Mitä syitä aikuisten ihmisten harjoittamalle kiusaamiselle keksitte?
Otetaan esimerkkinä Ulkonäkö; keho ja kasvot. Mutta mitä taustalla piilee? Miksi joitain kiusataan mutta toisia ei, vaikka olisi samanlaisia piirteitä?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:31"]
Kiusaan nyhveröitä, ujoja ja muita sosiaalisesti lahjattomia. Syynä tälle on mun paha olo, jota on pakko päästä purkamaan
[/quote]
Kukaan ei kaipaa tuollaista arvotonta roskaa kuin sinä, käsitätkö. Et varmaan, koska se vaatisi sinulta kaikenlaista, mitä sinulla epäilemättä ei vaan ole.
[/quote]
No vedän nyt vähän kovia sanojani takaisin, voihan sinua varmasti monikin kaivata, en tiedä siitä eikä kiinnostakaan, mutta tuo mitä teet on vastenmielisellä tavalla väärin ja sinun tulisi lopettaa se aivan välittömästi. Sinun tulisi joutua tilille pahoista teoistasi raskaamman kautta, ja sinun tulisi pyytää anteeksi jokaiselta kohteeltasi, ja aidosti.
Jaa, en muuten vedäkään, koska vasta sittemmin luin viestisi nro 22.
Tästä hajuasiasta sen verran että on fiksua kertoa jos henkilö itse aiheesta kysyy,niin kuin tuossa jo joku sanoikin aiemmin.
Jos ei kannata naiivia punavihreää maailmankatsomusta, niin joutuu herkästi feminatsien henkisen terrorin kohteeksi.
Meillä teki joskus keikkaa nuori opiskelija,jolla oli erikoinen ominaishaju. Aika pian työpaikkamme suupaltti tajusi tämän ja alkoi selän takana puhumaan ollaanko huomattu. Aluksi minäkin ihmettelin ja sanoin huomanneeni,muttei asia mitenkään häirinnyt. Pian suupaltti alkoi palavereissa huomauttelemaan 'täällä nyt joku haisee. Ei täällä ihmiset pysty olemaan. ' Sitten kahvitauolla lehdestä näyttää kuvia hiivalääkkeistä,dödöistä,suihkusaippuoista'ootko kuullu tälläisistä?' Minun silmiin vaikutti ihan pitävän hygieniastaan huolta;puhtaat vaatteet joka päivä,hiukset ei rasvaiset,yllätinbhänet pari kertaa vessasta kainaloitaan pesemästä. Tosi arka ja helposti punastuva tyttö. Lopulta suupaltti keksi,että tyttö on jotenkin vajaa,ruma,meikkaa väärin,puhuu nolosti.. kerran vessassa suupaltti rupesi kertomaan kun hän on huomannut,että vessan roskissa on rullattuja paperikääröjä. Päätteli että tyttö varmaan käyttää paperia pikkuhousunsuojana. Rullasikin yhden auki ja suoja sieltä paljastui... ym. Noloja tunkeilevia ja pakkomielteisiä selvitysjuttuja.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:49"]
Meillä teki joskus keikkaa nuori opiskelija,jolla oli erikoinen ominaishaju. Aika pian työpaikkamme suupaltti tajusi tämän ja alkoi selän takana puhumaan ollaanko huomattu. Aluksi minäkin ihmettelin ja sanoin huomanneeni,muttei asia mitenkään häirinnyt. Pian suupaltti alkoi palavereissa huomauttelemaan 'täällä nyt joku haisee. Ei täällä ihmiset pysty olemaan. ' Sitten kahvitauolla lehdestä näyttää kuvia hiivalääkkeistä,dödöistä,suihkusaippuoista'ootko kuullu tälläisistä?' Minun silmiin vaikutti ihan pitävän hygieniastaan huolta;puhtaat vaatteet joka päivä,hiukset ei rasvaiset,yllätinbhänet pari kertaa vessasta kainaloitaan pesemästä. Tosi arka ja helposti punastuva tyttö. Lopulta suupaltti keksi,että tyttö on jotenkin vajaa,ruma,meikkaa väärin,puhuu nolosti.. kerran vessassa suupaltti rupesi kertomaan kun hän on huomannut,että vessan roskissa on rullattuja paperikääröjä. Päätteli että tyttö varmaan käyttää paperia pikkuhousunsuojana. Rullasikin yhden auki ja suoja sieltä paljastui... ym. Noloja tunkeilevia ja pakkomielteisiä selvitysjuttuja.
[/quote]Voi vi**u mikä hullu! Tuollasesta ilmoa luottamusmiehelle ja potkut kusi***lle -ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:03"]
Jos joku haisee.. tää on minun mielestä aika yleinen kiusaamismuoto. Tyyppi joko haisee oikeasti tao sitten keksitään että haisee. Aika tehokasta..
[/quote]Omaa hajuaanhan ei huomaa. Että siinä mielessä jos vain sanotaan että haiset pahalle. Niin jää epätietoisuuteen että mistä haju johtuu. Varsinkin jos pitää huolta hygieniastaan. Sitten on vähän noidankehä, ettei sille hajulle sitten voi mitään. Kyseessä voi olla esimerkiksi vaikka jokin ruoka-aineallergia että jopa ihon läpi tunkee jokin haju. Jos toinen näyttää siltä että pitää huolta hygieniastaan niin sillonhan se haju on jotain mihin ei juuri itse voi vaikuttaa. Tällöin voidaan suorastaan eristää toinen normaali elämästä. Ja lääkärikään ei yleensä ottaen hajuille voi mitään tehdä. Ne ei edes ota vakavasti aihetta.
[/quote] itselläni oli hirveän hajuista proppuja kurkussa joita en saanut millään irti ja niitä tuli lisää. Lääkäri ei t.a.lla suostunut antamaa lähetettä nielurisojen poistoon ja itse en voinut hajua peitellä vaikka söin koko ajan purkkaa tai pastilleja. Työssäni päiväkodin pienten ryhmässä tai missä vaan jossa oli vauvoja lähettyvillä kuulin kommentteja: nyt taitaa olla jollain p**t housuissa. Sitten haisteltiin vauva parkoja , turhaan "syyteltiin". Mutta, pahin kiusaaminen oli mielestäni kuitenkin lääkärin taholta. Tyyliin huolehdi hampaittesi pesusta. Onneksi lopulta sain lähetteen yksituisrltä nielurisaleikkaukseen. Haju on poissa. :) minua nyt kiusattiin töissä muistakin asioista ja kyllä työkaverini se huomasivat että hengitykseni lehahteli yököttävälle. No eivät suoraan sanoneet. Mutta onneksi ei tarvitse enää haista tahtomattaan.
Yleensä kiusaamisella yritetään alistaa toista, jotta voi tuntea itsensä paremmaksi kuin se kiusattu. Kyse on huonosta itsetunnosta, ei mistään muusta.
Tyhmyys ja/tai alentunut empatiakyky aivojen tunnekeskuksen heikentyneen toimintakyvyn seurauksena. Eli henkilöllä on keskimääräistä alempi älykkyys tai hän on enemmän tai vähemmän sosiopaatti.
Raha. Syrjäyettävät alistetaan, että saadaan joukkovoimalla itselle paremmin etuisuuksia.
Monet lääkkeet muuten vaikuttaa ominaishajuun, esim. kilpirauhaslääkkeet.
Yleisesti ottaen, aikuisilla kiusaajilla ei ole kunnollista omaa elämään, jos aika riittää miettimään kuinka kiusata muita.
Haiseminen mielletään aika vahvasti hygienian puutteeksi. Moni ei käsitä,että muitakin syitä voi olla. Harvempi kiusattu edes uskaltaa viedä asiaa eteenpäin,kun ajattelee että oma vika kun haisee. Tehokas keino kiusata ja eristää..omaa hajuaan kun ei voi haistaa ja hygienia on monelle kunnia asia. Helppo tuhota ihminen täysin. Ympäröivät ihmisetkään ei auta,kun helposti ajatellaan,että on oikeutettua,miksei hoida hajujaan.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:57"]
Kiusaaja tuntee itsensa epavarmaksi joko tilanteessa tai jonkin ihmisen kanssa jonka tuloksena han joko etsii helpon kohteen (joku hiljaisempi) tai jonkun joka aivan erityisesti hanta arsyttaa (ja tassa pitaa muistaa, etta meita kaikkia eniten arsyttaa ne asiat jotka itsessamme yritamme kieltaa). Kylla se aina on sen kiusaajan ongelma. Ei kukaan joka on onnellinen ja tyytyvainen itseensa, kiusaa muita.
[/quote]
Minua kyllä kiusaavat nimenomaan onnelliset ja tyytyväiset ihmiset, että kyllä ne kiusaavat. Heitä on paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:16"]
Kiusaaja tuntee itsensa epavarmaksi joko tilanteessa tai jonkin ihmisen kanssa jonka tuloksena han joko etsii helpon kohteen (joku hiljaisempi) tai jonkun joka aivan erityisesti hanta arsyttaa (ja tassa pitaa muistaa, etta meita kaikkia eniten arsyttaa ne asiat jotka itsessamme yritamme kieltaa). Kylla se aina on sen kiusaajan ongelma. Ei kukaan joka on onnellinen ja tyytyvainen itseensa, kiusaa muita.
[/quote]
Minua kyllä kiusaavat nimenomaan onnelliset ja tyytyväiset ihmiset, että kyllä ne kiusaavat. Heitä on paljon.
[/quote]
Ylivoimainen enemmistö suomalaisista kiusaa. Esimerkiksi päästäkseen parempaan positioon työyhteisössä.
Kiistävät toki tuon, koska ovat ylimielisiä runkkuja.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
Ihan -oikeasti- he eivät ole onnellisia jotka kiusaavat.
Vika ei ole kiusatussa vaan narsistissa joka keksi tämän ja sai toisetkin mukaan. Ikävintä on kun ruokapöydässäkin mennään juttua: niin se ja se toisten asioita.. vaikka itse on blaa blaa. Samalla henkilö syyllistyy itsekin toisten asioiden jauhamiseen. Nro 10 anna takaisin!
Narsku voi tietoisesti laskea etteivät normityypit jaksa riidellä kun tahtovat olla fiksuja. Kova kovaa vastaan on huono neuvo mutta toisaalta ärsyttäminen jatkuu jos antaa jatkua. Pahinta tietysti ovat perättömät juorut.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:18"]
Olen miettinyt itsekin tätä asiaa, kun tiedän että huomenna yksi piikkisika alkaa taas työpaikalla kiusaamaan. En osaa sanoa sille mitään, kun se arvostelee vaatteeni ja ulkonäköni. Kaikki nauravat piikkisian mukana minulle, minäkin, vaikka mieleni tekisi huutaa, että turpa kiinni. En ymmärrä millä oikeudella se minua koko ajan piikittelee, kun en ole koskaan itse piikitellyt sitä. Ehkä pitäisi?
[/quote]
Joskus itsekkin mietin, että milloin lasi on niin täynnä, että tölväisen kunnolla takaisin. Silloin joutuisin itse vain vaikeuksiin, mutta piikittelijä ei. :(
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:19"]
Ylivoimainen enemmistö suomalaisista kiusaa. Esimerkiksi päästäkseen parempaan positioon työyhteisössä.
[/quote]
Korjaus. Kiusaaminen ja henkinen väkivalta ovat yleinen ja vaiettu ongelma naisvaltaisilla aloilla, naisten henkistä väkivaltaa toisia naisia kohtaan. Aikuisten miesten keskuudessa kiusaamista esiintyy selvästi vähemmän. Miehet ovat paljon kykenevämpiä toimimaan laumassa. Jos naisia on kolmekin koolla, niin usein seurauksena on näkymätön henkinen valtapeli, jossa yhtä pyritään ajamaan syrjään.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 22:31"]
Kiusaan nyhveröitä, ujoja ja muita sosiaalisesti lahjattomia. Syynä tälle on mun paha olo, jota on pakko päästä purkamaan
[/quote]
Kukaan ei kaipaa tuollaista arvotonta roskaa kuin sinä, käsitätkö. Et varmaan, koska se vaatisi sinulta kaikenlaista, mitä sinulla epäilemättä ei vaan ole.
[/quote]
Yhyy byhyy. Ainakin työnantaja kaipaa, koska maksaa varsin mukavastikin