Oletko sairastanut Koronan? Mikä on veriryhmäsi?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää!🤦🏻😂
Mitä tässä nyt päivitellään?
Perheessämme kolmella A+, ei sairastettu, vaikka moneen kertaan altistuttu. Yksi asuu toisaalla, veriryhmä B+, sairasti taudin lievänä. Joka ikinen meistä käyttää D-vitamiinilisää 50-100 mikrog/pvä.
Sairastamattomat kolmesti rokotettuja, sairastanut kahdesti rokotettu.
Olen, O+.
Muuten lähes aina terve, ei sairauspoissaoloja 5v:een. En ollut saikulla koronan aikanakaan, koska se oli tosi lievä. Etätöissä toki. Nenä vuoti hiukan ja yhtenä iltana nousi lämpö 38:aan. Lämmön nousun vuoksi tein kotitestin ja kaksi viivaa.
Kolme rokotetta, muut perheenjäsenet kahdella rokotteella ja B -veriryhmää eikä heillä ole vielä ollut. Tai sitten jopa minun oireita lievempänä, mistäs näitä tietää.
Sairastin, ja veriryhmä A+. Monta kertaa altistuin ennen kuin lopulta tarttui. Oli lievä, muutaman päivän nuha. Ei rokotuksia minulla. Miehellä 2 rokotusta, veriryhmä myös A+, ja sairasti samanlaisena lievänä kuin minä.
Olen. O-ryhmä ja kaksi rokotusta. Pienin oirein. Lapsi pikkuinen, ei rokotuksia, ei tietoa veriryhmästä. Hänelläkin pienet oireet, vähän enemmän kuumetta. Molemmat saivat tartunnan samaan aikaan olemalla pari tuntia samassa huoneessa kuin aiempi sairastunut.
Veikkaan, että rokotukset ja nuori ikä ovat parempia suojia. Silläkin on ehkä väliä, että minkä muunnoksen sattuu saamaan.
Mun sukulaisella, joka on A-ryhmää oli juurikin niitä sairauksia, joiden A-ryhmällä pitäisi olla _hiukan_ harvinaisempia, sekä myös niitä joiden pitäisi olla yleisempiä. O-ryhmäläiset ovat sairastaneet juuri verenkiertotauteja, ei ole huonompi hyytyminen suojannut.
Erot ovat tilastollisella tasolla jos sielläkään, ei yksilötasolla. Näistä saa vain hyviä klikkiotsikoita.
En ainakaan oireisena enkä ole tehnyt pos. testiä, mulla on O+. Mies ja lapsetkaan kyllä ei ja niillä on A+. Kaikkia variantteja kuitenkin tullut tuhannesti ja enemmänkin vastaan kun julkisilla kulkenut töihin ruuhkissa ja lapset on päiväkodissa ja koulussa jne. Henkilökohtaisesti en tunne ketään, joka olisi saanut testistä positiivisen. Miehen muutama harrastuskaveri vain... mutta johtuuko se sitten siitä, että lähisuvussani yleisinnveriryhmä on O?
Kukaan perheestä ei ole sairastanut minä ja lapset B, mies O. Lapsuudenperhe Btä, Ata ja ABta.
Mä en usko hetkeäkään tuota veriryhmä selitystä sairastavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen. O-ryhmä ja kaksi rokotusta. Pienin oirein. Lapsi pikkuinen, ei rokotuksia, ei tietoa veriryhmästä. Hänelläkin pienet oireet, vähän enemmän kuumetta. Molemmat saivat tartunnan samaan aikaan olemalla pari tuntia samassa huoneessa kuin aiempi sairastunut.
Veikkaan, että rokotukset ja nuori ikä ovat parempia suojia. Silläkin on ehkä väliä, että minkä muunnoksen sattuu saamaan.
Mun sukulaisella, joka on A-ryhmää oli juurikin niitä sairauksia, joiden A-ryhmällä pitäisi olla _hiukan_ harvinaisempia, sekä myös niitä joiden pitäisi olla yleisempiä. O-ryhmäläiset ovat sairastaneet juuri verenkiertotauteja, ei ole huonompi hyytyminen suojannut.
Erot ovat tilastollisella tasolla jos sielläkään, ei yksilötasolla. Näistä saa vain hyviä klikkiotsikoita.
Et tiedä lapsesi veriryhmää? Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen, mutta todella lievänä. Otin vastoin virallista ohjetta kotitestin nielusta kun kurkku oli vähän kipeä ja sain positiivisen tuloksen. Siitä viralliseen testiin, mutta sieltä tuli negatiivinen. Kurkkukipu meni parissa päivässä ohi. Vieriryhmä O+ ja 2 rokotusta, kolmatta en halunnut enää ottaa.
Perheessä muilla A-veriryhmä, kaikilla suht lievät oireet, mutta minulla selkeästi oireettomin.
Sinulla ei ollut koronaa. Kotitesti oli virheellinen. Virallisen testin negatiivinen tulos on ainoa luotettava.
No tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Onhan niitä ollut ihmisiä, jotka ovat jo maanneet liki teholla, kun testit on vasta näyttäneet positiivista, vaikka pahoja oireita ollut jo päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mut en mä ainakaan tietäisi jos esikoinen ei olisi syntyessään joutunut teholle. Omani tiedän yläasteen bilsantunnilta, verenluivutukseen olen liian kevyt... mies ei tiedä omaansa, mutta päättelin sen tuosta esikoisen veriryhmästä, kaksi vaihtoehtoa, mutta toinen 90% todennäköisyys... jansen perusteella oletan muidenkin lasten olevan samaa veriryhmää, minun eivät voi olla. Vähän arvailuahan se tietysti on, mutta hätätapauksessahan se tietysti varmistettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tutkita rutiinisti muilta lapsilta kuin keskosilta tai sairailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omani on synnytyssairaalasta saadussa kortissa, siis siinä minkä sain kun itse synnyin. Lapsen kortissa veriryhmää ei ole. Ei sillä nyt tietysti mitään tee, mutta olisi se ollut kiva tietää.
Osaan kyllä veriryhmien periytyvyyden, joten tiedän vaihtoehdot lapsen veriryhmäksi. Villinä arvauksena, sinulla ei ole harmainta hajua veriryhmien periytymisestä? Keskityit koulussa lähinnä pelaamaan korttia? :D Nyt sinä Pisan ihme ilmeisesti luulet, että kun tietää vanhempien veriryhmät, niin tietää lapsenkin. Voi voi...
Ei kyllä oikein päde tuo. Olen A+ enkä ole sairastanut. Siskoni on O ja sairastanut jo 2 kertaa, ensin villiviruksen ja nyt tammikuussa omikronin.
Mistä tietää onko sellainen geeni?