Voisitko lopettaa alkoholin käytön miehen / naisen takia?
Jos tapaisit aivan ihanan miehen tai naisen, mutta hän ei yhtään siedä kumppanin alkoholin käyttöä. Pystyisitkö luopua juomatavoistasi, siis te jotka juotte alkoholia? Ettei nyt kukaan tule kiillottamaan sädekehää, että hähää, enpä koskaan edes juo...
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:14"] tasavertainen kumppanuus vaati molemminpuolisia kompromissejä, tai uhrauksia jos sitä sanaa haluaa käyttää [/quote]Itse asiassa hyvä parisuhde ei vaadi juuri lainkaan kompromisseja tai uhrauksia. [/quote] Kyllä se vaan vaatii.
[/quote]En minä vain pitäisi sellaista parisuhdetta hyvänä parisuhteena. Tietysti, jos ei paremmasta ole kokemusta, tuollainenkin varmaan kelpaa.
Varmasti jonkun hyvän naisen takia. Keksisin varmasti muutakin tekemistä. Ulkoilua, oikeastaan ihan mitä vaan.
Jos kyseessä olisi vain inho alkoholia ja sen käyttäjiä kohtaan, en lopettaisi vaan lähtisin hakemaan sopivampaa kumppania. Jos rakastuisin ihmiseen, joka olisi esimerkiksi raitistunut alkoholisti, ja hän olisi muuten täydellinen, voisin suostua siihen etten käytä alkoholia hänen seurassaan.
Kyllä kunnon pihvit vaativat lasillisen, parikin, viiniä. Jos tätä ei ymmärrä, on juntti. Ei jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:14"]
tasavertainen kumppanuus vaati molemminpuolisia kompromissejä, tai uhrauksia jos sitä sanaa haluaa käyttää
[/quote]Itse asiassa hyvä parisuhde ei vaadi juuri lainkaan kompromisseja tai uhrauksia.
[/quote]
Tästä voimme päätellä tai ainakin epäillä että kumppanisi tekee ne kompromissit yksipuoleisesti, ja sinä tallot häntä mielin määrin, itse edes huomaamatta sitä.
En todellakaan. Ei kiinnosta pikkuasioista nillittäjät.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:27"]
tasavertainen kumppanuus vaati molemminpuolisia kompromissejä, tai uhrauksia jos sitä sanaa haluaa käyttää
[/quote]Itse asiassa hyvä parisuhde ei vaadi juuri lainkaan kompromisseja tai uhrauksia.
[/quote]
Tästä voimme päätellä tai ainakin epäillä että kumppanisi tekee ne kompromissit yksipuoleisesti, ja sinä tallot häntä mielin määrin, itse edes huomaamatta sitä.
[/quote]Emme voi päätellä. Olemme kaksi vahvatahtoista ihmistä, jotka osaavat pitää kiinni omista rajoistaan ja kunnioittaa toisen rajoja. Harmi, jos sinä et ole päässyt kokemaan tällaista suhdetta, mutta se tietenkin vaatii tietynlaista persoonallisuutta.
Mitä uhrauksia sinusta kuuluu väistämättä kaikkiin hyviin suhteisiin?
No en kyllä lopettaisi. Mulla alkoholi kuuluu rentoutumiseen ja hyvään ruokailuun. Absolutistit on yleensä aika takakireitä muissakin asioissa.
En. Hyvä ruoka ja hyvä viini kuuluvat yhteen. Pitäisi luopua siis hyvästä ruuastakin.
Ei toisen vaatimuksista ja painostuksesta pidä tehdä mitään. Miehelle muutama olut illassa, tai pari vinkkupulloa viikonloppuna eivät ole dokaamista, vaan ihan normaalia alkoholinkäyttöä, vaikka sivuun joskus vielä tulisi viski tai pari. Jos ainoa peruste on, että nainen ei halua (jostain periaatteellisesta syystä) katsoa sellaista, niin se ei ole mikään syys vaatia toiselta absolutismia.
Yhtä hyvin sitten mies voisi sanoa, että hän vaatii naisen hyvännäköisen tyttökaverin kanssa kimppakivaa kerran kuukaudessa. Että siihenkin pitää sitten suostua, jos lähtökohta on se että parisuhteessa esitetään ultimatumeja.
Hyvässä parisuhteessa keskustellaan asioista ilman fanatismia, ja jos jokin asia aiheuttaa ongelmia tai pahaa mieltä tai kiusauksia, niin siihen keksitään ehkä moelmpia tyydyttävä ratkaisu. Tämä ratkaisu voi edellyttää toiselta tai molemmilta kompromisseja, mutta jos asiaan on joku oikea syy, niin se on perusteltua.
Eli; en lopettaisi, jos toisella ei olisi muuta syytä, kun että ei tykkää siitä että mies juo mitään koskaan.
Mikä tilanne ap siellä on kun tällaista kyselet? Oletko itse nipottaja vai nipottaako joku sinun juomisistasi?
Pystyisin helposti. En ole absolutisti, mutta en ole koskaan ymmärtänyt alkoholin juontia millään tavalla. Se on keholle myrkkyä, miksi siis joisin sitä valtavia määriä? Tai edes pieniä?
En enää. Nuorempana olisin voinut.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:08"]
Haluaisin sanoa, että voisin lopettaa, mutta todennäköisesti alkaisin pian juoda salaa. Sitten lopulta tilanne alkaisi ahdistaa, vetäisin pääni täyteen ja hoippuisin tilittämään tuntojani kumppanille. Alkoholi on mulle jonkin sortin ongelma. En kyllä toisaalta todennäköisesti tule päätymään noin ehdottoman ihmisen kanssa yhteen.
[/quote]
Tuota mäkin mietin, että kuinka monella se päätös pitäisi. Syyllähän ei ole mitään väliä, jos alkaa absolutistiksi. Uskon, että olisin ollut siihen kykenevä.
En voisi lopettaa kokonaan. Minulle riittäisi vaikka 4 päivää vuodesta, jolloin voisi juoda. Nykyään juon n. 4 kertaa viikossa kun ei oo parempaakaan tekemistä(?)..
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]Emme voi päätellä. Olemme kaksi vahvatahtoista ihmistä, jotka osaavat pitää kiinni omista rajoistaan ja kunnioittaa toisen rajoja. Harmi, jos sinä et ole päässyt kokemaan tällaista suhdetta, mutta se tietenkin vaatii tietynlaista persoonallisuutta.
Mitä uhrauksia sinusta kuuluu väistämättä kaikkiin hyviin suhteisiin?
[/quote]
Sehän riippuu pariskunnasta eikä mikään ole absoluuttista, mutta esimerkiksi yksi aika yleinen on että luovutaan toisista petikavereista ja keskitytään siihen yhteen :)
En. Pidän mahdottomana, että tykästyisin noin nipoon tyyppiin. Itse olen enemmän "kerran tässä vain eletään" -ihminen ja niin taitavat olla ystävänikin. Juhlia ja päivällisiä järjestetään ja niissä viihdytään erinomaisen ruoan, maukkaiden juomien ja sikarien kera. Elämässä täytyy olla sekä henkistä että fyysistä nautintoa.
41 jatkaa. Alkoholin käyttö juhlissa ja muissa erityistilanteissa on paikallaan, ei kuitenkaan kännihakuisesti. Exällä oli myös tapa juoda salaa, joten ongelma oli todellinen.