Menee niin hermo!!
Ihan sama mitä rruokaa mä teen, aina se on jommankumman mielestä pahaa (12&14-vuotiaat). Jatkuvasti huudetaan ettei oo mitään syötävää, vaikka kaapit on täynnä ruokaa. Mutta kun mikään muu ei kelpaa kuin pitsa, hampurilaiset ja lihapiirakat. Kaikki muu on "pskaa". Milloin noista tuli tuommoisia????
T. todella, todella kyllästynyt ja väsynyt äiti
Kommentit (7)
Lopeta leivän, murojen, jugurttien, keksien ja muun naposteluun sopivan ostaminen joksikin aikaa. Katso alkaako ruoka kelvata. Ja käske niiden osallistua ruokapolitiikan suunnitteluun ja ruoanvalmistukseen.
Ohita moiset kommentit. Tarjoat mitä tarjoat. Muuta ei ole. Jos ei maistu niin sitten eivät syö.
Näin meillä tehdään. Tosin lapset ovat kolme ja viisi :)
Mutta näin tehty koko ajan. Hyvin menee kaikki kun tietävät systeemin. Muutaman kerran olleet nälissään seuraavaan ruoka-aikaan saakka ja ymmärtäneet sitten kuvion.
Joo, en aio enää ostaa yhtäkään herkkua tähän talouteen. Tähän saakka olen ostanut kerran viikkoon, yleensä perjantaiksi jonkun pizzan tms. Ja kyllä, viimeksi tänään kysyin mitä ruokaa sitten syövät ja nyt kun sitä teen, niin toinen nostaa älämölön ettei syö tuommoista. Huoh.
Olkoon sitten syömättä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:44"]Joo, en aio enää ostaa yhtäkään herkkua tähän talouteen. Tähän saakka olen ostanut kerran viikkoon, yleensä perjantaiksi jonkun pizzan tms. Ja kyllä, viimeksi tänään kysyin mitä ruokaa sitten syövät ja nyt kun sitä teen, niin toinen nostaa älämölön ettei syö tuommoista. Huoh.
Olkoon sitten syömättä.
[/quote]
Miksi kysyt ylipäätään tuollaisia. Teet mitä teet ja syövät tai olkoot syömättä.
Ei nuo aina ole tuommoisia olleet, vaan ihan normaali kotiruoka on todellakin kelvannut salaateista ja vihanneksista lähtien. Mutta nyt on jo jonkin aikaa ollut trendinä, että kaikki on pahaa. Keitot on pahaa, peruna on pahaa, kasvikset nyt ainakin on pahaa, sipulia ei syödä, sieniä ei syödä, makkara on pahaa, kiusaukset on pahaa, makaronilaatikko on pahaa jne jne jne. Ihan sama mikä ruoka, niin pahaa on ja ei voi syödä.
Tässä just ajattelin, että mitäpä mä enää sitten ruokaakaan laittamaan, kun pahaa se on kuitenkin ja syömättä jää. Pääsenpähän sitten itse helpommalla.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:44"]Joo, en aio enää ostaa yhtäkään herkkua tähän talouteen. Tähän saakka olen ostanut kerran viikkoon, yleensä perjantaiksi jonkun pizzan tms. Ja kyllä, viimeksi tänään kysyin mitä ruokaa sitten syövät ja nyt kun sitä teen, niin toinen nostaa älämölön ettei syö tuommoista. Huoh. Olkoon sitten syömättä. [/quote] Miksi kysyt ylipäätään tuollaisia. Teet mitä teet ja syövät tai olkoot syömättä.
[/quote]
No just siksi, että kerrankin ois tilanne kun molemmat söisivät eikä aina tulis sitä karjumista ettei oo mitään syötävää.
Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. Älä osta roskaruokaa kotiin. Joko syövät mitä laitat marisematta, kiittävät, tai ovat syömättä.