Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syitä aikuisten ihmisten harjoittamalle kiusaamiselle keksitte?

Vierailija
06.09.2015 |

Otetaan esimerkkinä Ulkonäkö; keho ja kasvot. Mutta mitä taustalla piilee? Miksi joitain kiusataan mutta toisia ei, vaikka olisi samanlaisia piirteitä? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:19"]

Ylivoimainen enemmistö suomalaisista kiusaa. Esimerkiksi päästäkseen parempaan positioon työyhteisössä.

[/quote]

Korjaus. Kiusaaminen ja henkinen väkivalta ovat yleinen ja vaiettu ongelma naisvaltaisilla aloilla, naisten henkistä väkivaltaa toisia naisia kohtaan. Aikuisten miesten keskuudessa kiusaamista esiintyy selvästi vähemmän. Miehet ovat paljon kykenevämpiä toimimaan laumassa. Jos naisia on kolmekin koolla, niin usein seurauksena on näkymätön henkinen valtapeli, jossa yhtä pyritään ajamaan syrjään.

[/quote]No tästä olen eri mieltä. Miesten keskuudessa nimenomaan ollaan kovia vitt*ilemaan, ja etenkin naisille -ap

Vierailija
42/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä tuntuu olevan oman itsen kohottaminen muita alentamalla. Eli haukutaan ja vähätellään ja kuvitellaan, että itse näyttää silloin jotenkin paremmalta. Todellisuudessa näin ei tietenkään käy, vaan haukkujia pidetään entistä paskempina ihmisinä. Eivät vaan tajua, että olemalla kiva muille voisi omakin olo tuntua mukavammalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:57"]

Kiusaaja tuntee itsensa epavarmaksi joko tilanteessa tai jonkin ihmisen kanssa jonka tuloksena han joko etsii helpon kohteen (joku hiljaisempi) tai jonkun joka aivan erityisesti hanta arsyttaa (ja tassa pitaa muistaa, etta meita kaikkia eniten arsyttaa ne asiat jotka itsessamme yritamme kieltaa). Kylla se aina on sen kiusaajan ongelma. Ei kukaan joka on onnellinen ja tyytyvainen itseensa, kiusaa muita. 

[/quote]

Minua kyllä kiusaavat nimenomaan onnelliset ja tyytyväiset ihmiset, että kyllä ne kiusaavat. Heitä on paljon.

[/quote]

Ylivoimainen enemmistö suomalaisista kiusaa. Esimerkiksi päästäkseen parempaan positioon työyhteisössä.

Kiistävät toki tuon, koska ovat ylimielisiä runkkuja.

[/quote]

Totta. Minä olen heidän kiusattavanaan jatkuvasti.

Vierailija
44/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:57"]

Kiusaaja tuntee itsensa epavarmaksi joko tilanteessa tai jonkin ihmisen kanssa jonka tuloksena han joko etsii helpon kohteen (joku hiljaisempi) tai jonkun joka aivan erityisesti hanta arsyttaa (ja tassa pitaa muistaa, etta meita kaikkia eniten arsyttaa ne asiat jotka itsessamme yritamme kieltaa). Kylla se aina on sen kiusaajan ongelma. Ei kukaan joka on onnellinen ja tyytyvainen itseensa, kiusaa muita. 

[/quote]

Minua kyllä kiusaavat nimenomaan onnelliset ja tyytyväiset ihmiset, että kyllä ne kiusaavat. Heitä on paljon.

[/quote]

Ihan -oikeasti- he eivät ole onnellisia jotka kiusaavat.

[/quote]

Kyllä he ovat onnellisia. Näitä on enemmistö ihmisistä. Ihan taviksia ovat.

Vierailija
45/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on kiusaajassa ja heissä jotka sallivat sen. Olin nuorempana kiusattu, mutta itsetunnon noustessa se on loppunut. Aikuisiällä jos törmään toisten pilkkaamiseen, puutun siihen suoraan sanomalla. Huomaan, että kun yhdellä on rohkeutta puuttua, saa helposti tukea muilta. Sillä tosi asia on, ettei kiusaajasta pidä kukaan.

Vierailija
46/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:18"]

Olen miettinyt itsekin tätä asiaa, kun tiedän että huomenna yksi piikkisika alkaa taas työpaikalla kiusaamaan. En osaa sanoa sille mitään, kun se arvostelee vaatteeni ja ulkonäköni. Kaikki nauravat piikkisian mukana minulle, minäkin, vaikka mieleni tekisi huutaa, että turpa kiinni. En ymmärrä millä oikeudella se minua koko ajan piikittelee, kun en ole koskaan itse piikitellyt sitä. Ehkä pitäisi? 

[/quote]

Joskus itsekkin mietin, että milloin lasi on niin täynnä, että tölväisen kunnolla takaisin. Silloin joutuisin itse vain vaikeuksiin, mutta piikittelijä ei. :(
[/quote]

Usein kun asioida ruvetaan selvittämään,niin kiusaaja tekeytyykin pyhimykseksi ja muut saa syyt niskoilleen.Muut tuntee syyllisyyttä kun ovat sallineet kiusaamisen. Kiusaaja vain juonii kuinka säilyttää kasvonsa ja mikään ei muutu. Näin ainakin meillä..

Vierailija
47/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini työkavereineen, ovat perhepäivähoitajia, kiusasivat ja syrjäyttivät minut jo pienestä lapsesta alkaen.

Vierailija
48/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:31"]

Kiusaan nyhveröitä, ujoja ja muita sosiaalisesti lahjattomia. Syynä tälle on mun paha olo, jota on pakko päästä purkamaan

[/quote]

Kukaan ei kaipaa tuollaista arvotonta roskaa kuin sinä, käsitätkö. Et varmaan, koska se vaatisi sinulta kaikenlaista, mitä sinulla epäilemättä ei vaan ole.

[/quote]

Yhyy byhyy. Ainakin työnantaja kaipaa, koska maksaa varsin mukavastikin

[/quote]

Taidat itsekin maksaa - lips - siitä työpaikasta ihan mukavasti... ;)

Vierailija
49/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kiusattu tuolla "hyi haisee" tavalla. Sen takia olenkin nyt sairauslomalla, olen ollut monesti pitkillä sairauslomilla. En tiedä tuleeko kokopäiväisesti työkykyistä enää. 

Vierailija
50/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onko tuollaisia ihmisiä olemassa :( otan osaa teille jotka tollasta joudutte kestämään. Auttaisko työsuojeluvaltuutettu?

Vierailija
51/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:03"]Mua on kiusattu tuolla "hyi haisee" tavalla. Sen takia olenkin nyt sairauslomalla, olen ollut monesti pitkillä sairauslomilla. En tiedä tuleeko kokopäiväisesti työkykyistä enää. 
[/quote]
Voimia ♡♡♡olet ihana ja täydellinen♡♡♡toivottavasti vielä joskus kelpaat maailmalle. Tyhmiä löytyy aina,mutta se ei ole sun vika.

Vierailija
52/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan mt-ongelmat tai jotkut muut sen tapaiset ongelmat. Ei normaali ihminen koe tarvetta kiusata. 

Vierailija
53/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:17"]Apua, onko tuollaisia ihmisiä olemassa :( otan osaa teille jotka tollasta joudutte kestämään. Auttaisko työsuojeluvaltuutettu?
[/quote]
Kyllä mun olisi vaikeaa viedä asiaa eteenpäin syystä että haisen muiden mielestä kummalle. Pelkäisin torjuntaa ja 'mikset käy suihkussa' töksäyttelyä. Pelkäisin ettei sitä pidettäisi oikeana ongelmana :(

Vierailija
54/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä törmännyt aikuisten harrastamaan kiusaamiseen. EIkös sellainen jää ala-aste -iässä, kun aivot ja ymmärrys kehittyy.

Vierailija
55/56 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen johtuu kiusaajan omista päänsisäisistä ongelmista.
Se ei liity kiusattuun muuten kuin että hän sattui valikoitumaan uhriksi.
Kiusaaminen johtuu yleensä huonosta itsetunnosta tai kateellisuudesta, joskus molempia yhtä aikaa.

Vierailija
56/56 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on kiusattu tuolla "hyi haisee" tavalla. Sen takia olenkin nyt sairauslomalla, olen ollut monesti pitkillä sairauslomilla. En tiedä tuleeko kokopäiväisesti työkykyistä enää. 

Mä en ainakaan tule tekemään töitä. No, siinähän kiusaajat tahkoavat ja maksavat mulle elatusta veroissaan... Mä voin tehdä mitä haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän