaa kuitenkin.

5lasta

Vierailija
16/16 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 22:12"]

Minnulla kaikki vauvat ovat hiljentyneet 2 päivää ennen synnytystä. Sen oloisesti kuin keräilisivät voimia synnytykseen, kuin olisivat koko ajan unessa. Unissaan sitten yksittäisiä takajalan töytäisyjä ja kyynärpään tökkäisyjä. Kolmella on ollut napanuora kaulan ympärillä, mutta näistä ei ole vaurioita tullut, lähinnä kiire pujotella vauva synnytyksessä vapaaksi.

En ole ollut huolissani, sen on tuntunut nimenomaan voimien keräämiseltä. Kannattaa sinun tietysti olla ÄPKL:lle yhteydessä, jos huoli herää ihan oikeasti. Voi se vaisto olla oikeassa tai sitten ei, tarkistaa kannattaa kuitenkin.

5lasta

[/quote]

Joo juuri tuolta minustakin tuntui, että aivan kuin vauva olisi koko ajan unessa ja vain välillä muksauttaa jalallaan.  Nyt tosiaan vähän vilkastui jo niin huolikin hälveni.

Ap