Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa äidille että haluan geelikynsijutut?

Vierailija
06.09.2015 |

Eli ne tarvikkeet. Tilaisin ndediltä, tiedän miten geelikynsiä tehdään. Olen maaliskuussa 15v. Ja haluaisin ne, koska normaalit kynsilakat: kuivuminen kestää jopa päivän, ja senkin jälkeen tulee kuoppia.. lohkeilee heti pois, kynnet on aina nysät joistakin kohti: epätasaisuus.. ja muutenkin. Miten saan suostuteltua? Tulisko jossakin mainoslehessä jostain Rion kynsisetistä tarjousta nii voisin vinkata että kiinnostais tommosten teko(en tod osta mitään rion kynsisettiä mutta nii)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi vain kysyä suoraan, vaikka lahjaksi? Tai ehdottaa jonkinlaista sopimusta kotitöiden tekemisestä, jonka jälkeen voisit saada setin palkaksi.

Vierailija
2/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kynsilakka kuivu koko päivää. Ellet laita liikaa/liian monta kerrosta. Tai osta pikakuivuvia päällyslakkoja tai muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:08"]Mikset voi vain kysyä suoraan, vaikka lahjaksi? Tai ehdottaa jonkinlaista sopimusta kotitöiden tekemisestä, jonka jälkeen voisit saada setin palkaksi.
[/quote] Omilla rahoilla siis ostaisin kaikki jutut :)

Vierailija
4/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:11"]Ei mikään kynsilakka kuivu koko päivää. Ellet laita liikaa/liian monta kerrosta. Tai osta pikakuivuvia päällyslakkoja tai muita.
[/quote] Nojoo, mutta menee siinä hirmu kauan, ja pidän muutenkin enemmän geelikynsien ulkonäöstä ja että saa pituutta omiin kynsiin :)

Vierailija
5/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omilla rahoillasi ostat, niin en näe syytä miksi äitisi kovasti vastustaisi asiaa. Kynsien laittaminen on mukavaa ajanvietettä :)

Vierailija
6/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäiletkö ettei äitisi hyväksy tätä ostosta vai miksi kysyminen on vaikeaa?

Vierailija
7/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekokynsien aineet ovat vahvoja kemikaaleja, en omalle lapselleni ostaisi.

Rakennekynnet eivät ole keino peittää huonokuntoisia kynsiä. Omien käsien iho tai kynnet saattavat rakennekynsien myötä mennä entistä huonompaan kuntoon.

http://www.allergia.fi/allergiat/ripsienpidennykset-ja-rakennekynnet/

Vierailija
8/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti ja rehellisesti vaan kysyt :)

Luulisi, että 15-vuotias voi omilla rahoillaan tilata. Itse en laittaisi vastaan.

Vierailija
9/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:14"]

Ne tekokynsien aineet ovat vahvoja kemikaaleja, en omalle lapselleni ostaisi.

Rakennekynnet eivät ole keino peittää huonokuntoisia kynsiä. Omien käsien iho tai kynnet saattavat rakennekynsien myötä mennä entistä huonompaan kuntoon.

http://www.allergia.fi/allergiat/ripsienpidennykset-ja-rakennekynnet/

[/quote]

Tekokynnet ja geelikynnet ovat kaksi eri asiaa..

Vierailija
10/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:13"]Jos omilla rahoillasi ostat, niin en näe syytä miksi äitisi kovasti vastustaisi asiaa. Kynsien laittaminen on mukavaa ajanvietettä :)
[/quote] Totta :)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:14"]Epäiletkö ettei äitisi hyväksy tätä ostosta vai miksi kysyminen on vaikeaa?
[/quote] Jep :/

Vierailija
11/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan rohkeasti.:) Mun äidin lapsuudenkodissa oli aina paheksuttu kaikkia meikkejä eikä äitini meikkaa oikeastaan koskaan vieläkään, ei siis oikein ymmärtänyt, kun teini-iässä rupesin meikkamaan. Jos pelkäät, että äitisi jotenkin vastustelee ajatusta (syitä voin vain arvata, kuten pitää turhamaisena/turhana rahanmenona/ei tykkää esteettisesti geelikynsistä/on hyvin uskonnollinen eikä hyväksy meikkaamista/pitää sinua meikkaamiseen liian nuorena etc.) niin paras tapa saada äiti ymmärtämään sun oma näkökulma on selittää kärsivällisesti miksi haluat geelikynnet. On kiva hemmotella itseään, ne saa sut tuntemaan itsesi kauniiksi tms. Tarjoudu tekemään äidille jokin vastapalvelus tai esim. sano, että voitte mennä viettämään yhdessä tytär-äiti päivää, jotain kivaa äidille ja geelikynnet sulle. :)

Vierailija
12/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis, nyt vasta luinkin tarkemmin, että haluaisit tilata tarvikkeet, joilla tehdään. No vastaavasti, lupaat hemmotella äitiä jotenkin kotona. :)

Vierailija
13/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:29"]Kysy vaan rohkeasti.:) Mun äidin lapsuudenkodissa oli aina paheksuttu kaikkia meikkejä eikä äitini meikkaa oikeastaan koskaan vieläkään, ei siis oikein ymmärtänyt, kun teini-iässä rupesin meikkamaan. Jos pelkäät, että äitisi jotenkin vastustelee ajatusta (syitä voin vain arvata, kuten pitää turhamaisena/turhana rahanmenona/ei tykkää esteettisesti geelikynsistä/on hyvin uskonnollinen eikä hyväksy meikkaamista/pitää sinua meikkaamiseen liian nuorena etc.) niin paras tapa saada äiti ymmärtämään sun oma näkökulma on selittää kärsivällisesti miksi haluat geelikynnet. On kiva hemmotella itseään, ne saa sut tuntemaan itsesi kauniiksi tms. Tarjoudu tekemään äidille jokin vastapalvelus tai esim. sano, että voitte mennä viettämään yhdessä tytär-äiti päivää, jotain kivaa äidille ja geelikynnet sulle. :)
[/quote] Jep :) Eniten mietityttää, että haluaako tuo tilata (minulla ei ole mitään pankkitunnuksia tms, tietenkään) kun Saksasta tulee ja n. 100€ noihin menee kun ostaa siihen vielä lisää geelejä jne :D Ja mietin et akryylitarvikkeet vois olla kans kivat, ne ei hirveesti maksa :D Ja tietää tuo että tykkään kynsien teosta, mutta luuleenekohan että tökkään jotkut 5cm tipit kätösiin :) Toivottavasti ei.
Ja mietityttää että miten edes sanoisin :O "Haluaisin geelijutut.."
Menen muutenkin ihan lukkoon kun alkaa kyselemään lisää :D

Vierailija
14/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ymmärrän sua, koska voin samaistua melkolailla juurikin siihen tilanteeseen, kun olin itse teini. Pelotti hirveästi pyytää jotain, mitä äiti ei ollenkaan ymmärtänyt, koska se tuntui todella "nololta". Oikeastaan pelkäsin, että äiti häpäisis mut ja sanoisi jopa jotakin loukkaavaa, mitä saattoi joskus tehdäkin. "Mitä tommosia ihan turhia..." saattaa oikeasti loukata kovasti 14-15-vuotiasta. Silloinhan äiti tavallaan arvostelee sua ja sun herkkiä unelmia ja toiveita. Olen itse sitä mieltä, että äidillä on sinun äitinäsi oikeus sanoa ei ollessasi vielä alaikäinen mikäli hän niin tahtoo. MUTTA, ei oikeutta vähätellä toiveitasi.

Äitisi kuitenkin ilmeisesti antaa sinun lakata kynsiäsi? Voisitko vaikka lakatessasi niitä sanoa, että "Äiti, tiesitkö,että nykyään on olemassa sellaisia lakkoja, että ne kestää jopa viikkoja tosi siistin ja kauniin näköisinä?". Sitten voisi aloittaa keskustelun. Uskaltaudu vaan kysymään rohkeesti. :)

Niin, ja mitä tulee siihen minun äitiini, joka ei koskaan meikannut...Nyt ollessani yli kolmekymppinen lakkaan joskus äidin kynsiä ja ostan joululahjaksi huulipunia hänelle . Äiti on vihdoin tajunnut ettei ole "huono nainen" vaikka vähän kaunistautuu. Elämä ei ole niin vaarallista. :)

Vierailija
15/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omalle ottotyttärelle antais. Myrkkyjä ovat ja kuulemma hajuhaittaakin tulee tehdessä. On tytön hyvä oppia arvostaan itseään ja omia kynsiään.
M22

Vierailija
16/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On tytön hyvä oppia arvostamaan itseään"

Mitä ihmettä tarkoitat tällä? Me elätään hei 2010-lukua, ei 50-lukua. Se, että tyttö/nainen meikkaa tai laittautuu voi nimenomaan olla voimauttavaa tälle. Ei geelilakat sitä paitsi mitään syövyttäviä myrkkyjä olo sen enempää kuin vaikka hiusten värjääminen. 

Vierailija
17/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:56"]Oikeasti ymmärrän sua, koska voin samaistua melkolailla juurikin siihen tilanteeseen, kun olin itse teini. Pelotti hirveästi pyytää jotain, mitä äiti ei ollenkaan ymmärtänyt, koska se tuntui todella "nololta". Oikeastaan pelkäsin, että äiti häpäisis mut ja sanoisi jopa jotakin loukkaavaa, mitä saattoi joskus tehdäkin. "Mitä tommosia ihan turhia..." saattaa oikeasti loukata kovasti 14-15-vuotiasta. Silloinhan äiti tavallaan arvostelee sua ja sun herkkiä unelmia ja toiveita. Olen itse sitä mieltä, että äidillä on sinun äitinäsi oikeus sanoa ei ollessasi vielä alaikäinen mikäli hän niin tahtoo. MUTTA, ei oikeutta vähätellä toiveitasi.

Äitisi kuitenkin ilmeisesti antaa sinun lakata kynsiäsi? Voisitko vaikka lakatessasi niitä sanoa, että "Äiti, tiesitkö,että nykyään on olemassa sellaisia lakkoja, että ne kestää jopa viikkoja tosi siistin ja kauniin näköisinä?". Sitten voisi aloittaa keskustelun. Uskaltaudu vaan kysymään rohkeesti. :)

Niin, ja mitä tulee siihen minun äitiini, joka ei koskaan meikannut...Nyt ollessani yli kolmekymppinen lakkaan joskus äidin kynsiä ja ostan joululahjaksi huulipunia hänelle . Äiti on vihdoin tajunnut ettei ole "huono nainen" vaikka vähän kaunistautuu. Elämä ei ole niin vaarallista. :)
[/quote] Ihana, kiitos! :) Kuulostaa just niikö miulta, haha :D Toi keskustelunavaus idea oli mahtava, kiitos :3 Tulipa kiva olo kun kannustatte, ei se tunnukkaan enää niin pahalta kysäistä!

Vierailija
18/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 16:58"]Itse en omalle ottotyttärelle antais. Myrkkyjä ovat ja kuulemma hajuhaittaakin tulee tehdessä. On tytön hyvä oppia arvostaan itseään ja omia kynsiään.
M22
[/quote] No itseasiassa geelit ei haise, akryylineste (akryylikynsien tekoon) taas..
Eikö susta olis mukava jos saisit tehdä jotain mitä rakastat ja pidät kivana, eikä niin että "No ne nyt on semmosii myrkkyjä, arvosta omia kynsiäs, et saa"
Jotkut ebaysta tilatut geelitarvikkeet yleensä on myrkkyjä, mutta laadukkaammalta sivulta tilatut ei. Pitää tietenkin itse tietää kynsien teosta ja näin, ettei onnistuis viilaamaan kynttä liikaa jne. Tietenkin joillekin alle 12v en ihan heti geelitarvikkeita ostais :)
-ap

Vierailija
19/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanikäinen tyttäreni vain yksinkertaisesti sanoi haluavansa ne geelikynsitarvikkeet ja tilasi mun rahoillani ne uuneineen ebaystä.
Tilasin samaksi jouluksi myös ripsienpidennystarvikkeet ja sen jälkeen harjoiteltiin yhdessä ja erikseen kynsien ja ripsien tekoa. Ihan hauskaa☺

Vierailija
20/23 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 17:22"]Mun samanikäinen tyttäreni vain yksinkertaisesti sanoi haluavansa ne geelikynsitarvikkeet ja tilasi mun rahoillani ne uuneineen ebaystä.
Tilasin samaksi jouluksi myös ripsienpidennystarvikkeet ja sen jälkeen harjoiteltiin yhdessä ja erikseen kynsien ja ripsien tekoa. Ihan hauskaa☺
[/quote] EBAYSTA??
Siinä sitte kiva ku sormet putoilee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi