Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen 18v pois kotoa!

Vierailija
07.09.2015 |

Koulusta (lukio) luistetaan minkä ehtii jos kukaan ei valvo/pakota ja tekosyitä poissaololle löytyy. Pääasiassa nyhjää kotona tietokoneen takana. Välillä kone pois rangaistuksena poissaoloista.

Puhunut psykologin, opinto-ohjaajan ja kuraattorin kanssa. Mitään tulosta ei kuitenkaan ole tullut; sama linja jatkuu.

Kokemuksia vastaavanlaisista tapauksista; minne tällaisen voi "edelleen/loppu"sijoittaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olet 18v kasvattanut ja tuo on lopputulos. Nyt haluat potkia pihalle. Katsokaa peiliin sinä ja lapsen isä.

Vierailija
22/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuskoulutus on hyvä kun saa ammatin ja myös tienaa samalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelko? Paniikkihäiriö? Masennus? Syömishäiriö? Jokainen edellä mainittu on hyvin helppoa piilottaa vanhemmilta.

T. Lukioikäisenä sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsinyt. Koulumotivaatio meni, kun vietin välitunnit vessoissa ja heijastin ahdistukseni laihduttamiseen.

Vierailija
24/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:08"] Suhtautumisesta näkee miksi lapsi on tässä tilanteessa Sääli [/quote] Kerro, oi genius, mitä pitäisi tehdä? Otan mielelläni oppia gurulta vastaan. Kuten sanoin, olen todella paljon poissa työn takia kotoa. [/quote] Haluaisitko että provossa seuraavaksi ihmeteltäisiin tätä paljon poissa olemistasi?

[/quote]

Jos ei keskitytä nyt tähän, koska asiaa ei voi nopeasti muuttaa tai jään työttömäksi.

Vierailija
25/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:26"]

Sosiaalisten tilanteiden pelko? Paniikkihäiriö? Masennus? Syömishäiriö? Jokainen edellä mainittu on hyvin helppoa piilottaa vanhemmilta. T. Lukioikäisenä sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsinyt. Koulumotivaatio meni, kun vietin välitunnit vessoissa ja heijastin ahdistukseni laihduttamiseen.

[/quote]

Jonkinlainen lievä masennus varmaan on... ,mutta ei ne keskustelut esim. psykologin kanssa ainakaan ole auttaneet.

Vierailija
26/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:21"]

Missä lapsen isä on? Aikuistuminen varmasti kestää, kun toinen vanhemmista puuttuu ja toinen huitelee missä sattuu.

[/quote]

Minä olen se isä ja tosiaan viikkoja poissa säännöllisesti. Olen samaa mieltä toteamuksestasi ja tiedän olevani pääosin syyllinen. Kotona makaaminen esim. 1 vuoden ei kuitenkaan olisi mielestäni ihan ideaali ratkaisu. Jotain muuta voisi ajatella.

[/quote]

Juttele nuorelle silloin, kun olet kotona. Vihasitko häntä silloinkin, kun hän oli pieni lapsi? Mikä antaa sinulle oikeuden vihata häntä nyt? Potkaisiko sinun isäsi sinut kadulle, kun olit 18-vuotias? - Juttele lapsen kanssa, kerro omista kokemuksistasi, miten elämäsi meni. Kerro stressistäsi ja kerro, että sinua huolestuttaa, ettei lapsesi saa ammattia ja pääse omaan elämään. Miettikää vaimon kanssa konkreettisia keinoja auttaa ja vaikuttaa tilanteeseen. Täysi-ikäiseltä ei enää oteta tietsikkaa pois ratkaisukeinona, vaan etsitään oikeasti rakentavia vaihtoehtoje. Ilmeisesti lapsi ei pärjää lukuhommissa? Tuleeko ihmisten kanssa juttuun? Palveluala on silloin hyvä vaihtoehto. Kaupan alalle tai mäkkäriin töihin. Ensi kesänä amikseen yhteishakuun. Selvittäkää mitkä ovat oikeasti lapsen hyvät ominaisuudet, joille tulevaisuuden ratkaisua voi suunnitella.

Vierailija
27/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:25"]

Missä lapsen isä on? Aikuistuminen varmasti kestää, kun toinen vanhemmista puuttuu ja toinen huitelee missä sattuu.

[/quote]

Minä olen se isä ja tosiaan viikkoja poissa säännöllisesti. Olen samaa mieltä toteamuksestasi ja tiedän olevani pääosin syyllinen. Kotona makaaminen esim. 1 vuoden ei kuitenkaan olisi mielestäni ihan ideaali ratkaisu. Jotain muuta voisi ajatella.

[/quote]

Juttele nuorelle silloin, kun olet kotona. Vihasitko häntä silloinkin, kun hän oli pieni lapsi? Mikä antaa sinulle oikeuden vihata häntä nyt? Potkaisiko sinun isäsi sinut kadulle, kun olit 18-vuotias? - Juttele lapsen kanssa, kerro omista kokemuksistasi, miten elämäsi meni. Kerro stressistäsi ja kerro, että sinua huolestuttaa, ettei lapsesi saa ammattia ja pääse omaan elämään. Miettikää vaimon kanssa konkreettisia keinoja auttaa ja vaikuttaa tilanteeseen. Täysi-ikäiseltä ei enää oteta tietsikkaa pois ratkaisukeinona, vaan etsitään oikeasti rakentavia vaihtoehtoje. Ilmeisesti lapsi ei pärjää lukuhommissa? Tuleeko ihmisten kanssa juttuun? Palveluala on silloin hyvä vaihtoehto. Kaupan alalle tai mäkkäriin töihin. Ensi kesänä amikseen yhteishakuun. Selvittäkää mitkä ovat oikeasti lapsen hyvät ominaisuudet, joille tulevaisuuden ratkaisua voi suunnitella.
[/quote]

Kyllä vaan 18v otetaan se kone pois, mielellään kokonaan jos elämä menee pelatessa porukoilla. Ne on silloin isän ja äidin säännöt. Sitten kun muuttaa oman katon alle saa olla omilla säännöillä.

Vierailija
28/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En mielestäni ole koskaan vihannut lasta yhtään, mutta täytyy myöntää, että viimeisen vuoden ajan on pinna ollut hiukan kireällä vaikka on keskusteltu miten paljon tahansa.

Keskusteltu on ja yritetty motivoida ja vaikka mitä. Lukion opettajien mukaan taidot riittävät täysin lukioon, mutta motivaatio ei näköjään.

Jatkakaa neuvojen ja ideoiden tuottamista, kiitos paljon. Joudun poistumaan koneelta muutamaksi tunniksi.

Vierailija
29/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelun tasoa . Vihaatko lastasi jne.

Vierailija
30/30 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Mä sain ihan ap:n jutuista sen kuvan että on tämän masentuneen äiti. Potki pihalle se. Siinäpä aikuistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä