Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa peräkammarinpoika

Vierailija
06.09.2015 |

Sattui termi silmään kun luin Laasasen blogia.

Mitä se naisille tarkoittaa tänä päivänä ihan käytännössä? Mies, joka...?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut naisen kanssa, ressukka, asuu vielä vanhempiensa kanssa (eli siellä "peräkammarissa").

Vierailija
2/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:28"]

Ei ole ikinä ollut naisen kanssa, ressukka, asuu vielä vanhempiensa kanssa (eli siellä "peräkammarissa").

[/quote]

Millainen on ressukka? Joka ei lähesty naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka asuu vanhempiensa luona vielä hyvällä aikuisiällä. Siellä peräkammarissa. Ei kuitenkaan ole ottanut talon isännyyttä, tienuuta ja vastuita itselleen, eli siirtynyt tuvan puolelle.

tyypillisesti ns lapsimies: vähän toistaitoinen, ei ihan aikuiseksi kasvanut. Aivan eri asia kuin esim sellainen mies, joka asuu vanhempiensa kanssa hoitaakseen näitä. Tai edim perheyritystä.

Alasasen merkitykšetä en osaa sanoa, ne eivät aina vastaa yleisesi tunnustettuja sanakirjamerkityksiä.

Vierailija
4/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla että minä olen sellainen, kun olen 38 ja asustelen reilu seitsemänkymppisen äitini omakotitalon yläkerrassa. Käyn satunnaisesti töissä ja harrastan esim. autojen ja sähkölaitteitten remppailua. En ole koskaan seurustellut, mutta olen kyllä saanut useamman kerran pillua ja muutaman kerran olen miehenkin kanssa touhunnut. Mielestäni tämä on ihan ok. tapa elää, enkä tajua mikä tässä on niin väärin.

Vierailija
5/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:28"]

[/quote]

Millainen on ressukka? Joka ei lähesty naisia?
[/quote]
Pitkäaikaistyötön, korkeintaan ammatillisesti koulutettu ja sosiaalisesti kömpelö? Niitä miekkosia, jotka jäävät idän ja pohjoisen peräkylille, kun naiset muuttavat töiden ja opintojen perässä kaupunkeihin?

Vierailija
6/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua

Vierailija
7/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:35"]Taitaa olla että minä olen sellainen, kun olen 38 ja asustelen reilu seitsemänkymppisen äitini omakotitalon yläkerrassa. Käyn satunnaisesti töissä ja harrastan esim. autojen ja sähkölaitteitten remppailua. En ole koskaan seurustellut, mutta olen kyllä saanut useamman kerran pillua ja muutaman kerran olen miehenkin kanssa touhunnut. Mielestäni tämä on ihan ok. tapa elää, enkä tajua mikä tässä on niin väärin.
[/quote]
Jos on sinulle ok, anna palaa!

Vierailija
8/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:39"]Mitä vittua
[/quote]
-lehden lukija?

Vierailija
9/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei osaa itse pestä pyykkiä, tehdä ruokaa, ottaa ylipäätänsä mitään vastuuta, ei vältt. käytöstapoja jne.

Vierailija
10/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:35"]

Taitaa olla että minä olen sellainen, kun olen 38 ja asustelen reilu seitsemänkymppisen äitini omakotitalon yläkerrassa. Käyn satunnaisesti töissä ja harrastan esim. autojen ja sähkölaitteitten remppailua. En ole koskaan seurustellut, mutta olen kyllä saanut useamman kerran pillua ja muutaman kerran olen miehenkin kanssa touhunnut. Mielestäni tämä on ihan ok. tapa elää, enkä tajua mikä tässä on niin väärin.

[/quote]

ei sinä mitään väärin olekaan, elämäntapana -  jos haluat samalla linjalla jatkaa. Jos haluat harrastella, käydä silloin tällöin töissä, ja saada joskus pillua.  Ymmärrät varmaan kuitenkin, että jos haetaan ihmistä vastuunottoon - johtotehtäviin tai vakisuhteeseen ja perheenisäksi - sulla on vähemmän meriittejä kuin jollakulla, joka on sitä joskus harjoitelut.

Vierailija
11/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa aikuisten oikeasti mitä tavoiteltavaa on perheenisyydessä tai parisuhteessa, tai niissä johtotehtävissä? Kahteen ekaan olen typeryyttäni joutunut, mutta on sentäs ollut munaa johdonmukaisesti kieltäytyä "lisävastuun myötä tulevasta palkankorotuksesta?

Vierailija
12/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:57"]

Voisiko joku kertoa aikuisten oikeasti mitä tavoiteltavaa on perheenisyydessä tai parisuhteessa, tai niissä johtotehtävissä? Kahteen ekaan olen typeryyttäni joutunut, mutta on sentäs ollut munaa johdonmukaisesti kieltäytyä "lisävastuun myötä tulevasta palkankorotuksesta?

[/quote]

Kai sitä tavoittelee asioita joita ei voi saada, helposti ainakaan. Itse hakisin merkitystä elämälleni kun on työurat nyt nähty ja omat kyvyt tiedossa

Vierailija
13/13 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:32"]

Mies, joka asuu vanhempiensa luona vielä hyvällä aikuisiällä. Siellä peräkammarissa. Ei kuitenkaan ole ottanut talon isännyyttä, tienuuta ja vastuita itselleen, eli siirtynyt tuvan puolelle.

tyypillisesti ns lapsimies: vähän toistaitoinen, ei ihan aikuiseksi kasvanut. Aivan eri asia kuin esim sellainen mies, joka asuu vanhempiensa kanssa hoitaakseen näitä. Tai edim perheyritystä.

Alasasen merkitykšetä en osaa sanoa, ne eivät aina vastaa yleisesi tunnustettuja sanakirjamerkityksiä.

[/quote]

Oma yritys on ollut siihen saakka kunnes vanhempani sairastui ettei itsestään pysty enää huolta pitämään, yritys lopetettu ja myyty mitä myytävissä oli, olen tällähetkellä omaishoitajana.

Suhteille ei ole koskaan aikaa löytynyt.

Että tälläinen "peräkammaripoika" täällä, toiset tunkee vanhempansa hoitolaitoksiin kuolemaa odottamaan, mä haluan hoitaa asian toisin vaikka oma elmä meneekin ohi, pilkatkaa jos sille tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan