Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te työssäkäyvät luette samanaikaisestai pääsykokeisiin, miten aika riittää?

Vierailija
24.03.2022 |

Olen hakenut opiskelemaan ja pääsykoe on toukokuun lopussa. Kuukausi aikaa lukea pääsykokeisiin. Olen työssä käyvä ja mietin, että miten saan ajan riittämään? Miten muut saatte ajan riittämään? Onko mahdollista lukea pääsykokeisiin ja samanaikaisesti käydä töissä, vai pitääkö tässä jotain palkatonta ottaa? Olen toki innoissani, että elämässä tapahtuu ja kerrankin jotain positiivista. Pääsykoe tulee olemaan tärkeä, ja paineita on.

Vain asialliset kommentit, ei tarvi muiden aloituksiin tulla purkamaan omaa pahaa oloa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin haet?

Vierailija
2/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kahta kuukautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaali työaika, esim. 8-16, niin jos asia on sulle tärkeä pystyt ihan hyvin varaamaan lukemiselle aikaa esim. kaksi-kolme tuntia illasta ja viikonloput ihan normaalin arjen ohellakin. Siitä tulee viikossa jo sen verran lukuaikaa, että (toki alasta riippuen) ehdit hyvin käymään läpi pääsykoemateriaalin.

Jos tuo ei riitä, niin pyydä vielä vaikka viimeiselle viikolle ennen pääsykokeita sitten vapaata lukemista varten.

Vierailija
4/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kahteen pääsykokeeseen samaan aikaan osapäivätyössä käyden. Työaika oli 6-8 h. Lukemiseen kulutin n.4 tuntia per päivä ja luettavana oli useita kirjoja. Piti valita kumpaan opiskelupaikkaan menin koska pääsin kumpaankin sisään.

Tärkeintä on lukusuunnitelma (ajankäyttösuunnitelma myös) ja lukutekniikka. Ja kurinalaisuus. Se ettei ylirasita itseään lukiessa, että motivaatio pysyy korkealla.

Vierailija
5/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin iltaisin ja öisin, kun olin saanut lapsen nukkumaan, luin junassa matkalla töihin ja sieltä kotiin, luin viikonloppuisin kun lapsen isä tai palkattu lastenhoitaja vei lasta ulos. Kotityöt minimiin, harrastukset minimiin, ei turhaa netissä tai telkkarin ääressä roikkumista. Aika riittää hyvin, kun ei käytä sitä turhuuksiin, ja kun jaksaa ajatella, että kyseessä on kuitenkin vain lyhytaikainen juttu, ja pian pääsee taas takaisin arkeen.

Jos sinulla on pelkkä säännöllinen max. 40 tuntia viikossa oleva työ, eikä muita velvollisuuksia, niin eihän tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Tee aikataulu ja seuraa sitä.

Vierailija
6/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin oikiksen pääsykokeisiin niin, että heräsin klo 4.30 ja jatkoin lukemista sitten illalla. Työt alkoivat yhdeksältä ja pääsin kotiin 17 jälkeen. Olihan se omanlaisensa jakso elämässä, mutta sisään pääsin. En tosin tiedä, onko saavutuksena kovin kaksinen.

Vierailija
7/7 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kahta kuukautta?

Olisiko ihan sen takia, että pääsykoe materiaali tulee kuukautta aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän