Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko alkoholisti?

Vierailija
07.09.2015 |

Juon 2-3 kertaa viikossa kännit. Onko se liikaa? Itse koe mitään ongelmaa mutta läheiset valittanut että muka joisin liikaa.
M19

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepa puolivuotta juomatta. Selviää kyllä hyvin nopesti oletko vai et.

Vierailija
2/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistiksi ei voi diagnosoida tuolla perusteella, olisi tärkeää tietää kuinka vaikeaa sinun on olla juomatta tuota määrää. Mutta joka tapauksessa on tuo paljon, ja suurkulutus voi hyvinkin johtaa alkoholismin puhkeamiseen  (jos ei jo ole).

Enkä kyllä itse läheiseltäni tuollaista määrää sietäisi, ei sitä ole mukavaa seurata vierestä. Mutta ole iloinen, että sinulle uskalletaan puhua rehellisesti ja hienoa, että olet kuitenkin pohtimassa omaa tilannettasi. Kannattaisiko haastaa itsensä kokeilemaan, miltä jonkin aikainen ilman oleminen tuntuu? Onko se kärvistelyä vai sujuuko se aivan tuosta vaan.. silloinhan saat oikeasti rehellistä palautetta itse itseltäsi:)

Tsemppiä!

Vierailija
4/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join nuorena välillä enemmänkin enkä silti ole koskaan kokenut alkoholin olevan ongelma. Ei se ole niin yksiselitteisesti juomisen paljoudesta kiinni. Itse tiedät kyllä. Käytätkö kaikki rahasi juomiseen? Sössitkö asioitasi viinan/juhlimisen takia? Juotko myös itseksesi?

Vierailija
5/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saantisuositus on 24 annosta viikossa. Tuon määrän voi juoda ilmaan mitään terveysriskejä.

Vierailija
6/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Audit-testi, jonka voit googlettaa netistä. Siitämsaa suuntaviivaa alkoholin käyttösi riskeistä.

Vierailija
7/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saantisuositus alkoholille :D

Vierailija
8/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:50"]

Miehen saantisuositus on 24 annosta viikossa. Tuon määrän voi juoda ilmaan mitään terveysriskejä.

[/quote] On epäreilua että miehet saavat juoda viikossa 8 alkoholiannosta enemmän kuin naiset.. :P (naisilla suurkulutuksen raja on 16 annosta)

Vierailija
9/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:38"]

Juon 2-3 kertaa viikossa kännit. Onko se liikaa? Itse koe mitään ongelmaa mutta läheiset valittanut että muka joisin liikaa. M19

[/quote]

Joillekin on, joillekin ei. Pysyykö juominen lapasessa, että pystyt hoitamaan kaikki tehtävät mitä tarvitsee tehdä jne.

Vierailija
10/10 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, itsekin rellestin urakalla opiskeluaikoina siinä parikymppisenä, ja varmasti paukkui ne naisten riskirajat mennen tullen. Nyt nelikymppisenä ei jaksa moista eli juon 0-10 annosta maks viikossa. Ja olen nyt siis perheellinen, akateeminen ja vakituisessa työssä. Kyllä se tahti rauhoittuu. Mut jos on yhtään taipumusta mihinkään addiktioihin, niin olisin varovainen. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia olla edes satunnaistupakoinnin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi