Lasten kilpavarustelu
Muutimme isohkosta kaupungista pienelle paikkakunnalle, kun ostimme talon. Syntyi poika, ja sitten tulikin jo aika hakea päiväkotipaikkaa. Saatiin paikka kivasta, pienestä yksityisestä päiväkodista. Mutta herran jestas sitä kilpavarustelun määrää! Popia, mini rodinia, molo kidsiä, viller vallaa... Onko tää joka puolella tällaista? Tässähän tulee kauheet paineet, miten lapsen vaatettaa päiväkotiin :D
Kommentit (3)
Ei meillä ainakaan ole Helsingissä (tosin olemme "pahamaineisesta" Malminkartanosta). Laitan sisävaatteiksi vähän huonompia vaatteita päiväkotiin, niin ei tartte niitä varoa, eikä haittaa, jos häviää. Ulkovaatteet tietty kunnollisia, että pitää vettä tms. Mä en kyllä lähtis kilpavarusteluun, kyseessä on kuitenkin päiväkoti-ikäiset, eli lapset ei itse vielä tajua vaatteidensa hintaeroja.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:08"]
Muutimme isohkosta kaupungista pienelle paikkakunnalle, kun ostimme talon. Syntyi poika, ja sitten tulikin jo aika hakea päiväkotipaikkaa. Saatiin paikka kivasta, pienestä yksityisestä päiväkodista. Mutta herran jestas sitä kilpavarustelun määrää! Popia, mini rodinia, molo kidsiä, viller vallaa... Onko tää joka puolella tällaista? Tässähän tulee kauheet paineet, miten lapsen vaatettaa päiväkotiin :D
[/quote] ei pienet lapset ymmärrä merkkivaatteiden päälle.
Paineita tulee vain jos niitä ottaa. Mä en koskaan ottanut tuollaisista paineita, vaatteet oli päiväkodissa aina käytännöllisiä ja sellaisia ettei mene hermot jos palautuu kotiin kuraisina tai leikissä rikki menneinä.
"Kaupunkivaatteet" oli sit erikseen. Mua säälitti aikanaan ihan hirveästi naapurin tyttö joka oli puettu Burberryyn sun muuhun eikä saanut koskaan mennä hiekkalaatikolle tai hyppimään kurarapakoihin tms.