Otatko kopion sairauslomatodistuksestasi
Kommentit (15)
Kyllä. Meillä on kotona värkki jossa tulostimen lisäksi mm kopiointimahdollisuus joten helposti käy.
Kyllä kopioin kotona skannerilla, etenkin kaikesta Kelalle menevästä kopio.
Eipä ole tullut mieleen ottaa itselle kopiota.
Aina kannattaa säilyttää viralliset paperit. Ainakin vaikka sen vuoden. Ei ikinä tiedä, missä niitä tarvitsee.
Kyllä otan, niitä on joskus "kadonnut", vaikka olen antanut suoraan esimiehelle. Ei muka löydy mistään, joten kopio oli tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:56"]
Aina kannattaa säilyttää viralliset paperit. Ainakin vaikka sen vuoden. Ei ikinä tiedä, missä niitä tarvitsee.
[/quote]
Kyllä sen sieltä lääkäristä saa jos jostain syystä tarvitsisi. En ole kyllä ikinä lääkärintodistusta enää jälkikäteen mihinkään tarvinnut ja ikää kuitenkin jo sen 45v
Sellaisista papereista otan kopiot joita ei helposti saa uusia ja joita suht todennäköisesti voi tarvitakin.
Meillä laitetaan todistus skannattuna palkkahallintoon, joten siinähän se sitten tulee samalla.
Alkuperäinen löytyy aina sieltä, missä se on kirjoitettu. Mutta ottakaa vaan kopioita itsellenne =)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:00"]ennen sen toimittamista eteenpäin?
[/quote]Aina. Mun työpaikalla sairauslomatodistuksilla on taipumus "kadota" kun ne on luovutettu pomolle. Usein pomo väittää että todistusta ei ole ja käy ihmisten kimppuun syyttäen pinnaamisesta ja ties mistä. Mä opin kerrasta ja oon sen jälkeen kun pomo väitti, etten ole toimittanut todistusta, ottanut siitä aina kopion
Meillä menee suoraan palkkahallintoon, ei mee esimiehelle. Siis jos työterveyssä käy. Ja muualta saadut ( yksi tähän mennessä) niin sen lähetin työterveyteen. Ne hoitaa ne kaikki. oma työterveysasema meillä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:00"]ennen sen toimittamista eteenpäin?
[/quote
Kyllä. Tottakai otan. Jos se vaikka katoaa postissa matkalla hallintoon. ]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:07"]Alkuperäinen löytyy aina sieltä, missä se on kirjoitettu. Mutta ottakaa vaan kopioita itsellenne =)
[/quote]
? Saako muka niitä jälkeenpäin uudestaan? Veikkaanpa että ei saa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:07"]Alkuperäinen löytyy aina sieltä, missä se on kirjoitettu. Mutta ottakaa vaan kopioita itsellenne =)
[/quote]
? Saako muka niitä jälkeenpäin uudestaan? Veikkaanpa että ei saa.
[/quote]
tai ainakin olis varmasti työlästä hommaa. Lähteäpä nyt sairaalan päivystykseen jonottamaan sairaslomatodistusta kadonneen tilalle kun olet ollut terveenä jo 2 viikkoa...
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:57"]
Kyllä otan, niitä on joskus "kadonnut", vaikka olen antanut suoraan esimiehelle. Ei muka löydy mistään, joten kopio oli tarpeen.
[/quote]
Juuri säilytysongelmien takia pyydän työntekijöitä säilyttämään todistuksensa itsellään ja kirjaan palkanlaskentaa varten ylös vain syykoodin. Vasta jos pitää hakea sairasvakuutuskorvauksia sitä tarvitsee.
Oikeasti sillä ei tee työpaikalla mitään ennen kuin vakuutuksia voi hakea. Riittää, kun saa tarkistettua sen.
En, mitä minä sillä teen?